حجت الاسلام عزت زمانی تأکید کرد؛

بنیاد هدایت؛ مجموعه‌ای تحولی و از جنس انقلاب+صوت

بنیاد هدایت؛ مجموعه‌ای تحولی و از جنس انقلاب+صوت
حسین فلاح مراد
0
۰۴ آبان ۱۴۰۱

حجت الاسلام عزت زمانی شبکه راهیاری بنیاد هدایت را دغدغه مند و مترقی توصیف کرد و گفت: بنیان بنیاد هدایت بر اساس جنگ تمدنی در نظام حکمرانی شکل گرفته و این یک کار تحولی و از جنس انقلاب است.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام رضا عزت زمانی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در دومین روز از نشست «شهید زاهدلویی» شبکه راهیاری را یک شبکه مترقی و دغدغه مند توصیف کرد و گفت: هرجا مبتنی بر اعتقادات و فرهنگ اسلامی عمل کرده ایم شاهد پیشرفت بوده ایم. در بنیاد هدایت مبتنی بر این موضوع دور هم جمع شده ایم.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: هرجا مبتنی بر نظام فکری دیگری حرکت کرده ایم به هدف خود نرسیده ایم. هر جا عقب ماندگی و کمبود داریم و هرجا زخمی بر تن مردم نشسته است به دلیل ناچاری در استفاده از ابزارهای غیر توحیدی است.

وی افزود: بنیاد هدایت بنیانش یک جنگ تمدنی در نظام حکمرانی است. این مرکز آمده است یک بساطی را در سبک حکمرانی به هم بزند. ما باید جور دیگری به نظام حکمرانی نگاه کنیم. نه از روی جهل، بلکه برپایه دانش باید این نگاه نو شکل بگیرد.

غفلت از مسجد؛ ریشه مشکلات فرهنگی

حجت الاسلام عزت زمانی عنوان کرد: به یک باره از راه نرسیده ایم بگوییم مسجد مهم است این در گذر سال ها روشن شده است اما مشکلاتی که امروز در عرصه فرهنگ با آن مواجه هستیم به دلیل غفلت از مسجد است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ضمن برشمردن ویژگی های شبکه راهیارای بیان کرد: نقطه قوت این شبکه این است که کار را از میدان شروع کرده است البته باید کار فکری و نظریه پردازی هم در این خصوص انجام داد و ما شاهد این تلاش فکری هم هستیم.

وی تصریح کرد: شاهد ناکارآمدی ساختارها و دستگاه ها هستیم و می بینیم که این موضوع عزت انسان ها را زیر پا گذاشته و روابط اجتماعی را به هم زده است. دستگاه فکری و عملیاتی با هم باید کار کنند و در غیر این صورت یافته های فکری در کتابخانه ها خاک می خورد.

شبکه راهیاری شکل گرفت تا بار انقلاب را به دوش کشد

حجت الاسلام عزت زمانی گفت: کار در بنیاد هدایت تحولی و از جنس انقلاب است. این جهت گیری در بنیاد هدایت و شبکه راهیاری بر اساس داشته های ما در طول تاریخ شکل گرفته است. این شبکه شکل گرفت تا بار این انقلاب را به دوش بکشد در شرایطی که هنوز پشتوانه های علمی این کار در حال شکل گیری و تقویت است و کسی می تواند با این شبکه همراه باشد که به این کار اعتقاد داشته باشد و تا پای جان برای تحقق اهداف آن بایستد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: راهیاران به عنوان حلقه وصل بنیاد هدایت به شبکه امامان اگر اعتقاد و باور لازم را نداشته باشند مشخص نیست که در این مسیر چقدر موفقیت حاصل می شود.

وی بر لزوم بهره گیری از همه ظرفیت های علمی روز تأکید کرد و گفت: برای تحول باید اصول و چارچوب هایی را داشته باشیم و آن ها را رعایت کنیم و در نهایت آسیب شناسی کنیم.

نقش شبکه راهیاری در مطالبه گری و بازسازی ساختارهای موجود

حجت الاسلام عزت زمانی بر نقش شبکه راهیاری در مطالبه گری و کمک به بازسازی ساختارهای موجود که ما را گرفتار کرده است تأکید کرد و گفت: باید این باور در شبکه مطالبه گر امامت شکل بگیرد و این موضوع را در میدان پیگیری کند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر ضرورت اصلاح انقلابی ساختارهای فرهنگی، بیان داشت: جدی ترین مطالبه رهبر معظم انقلاب از این دولت نیز همین امر است.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص ویژگی های مکتب شهید سلیمانی اظهار کرد: صدق و اخلاص مهمترین ویژگی این مکتب است و این دو ویژگی در شبکه راهیاری مهمترین شاخصه حرکت ما است.

false استاد عزت زمانی

در دیگر رسانه‌ها بخوانید:

خبرگزاری فارس

خبرگزاری حوزه

خبرگزاری مهر

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!