مدیرعامل بنیاد هدایت:

مهرواره بانور نشانه پیشرو بودن ما در معرفی الگو است

مهرواره بانور نشانه پیشرو بودن ما در معرفی الگو است
رضا رفیعی‌مهر
0
۲۷ مهر ۱۴۰۱

حجت الاسلام میر محمدیان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که ما در زمینه معرفی الگو، پیشرو هستیم، گفت: بخشی از این الگوی پیشرو، خودش را در مهرواره بانور نشان می‌دهد؛ چرا که شرکت کنندگان در مهرواره بانوانی هستند که در حوزه‌های مختلف اجتماعی بانی کارهای مهمی شده‌اند.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، ویدئو کنفرانسی پیرامون «مهرواره بانور» با حضور حجت الاسلام سید ناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت، مدیر فرهنگی بسیج جامعه زنان، مسئولان مهرواره بانور، مسئولین « بسیج جامعه زنان در استان‌ها» و شبکه راهیاری بنیاد هدایت برگزار شد.

در این ویدئو کنفرانس، حجت الاسلام میرمحمدیان، ضمن تشکر از تمامی دست اندرکاران برگزاری مهرواره بانور در سراسر کشور بیان داشت: مهرواره بانور با یک انگیزه ابتدایی شروع به کار کرد اما هرچه جلوتر رفت، این انگیزه جدی‌‌تر شد؛ نیت ابتدایی ما از برگزاری این رویداد صرفا پای کار آوردن بانوان شریکه الامام بود؛ اما سپس بانوان مسجدی نیز وارد شدند و اکنون بعد از اتفاقاتی که اخیرا در کشور رخ داده است، اهمیت کار مهرواره بانور به مراتب بیشتر جلوه کرده است.
وی افزود: زن پیشرویی که در مهرواره بانور مطرح می‌شود، زن فعال و کنشگری است که فعالیت اجتماعی دارد که این الگو بسیار متعالی‌تر از الگوهایی است که می‌خواهند به ما تحمیل کنند.
حجت الاسلام میر محمدیان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که ما در زمینه معرفی الگو، پیشرو هستیم، گفت: بخشی از این الگوی پیشرو، خودش را در مهرواره بانور نشان می‌دهد؛ چرا که شرکت کنندگان در مهرواره بانوانی هستند که در حوزه‌های مختلف اجتماعی بدون هیچ سمت و جایگاهی و صرفا با انگیزه الهی فعالیت‌هایی انجام داده‌اند و بانی کارهای مهمی شده‌اند.
وی با بیان اینکه هراندازه که جلو می رویم، اهمیت کار مهرواره بانور خودش را بیشتر نشان می‌دهد، عنوان کرد: این اهمیت ما را به دو سمت سوق می‌دهد، نخست اینکه ضریب رسانه‌ای بانور را افزایش دهیم که با رایزنی با شبکه‌های تلویزیونی این امر در حال انجام است و بخش دیگر این است که تعداد دیگری از بانوان کنشگر را درگیر این مهرواره نماییم که بخش مهمی از این اتفاق، توسط بسیج خواهران و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد انجام می‌گیرد.
حجت الاسلام میرمحمدیان همچنین از تقویت دبیرخانه مرکزی مهرواره بانور خبر داد و بیان داشت: تیمی را برای تماس با شرکت کنندگان تشکیل داده‌ایم و تلاشمان این است که کسانی که با ما ارتباط گرفته‌اند را رها نکنیم و از طریق آن‌ها به مخاطب‌های بیشتری دست یابیم.
وی همچنین خطاب به راهیاران و مسئولین بسیج جامعه زنان در استان‌ها گفت: زحمتی که شما در استان‌ها متحمل می‌شوید، نوعی سرمایه گذاری است؛ چراکه با طیف وسیع مخاطبینی که به دست می آورید، می‌توانید در آینده کارهای متعددی را پیش
ببرید.
مدیرعامل بنیاد هدایت همچنین درخصوص یکی از درخواست‌های استان‌ها مبنی بر افزایش تعداد جوایز مهرواره نیز قول‌هایی را مطرح کرد و گفت: در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم تعداد جوایز برگزیدگان در مهرواره بانور را افزایش دهیم.
وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: ما به جهاد تببین و ایجاد حس مثبت در جامعه نیازمندیم و ان شاالله با عنایت الهی بتوانیم به وظایف خود در این راستا به نحو احسن عمل نماییم.

مهرواره بانور باید مأموریتی جهادی تلقی شود

مریم زادقاسمی دبیر ستاد مرکزی مهرواره بانور، در این جلسه، با اشاره به تمدید مهلت ثبت نام در مهرواره تا تاریخ نهم آذرماه، از رویکرد جدید ‌مهرواره خبر داد و گفت: برای استفاده صحیح از این فرصت‌‌ پیش آمده، تیم جدیدی به مهرواره اضافه شده است که این تیم شامل یک گروه رسانه‌ای، یک گروه فکری تولید محتوا و یک گروه طراح سایت است که مدیریت رفت و برگشت‌ها قرار است توسط این تیم انجام گیرد.
وی در ادامه به تعداد ثبت نام کنندگان در مهرواره اشاره و عنوان کرد: تاکنون بالغ بر ۲۲ هزار نفر، در این مهرواره ثبت نام کرده‌اند که ثبت نام کنندگان فعلی و افرادی که تا پایان مهلت مقرر، در مهرواره ثبت نام می‌شوند، قرار است توسط این تیم‌ جدید هدایت شوند.
زادقاسمی همچنین افزود: شرکت کنندگان به شیوه‌های مختلف از این تیم امتیاز دریافت می‌کنند و براساس امتیازی که کسب می‌کنند، عضو جامعه ایمانی ما می شوند.
وی در توضیح این جامعه ایمانی اظهار داشت: این اسم هنوز نهایی نشده است، اما این مجموعه جامعه ایمانی در آینده قرار است خدماتی را به ما ارائه دهد و متقابلا خدماتی را از ما دریافت نماید و در حقیقت رابطه‌ای دوجانبه و ادامه دار بین ما و این دوستان به وجود خواهد آمد و ان شاالله در آینده‌ای نزدیک، این رابطه ختم به تشکیل یک شبکه عظیم خواهد شد.
زادقاسمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سیستم اداری و نامه نگاری‌ها موجب کندی روند کار می‌شود، تصریح کرد: مهرواره بانور برای شناسایی و حمایت از فعالیت‌های مردمی کف میدان در حال برگزاری است، لذا خواهش من این است نگاه به کار در مهرواره، نگاه و ماموریتی جهادی باشد؛ چرا که روحیه جهادی بیش از جایگاه سازمانی کارگشا خواهد بود.

در حاشیه این جلسه خانم کریمی مدیر فرهنگی بسیج جامعه زنان نیز با بیان اینکه مهرواره بانور ارتباط و نسبت خیلی خوبی با اهداف ما در حوزه زنان و خانواده دارد، گفت: مهم ترین هدف ما در این راستا تحکیم بنیاد خانواده و ترویج و معرفی الگوی سوم زن مسلمان است که در واقع یکی از پیامدهای این مهرواره، الگو سازی از زن مسلمان انقلاب اسلامی خواهد بود که جزو برنامه‌های ما نیز می‌باشد و مهرواره بانور می‌تواند در این زمینه کمک کننده بسیارخوبی برای ما باشد.

گفتنی است، در پایان این جلسه مسئولین ذی ربط استان‌های مختلف، نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود پیرامون مهرواره بانور را مطرح و پاسخ‌های لازم را از عوامل برگزارکننده مهرواره بانور دریافت نمودند.

در دیگر رسانه‌ها ببینید:

وب سایت سازمان تبلیغات اسلامی

وب سایت مهرواره بانور

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!