گزارشی از روز پایانی نشست شهید زاهدلویی؛

ساماندهی میدان تبلیغ با استفاده از سامانه شمع

ساماندهی میدان تبلیغ با استفاده از سامانه شمع
حسین فلاح مراد
0
۰۵ آبان ۱۴۰۱

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان تبلیغات اسلامی در آخرین روز از نشست طلبه شهید زاهدلویی با حضور در جمع راهیاران بنیاد هدایت، ضمن ارائه فرآیند شکل گیری سامانه شمع از در خصوص ضرورت، اهداف و ثمرات این کار توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، سومین روز از نشست هم‌اندیشی «طلبه شهید زاهدلویی» با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری عضو هیئت امناء بنیاد هدایت در سالن طلبه شهید مالامیری در قم آغاز شد.

حجت الاسلام ماندگاری مسجد را نمونه کوچکی از حکومت اسلامی دانست و گفت: ما از مساجد غفلت کرده ایم و باید با امید افزایی و نشان دادن سرمایه های امید افزا در جامعه مسجد را به کانون امید افزایی در جامعه تبدیل کنیم.

پس از آن جلسه بررسی فرآیند اجرای مهرواره بانور با ارائه آقایان محمدی و یوسفی برگزار شد و راهیاران به ارائه گزارشی ازفعالیت‌های صورت گرفته در استان خود پرداختند.

در ادامه برنامه های نوبت صبح سومین روز از نشست با برگزاری بوم حل مسئله و گعده های های راهیاران با موضوع بررسی شاخصه های ارزیابی امامان و مدیران شاخص ادامه یافت.

ضرورت و فرآیند شکل گیری سامانه شمع

در نوبت عصر ابتدا حجت الاسلام رضا غلامی قائم مقام بنیاد هدایت، با اشاره به سیاست معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی مبنی بر استفاده از سامانه یکپارچه، اظهار داشت: بر این اساس قرار شد ثبت اطلاعات کل شبکه امامت در سامانه شمع صورت گیرد.

حجت الاسلام محمد جنتی مدیرکل اعزام مبلغ سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه این جلسه ضمن ارائه گزارش اجمالی از روند طراحی سامانه شمع، اظهار داشت: ما برای ساماندهی میدان تبلیغ در فضای تبلیغی شناسایی گسترده‌ای را انجام دادیم که فراتر از مسجد است.

وی با بیان اینکه سه ضلع مبلغ، محتوا و مکان را باید در ساماندهی میدان تبلیغ مورد توجه قرار داد، گفت: آسیب‌هایی که در ضلع مبلغ شناسایی شده عبات اند از: دیده نشدن، توانمند نبودن، باهم نبودن. در ضلع مکان، آسیب‌های مغفول ماندن نیازها، نبود طرح عملیاتی، عدم رصد و پایش احصا شده است و در عرصه محتوا نیز با آسیب‌هایی همچون عدم مسئله سازی، ضعف در تعامل، نقص در تولید، مواجه هستیم.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان تبلیغات اسلامی افزود: متناسب با این ۹ آسیب، ما ۹ کار را برای خود تعریف کردیم که عبارت اند از: مسئله سازی، سوژه پردازی، محتواسازی، شناسایی، توانمندسازی، هم‌افزایی، اثرسنجی، برنامه ریزی و نیازسنجی. این فعالیت‌ها در سه محور راهبری شبکه‌های تبلیغی، راهبری عملیات‌های تبلیغی و راهبری محتوای گفتمانی دسته بندی شده است. سامانه دعوت، اطلس تبلیغی و شبکه تعامل محتوایی نیز سه کار مهمی است که بناست این پازل را تکمیل کند.

در دیگر رسانه‌ها ببینید:

خبرگزاری مهر

خبرگزاری شبستان

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!