نگاهی به فعالیت امام روستایی که دغدغه دانش آموزان را دارد؛

تلاش برای رشد معرفتی دانش آموزان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

تلاش برای رشد معرفتی دانش آموزان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی
مجتبی عظیمی
0
۱۱ آبان ۱۴۰۱

حجت الاسلام سلطانی نژاد برای نوجوانان و دانش آموزان برنامه‌های متنوعی دارد و ۱۱۰ نوجوان در برنامه‌های تربیتی او شرکت می‌کنند. او از فرصت حضور در مدارس نیز برای ارتباط موثر با دانش آموزان بهره می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام سلمان سلطانی نژاد امام روستای علی آباد انقلاب از توابع شهرستان جعفرآباد استان قم است.

امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام یک سالی می‌شود که در این روستا به فعالیت می پردازد و پنج سال است که در شهر جعفریه به تبلیغ مشغول است.

حجت الاسلام سلطانی نژاد می گوید: از سال ۸۸ در کارهای تربیتی وارد شده ام و به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت دارم.

۱۱۰ شرکت کننده نوجوان با میانگین سنی ۱۵ سال در برنامه های حجت الاسلام سلطانی نژاد شرکت می کنند ۴۰ و نفر از آنها در مرحله جذب بوده که به گفته حجت‌الاسلام سلطانی نژاد دوره جذب حدود ۳ ماه طول می کشد که بیشتر با بازی و نشاط همراه است و پس از آن نوجوانان وارد مرحله تثبیت می شوند و به فراگیری معارف قرآنی و مباحث اخلاقی، اعتقادی و احکام می پردازند و در حلقه های معرفتی شرکت می کنند.

حجت الاسلام سلطانی نژاد با حضور در مدارس در زنگ‌های تفریح به گفت و گو با نوجوانان می پردازند و با آموزش حمد و سوره و نماز به دانش آموزان از فرصت های اوقات فراغت دانش آموزان بهره می برد.

ارتباط با دانش آموزان منحصر در مسجد نیز و صمیمیت و رفاقت این روحانی با نوجوانان آن ها به مسجد می کشاند و بیش از ۳۰ نفر از همین نوجوانان در برنامه های مسجد نیز شرکت می کنند.

حجت الاسلام سلطانی نژاد در کنار معارف اخلاقی و مباحث اعتقادی و دینی با برگزاری اردوها و برنامه های تفریحی و استخر، لحظات خوشی را برای نوجوانان و دانش آموزان در مسجد روستا فراهم می کند او همچنین پیگیر راه اندازی رشته های ورزشی نیز برای نوجوانان در مسجد می باشد.

حجت الاسلام سلطانی نژاد ظهر و شب برای نوجوانان در مسجد برنامه دارد و تمام تلاشش این است که نوجوانان در انتخاب مسیر انتخاب صحیح داشته باشند به اعتقاد او با این روش در زمینه پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی نیز گام بر می دارند.

حجت الاسلام سلطانی نژاد طرحی برای اشتغال زایی با همکاری پایگاه بسیج پیشنهاد داده که در محل حمام قدیمی روستا ساختمان سه طبقه را طراحی کرده‌اند که با افتتاح بخشی از آن می توان برای تعدادی از افراد بیکار اشتغالزایی کرد.

حجت الاسلام سلطانی نژاد به فقرا و محرومین روستا نیز کمک می‌کنند و با پیشنهاد او صدقاتی که در خانه ها جمع می شود به سمت مسجد می آیند و برای کمک به نیازمندان هزینه می شود و امسال نیز سی و یک میلیون تومان زکات اهالی روستا جمع آوری برای کمک به محرومین هزینه شده است.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!