بیش از ۲۱۰۰مسجد در اجرای طرح “شهید سلیمانی” مشارکت دارند

بیش از ۲۱۰۰مسجد در اجرای طرح “شهید سلیمانی” مشارکت دارند
بنیاد هدایت
0
۲۷ آذر ۱۳۹۹

مدیرعامل بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در راستای اجرای طرح شهید سپهبد قاسم سلیمانی، مساجد به عنوان قرارگاه‌های سلامت درنظر گرفته شده‌اند و بیش از ۲۱۰۰ مسجد وارد میدان شدند که نمی‌توان نقش موثر آنها را نادیده گرفت.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت؛ حجت‌الاسلام سیدناصر میرمحمدیان ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه در اراک با اشاره به طرح‌های بنیاد هدایت اظهار داشت: مساجد رسالت اصلی خود را درک کرده‌اند و همین امر سبب مدیریت و عملکرد بهتر امام محله و مسجد و در کنار آن کاهش تنش‌ها شده است.

وی افزود: زمانی که مسجد به عنوان محور حل مسئله مشکلات مردم وارد شود، مردم نیز در کنار امامان محله احساس وظیفه می‌کنند و برای حل معضلات جامعه اعم از اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و خانوادگی به صورت نقطه‌ای که راز موفقیت کسب نتیجه ما به حساب می‌آید، وارد عمل می‌شوند.

مدیرعامل بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به تعداد امامان محله گفت: در سطح کل کشور ۴ هزار و ۸۵۰ امام محله وجود دارد که از این تعداد ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در روستاها و ۱۰۰۰ نفر در شهرها و ۳۵۰ نفر در حاشیه شهرها با هماهنگی وزارت کشور درحال فعالیت هستند.

میرمحمدیان با اشاره به رسالت‌های بنیاد هدایت تصریح کرد: گسترش اقدامات هدفمند رسانه‌ای، مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی، جریان‌سازی انقلابی، فرهنگ‌سازی، ارائه الگوی معنوی و مذهبی، تبلیغ در زمینه‌های متنوع امامان محله‌، همراهی و هم‌افزایی با مردم جامعه از جمله اقدامات امامان محله در جهت انجام رسالت‌ها و اهداف بنیاد هدایت به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: فعالیت امامان محله بر اساس زیرساخت‌های بنیاد هدایت و بر مبنای مسجد به عنوان محل تبادل جریانات ولایت الهی و معنوی به همت امام محله در مناطق مختلف کشور به اجرا در می‌آید.

مدیرعامل بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: زمانی که کارکرد مساجد چند بُعدی شود و روحانیون را علاوه بر انجام امور مذهبی، فرهنگی و مشاوره در نقش راهبر در جهت تسهیل‌گری وارد عمل کنیم در آن زمان است که شاهد ارتقاء و پیشرفت در همه امور هستیم.

میرمحمدیان عنوان کرد: مساجد تنها وظیفه نماز خواندن را ندارند بلکه مشارکت امام محله در امور جامعه و رسیدگی به معضلات مردم و محله‌هایی که در آن مستقر هستند را جزء وظایف و رسالت‌های خود تلقی می‌کنند.

وی بیان کرد: در دوران بیماری کرونا برای هم‌پوشانی بر اساس یک فرمول منظم، مسجد برای حل یک مقوله اجتماعی در بستر اجتماع وارد عمل شده است.

مدیرعامل بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح شهید سپهبد قاسم سلیمانی، مساجد به عنوان قرارگاه‌های سلامت درنظر گرفته شده‌اند و بیش از ۲۱۰۰ مسجد وارد میدان شدند که نمی‌توان نقش موثر آنها را در زمینه پیشگیری و کاهش ویروس کرونا نادیده گرفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!