جزئیاتی از زندگی امام محله شهید مسجد مولای متقیان زاهدان

جزئیاتی از زندگی امام محله شهید مسجد مولای متقیان زاهدان
مجتبی عظیمی
0
۱۵ آبان ۱۴۰۱

یکی از دوستان حجت‌الاسلام شهرکی امام محله شهید مسجد مولای متقیان گفت: او با جوانان و نوجوانان ارتباط بسیار نزدیک داشت و در مسجد فضایی را ایجاد کرده بود تا برای ازدواج جوانان، اشتغال آنان و رفع مشکلات مردم کار و تلاش شود.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام هاشم رعنایی مسئول رسیدگی به امور محورهای ستاد مردمی استقبال از زائرین پاکستانی سیستان و بلوچستان و از دوستان حجت‌الاسلام شهرکی امام محله شهید مسجد مولای متقیان در گفت‌وگویی اظهار داشت: او روحانی جوان ۳۲ ساله و از فعالان فرهنگی و اجتماعی سطح شهر زاهدان بود که مسجد مولای متقیان واقع در بلوار «جمهوری اسلامی» را به محور برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و بصیرتی محل تبدیل کرده بود. این طلبه در مدرسه امام جعفر صادق (ع) زاهدان تحصیل کرده بود و اهل سیستان و متولد زاهدان بود و خانه پدری‌اش هم در زاهدان است. پدر او ۲ سال پیش به رحمت خدا رفته بود.


حجت‌الاسلام هاشم رعنایی از دوستان شهید حجت‌الاسلام شهرکی

در هر مناسبتی مسجد برنامه داشت

وی افزود: او بعد از آن که معمم شد، از ۶ سال قبل امام جماعت مسجد مولای متقیان شد و تلاش کرد در هر مناسبت ملی و مذهبی و انقلابی در مسجد برنامه داشته باشد.

رعنایی با بیان اینکه این طلبه در ایام مختلف مناسبتی مرتبط با امیرالمؤمنین (ع) برنامه‌های مفصل در مسجد داشت، گفت: در ایام شهادت حضرت علی (ع)، میلاد امیرالمؤمنین (ع) و عید غدیر در مسجد، برنامه‌های مفصل برگزار می‌کرد و سخنران و مداح سرشناس دعوت می‌شدند.

خدمات جهادی و اجتماعی این امام محله

این دوست حجت‌الاسلام شهرکی امام محله شهید مسجد مولای متقیان تصریح کرد: او طلبه‌ای بسیجی بود که در عرصه جهادی و سازندگی هم بسیار فعال بود و همسرش هم که پرستار است، پا به پای خود در منطقه خدمت‌رسانی داشت.

وی افزود: اوج فعالیت‌های جهادی و خدمت‌رسانی این طلبه شهید در زمان سیل چابهار بود که به کمک مردم محله رفت و خانه‌ها را لای روبی کرد و به بازسازی خانه‌ها کمک کرد. از سوی دیگر برای خانواده نیازمند و آسیب‌دیده هم بسته‌های معیشتی تهیه کرد.

رعنایی افزود: در دوران کرونا هم از همان ابتدا در منطقه فعالیت خود را آغاز کرد و به کمک نیروهای بسیج به ضدعفونی سطوح عمومی می‌پرداخت و بسته‌های بهداشتی و معیشتی برای خانواده‌های نیازمند تهیه کرد.

بیشتر بخوانید: شهید شهرکی؛ مجاهد راه وحدت و محرومیت زدایی


تصویری از شهید حجت‌الاسلام سجاد شهرکی

در مسجد، محلی را به کلاس‌های NA تبدیل کرد

وی افزود: مراکز ترک اعتیاد به دنبال مکانی برای برگزاری کلاس‌های مشاوره و آموزش خود با عنوان NA در شهر زاهدان بودند که شهید شهرکی پیشنهاد داد تا به مسجد مولای متقیان بیایند. این بستر امروز به قدر مورد استقبال قرار گرفته که در ۴ مسجد دیگر استان هم این کلاس‌ها برپا می‌شود. در کلاس‌های مسجد مولای متقیان بیش از ۵۰۰ نفر شرکت می‌کنند.

رعنایی گفت: این طلبه در ابتدای هرسال تحصیلی با شناسایی دانش‌آموزان نیازمند، بسته‌های مهر تحصیلی شامل کیف و نوشت‌افزار را تهیه و به دست آنان می‌رساند.


شهید شهرکی ابتدای هرسال تحصیلی، بسته‌های مهر تحصیلی برای دانش‌آموزان نیازمند تهیه می‌کرد

ارتباط بسیار خوبی با مردم محله داشت

این دوست حجت‌الاسلام شهرکی امام محله شهید مسجد مولای متقیان با بیان اینکه این طلبه شهید اخلاق و منش بسیار خوبی داشت و در ارتباط با دیگران بسیار خوشرو بود، گفت: امروز بعد از شهادتش شاید همانند اعضای خانواده‌اش، دوستان و طلبه‌ها در فراق او می‌سوزند. او با جوانان و نوجوانان ارتباط بسیار نزدیک داشت و در مسجد فضایی را ایجاد کرده بود تا برای ازدواج جوانان، اشتغال آنان، رفع مشکلات احتمالی مردم کار و تلاش شود.

وی با اشاره به اینکه حجت‌الاسلام شهرکی اهل دنیا و مادیات طلبی نبود، گفت: واحد مجاور منزلش را به پایگاه بسیج تبدیل کرده بود تا بتواند با بسیجیان ارتباط نزدیکی داشته و امور را با آنان پیش ببرد.


مراسم تشییع پیکر شهید حجت‌الاسلام شهرکی

انگیزه قاتلان از شهادت این طلبه

رعنایی در پایان خاطرنشان کرد: نمی‌توان انگیزه افرادی که او را به شهادت رساندند، ارزیابی کرد اما قطعاً تلاش‌های او و خدمت‌رسانی‌هایش برای این اقدام تروریستی بی‌تأثیر نبوده است. او به قدری پیگیر مشکلات مردم بود که در میان مسئولان و مردم بسیار شناخته شده بود که در مراسم تشییع پیکرش نیز این عشق و علاقه مردم مشهود بود.

افراد مسلح ناشناس دوازدهم آبان‌ماه حجت‌الاسلام «سجاد شهرکی» امام محله مسجد «مولای متقیان» زاهدان را هنگام نماز مغرب مقابل این مسجد به ضرب گلوله کلت به شهادت رساندند.

در دیگر رسانه ها ببینید:

خبرگزاری فارس

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!