با همت امام روستا صورت گرفت؛

امام روستایی که با همراهی همسر به برنامه های قرآنی می پردازد

امام روستایی که با همراهی همسر به برنامه های قرآنی می پردازد
مجتبی عظیمی
0
۱۰ آبان ۱۴۰۱

حجت الاسلام ریاحی دغدغه کودکان و نوجوانان دارد و برای رشد و تعالی آن ها در روستا و سطح شهرستان تلاش می کند و برنامه های دینی و قرآنی برگزار می کند.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام عمار ریاحی امام روستای لمراسک از توابع شهرستان گلوگاه استان مازندران است.

حجت الاسلام ریاحی هشت سالی می شود که در عرصه تبلیغ دین و خدمت رسانی به مردم تلاش می کند.

او به کار با کودک و نوجوان و عرصه تبلیغ دانش آموزی بسیار علاقه مند است و سال هاست تلاش می‌کند تا با این نسل به بهترین شیوه ارتباط صمیمانه برقرار کند و هم اکنون نیز که ۶ ماهی هست که در روستای لمراسک مستقر شده بیش از شصت قرآن آموز دارد و در این کلاس ها برنامه های روخوانی و حفظ سوره های واقعه و الرحمن و جزء ۳۰ انجام می شود.

برنامه های قرآنی برای کودکان و نوجوانان همواره توسط این امام روستا برگزار شده و همسر ایشان نیز در عرصه قرآن فعالیت دارد و به تلاش در عرصه کودکان و نوجوانان می پردازد.

برگزاری مسابقات و تفریحات ورزشی در طول هفته برای نوجوانان در کنار فعالیت های قرآنی وجود دارد و حجت الاسلام ریاحی هفته ای دوبار بچه ها را به فوتبال می برد؛ هرچند در تابستان که فرصت بیشتر بود، برنامه های ورزشی نیز گسترده تر برگزار می شد. در تابستان نیز با همکاری چند روحانی روستاهای دیگر مسابقات فوتبال برگزار شد.

حجت الاسلام ریاحی در مدارس شهرستان نیز به طور مستمر حضور پیدا می کند و به کلاس های دانش آموزی سر می زند و فعالیتهای تبلیغی دارد.
تلاش در عرصه دانش آموزی و کودکان و نوجوانان تنها فعالیت این امام روستا نیست؛ کمک به نیازمندان و گره گشایی از مشکلات آن ها بخش دیگری از فعالیت‌های این امام روستاست.

خرید گوشی برای یک دانش آموز نیازمند و تأمین بسته های معیشتی نیز صورت گرفته و برای خانواده ای که یخچال آنها سوخته بود، یخچال نو خریداری شد.

حجت الاسلام ریاحی در زمینه اشتغالزایی نیز تعدادی را به نهادها و مکان های کاریابی معرفی کرده پیگیر کارشان بوده است.

او که اکنون خود نیز راهیار شهرستانی بنیاد هدایت است؛ برنامه های این بنیاد را موثر و اعضای بنیاد هدایت را دغدغه مند می داند و پیشنهاد می کند که در برنامه های بنیاد هدایت به مسائل و شرایط بومی توجه بیشتری شود.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!