تجلیل از خانواده طلبه شهید زاهدلویی در نشست شبکه راهیاری بنیاد هدایت+فیلم

تجلیل از خانواده طلبه شهید زاهدلویی در نشست شبکه راهیاری بنیاد هدایت+فیلم
مجتبی عظیمی
0
۰۲ آبان ۱۴۰۱

مراسم افتتاحیه سومین نشست هم‌اندیشی شبکه راهیاری بنیاد هدایت در سال جاری مزین به نام طلبه شهید امنیت مهدی زاهدلویی در قم برگزار شد؛ در این نشست از پدر و خانواده شهید زاهدلویی که با حضور خود بر معنویت این مراسم افزودند، تجلیل و قدردانی شد.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، مراسم افتتاحیه سومین نشست هم‌اندیشی شبکه راهیاری بنیاد هدایت در سال جاری مزین به نام طلبه شهید امنیت مهدی زاهدلویی در قم برگزار شد؛ در این نشست چهار روزه راهیاران منطقه‌ای و استانی بنیاد هدایت از سراسر کشور گرد هم آمدند و از پدر و خانواده شهید زاهدلویی که با حضور خود بر معنویت این مراسم افزودند، تجلیل و قدردانی شد.
حجت الاسلام میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت در این مراسم به حادثه تاریخی«الغارات» زمان امیرالمؤمنین(ع) اشاره کرد و بیان داشت: وقتی که انسان تاریخ آن دوران را مطالعه می کند، می بیند که مردم زمان ما بسیار بهتر از مردمان آن زمانه هستند؛ در آن مقطع مردم با حرف امام معصوم به میدان نیامدند اما امروزه می بینم که مردم ما با اینکه هیچ یک از ائمه اطهار(ع) را ندیدند حاضرند در این راه و با یک اشاره نایب معصوم، جان خود را تقدیم کنند.
وی تأکید کرد: شخصیت هایی مثل شهید زاهد لویی، چه ایمان راسخی داشتند که جان خود را در این راه فدا کردند همان طور که در روایت آمده مانند«زُبرَ الحدیدِ» ایستادگی می‌کنند؛ در شرایطی که برخی از خواص جرئت حرف زدن ندارند، یک طلبه پا به عرصه مبارزه با فتنه گران می گذارد. جهاد و جانبازی در فتنه ها بسیار سخت تر و پیچیده تر از شرایط دوران جنگ است.
حجت الاسلام میرمحمدیان شهدای امنیت را افرادی انتخاب شده و شخصیت هایی ویژه دانست و گفت: اینها با آگاهی و انتخاب رفتند تا چراغ راه کسانی باشند که در این راه پر فراز و نشیب، دچار تردید و یا خستگی شدند. ان شاء الله ثمره این خون ها تقویت عهد و بصیرت مردم باشد و گره‌هایی از قلب و ذهن‌ها باز شود تا شناخت ما را نسبت به مسیری که پیش‌رو داریم عمیق تر کند.
حجت الاسلام رضا غلامی قائم مقام بنیاد هدایت در ابتدا ضمن خیر مقدم گویی به حضار، به حوادث و اغتشاشات اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: اتفاقاتی که در این روزها افتاد از زوایای مختلفی قابل تحلیل است. اگر این شبکه امامت و مساجد بتوانند جایگاه خود را پیدا کنند و در عرصه جهاد تبیین آن گونه که انتظار می‌رود به میدان بیاید و حقایق را بیان بفرمایید، حتما منشأ اثر خواهند بود.
وی افزود: دشمن در مصاف با انقلاب اسلامی نفس‌های آخرش را می‌کشد و همه توان خود را به کار گرفته و می خواهد با ابزار رسانه بازی باخته را به بُرد مبدل کند. در این فرصتی که پیش آمده نیاز است که مطالبه حضرت آقا در حوزه گفتمان انقلاب اسلامی را بازطراحی کنیم و رسالت بزرگی را که بر عهده داریم به سر منزل مقصود برسانیم و مساجد و شبکه امامان را به جایگاه و طراز واقعی خود برسانیم.
حجت الاسلام امید محلاتی معاون راهبری بنیاد هدایت نیز در بخشی از این مراسم به تبیین برنامه های این نشست پرداخت و گفت: آشنایی با گفتمان امامت در بستر نمایشگاه مسجد جامعه پرداز را خواهیم داشت و همچنین بحث و گفتگو پیرامون برنامه ۶ ماهه گذشته و طراحی و برنامه ریزی برای ۶ ماهه آتی را در دستور کار داریم.

 

در دیگر رسانه‌ها ببینید:

خبرگزاری مهر

خبرگزاری شبستان

خبرگزاری حوزه

خبرگزاری رسا

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!