مدیر مرکز توانمندسازی بنیاد هدایت: تأسیس مرکز توانمندسازی برای ارتقای امامان محله

مدیر مرکز توانمندسازی بنیاد هدایت: تأسیس مرکز توانمندسازی برای ارتقای امامان محله
بنیاد هدایت
0
۲۷ آبان ۱۳۹۹

مدیر مرکز توانمندسازی بنیاد هدایت گفت: خط سیر در مرکز توانمندسازی حضور در زمین توپخانه میدان جنگ فرهنگی است تا متناسب با نیاز امام در میدان و رصد دیدبان‌های دقیق میدانی که در رأس آن‌ها معاونت راهیاری و در سرشاخه‌ها بدنه استانی و شهرستانی سازمان است نقطه عملیات مشخص شده و با کد و هدایت معاونت راهبری عملیات مورد نظر اجرا ‌شود.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت؛ حجت‌الاسلام حسن بابانژاد گفت: نبض حرکت و محور اصلی کار در الگوی تحول اجتماعی امامی است که بناست علمداری کند و پیشران باشد.

مدیر مرکز توانمندسازی بنیاد هدایت، در ادامه با اشاره به ویژگی‌های امام محله، افزود: مهم‌ترین شاخصه‌ی یک شخصیت محوری، داشتن دست برتر او در نیازمندی‌های مختلف جامعه‌ی پیرامونی اوست و طبیعتاً وجود چنین شخصیت جامع‌الاطرافی انگشت‌شمار هست.

حجت‌الاسلام بابانژاد اظهار داشت:  با توجه به نیاز شدید میدان به این سنخ از امامان، راه چاره چیست؟ راهبرد ما ترسیم یک نسخه پشتیبان برای امامان موجود و تلاش برای تحقق امام جامع‌الاطراف ولو حداقلی است که توانمندی رهبری جامعه را با تکیه بر مشاوران مجرب در عرصه‌های مختلف مورد نیاز خود و مخاطبین دایره تأثیرگذاری‌اش داشته باشد.

وی ادامه داد: یعنی خط سیر در مرکز توانمندسازی حضور در زمین توپخانه میدان جنگ فرهنگی است تا متناسب با نیاز امام در میدان و رصد دیدبان‌های دقیق میدانی که در رأس آن‌ها معاونت راهیاری و در سرشاخه‌ها بدنه استانی و شهرستانی سازمان است نقطه عملیات مشخص شده و با کد و هدایت معاونت راهبری عملیات مورد نظر اجرا می‌شود.

مدیر مرکز توانمندسازی بنیاد هدایت ابراز داشت: به منظور حل مسئله امام در کمترین زمان ممکن، شناخت دقیق و نقطه‌ای نیاز میدان و طراحی نسخه پشتیبان متناسب، کمک به راهیاران برای تشخیص نیاز امامان و همچنین کمک به خود راهیاران برای راهبری سریع‌تر و دقیق‌تر، یک مرکز مشاوره تخصصی طراحی شده است که دو لایه مشاوره در آن اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: یک لایه مشاوره ابتدایی و عمومی برای شناخت اولیه نیاز و استخراج اطلاعات لازم برای تصمیم‌گیری دقیق در مورد طراحی راهکار حل مسئله و مشکل و لایه دوم مشاوران متخصص عرصه‌های مختلف هستند که در کارگروه‌های مختلف موارد نیاز امام را شناسایی کرده و به منظور حل سریع مسئله اقدام می‌کنند.

حجت‌الاسلام بابانژاد در پایان گفت: همان‌طور که از عنوان مرکز مشاوره مشخص است و سیاست بنیاد هم بر این قرار داده شده نیازمندی‌های مختلف امام که در قالب کارگروه‌ها تجمیع می‌شود با توجه به توانمندی‌های موجود در ساختارهای حاکمیتی و مردمی طراحی و ترسیم می‌شود و تمام تلاش ما در بنیاد بر این است که از شکل‌دهی ساختارهای مشابه با اهداف مشترک دیگر نهادها پرهیز کنیم مگر در مواردی که ضرورت میدان تشکیل یک کار جدید و متفاوت را ایجاب کند.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!