گزارشی از سفر یک روزه حجت الاسلام میرمحمدیان به سیستان و بلوچستان؛

دیدار مدیرعامل بنیاد هدایت با خانواده شهید شهرکی/ شهیدی که نمونه حقیقی «امام محله» بود

دیدار مدیرعامل بنیاد هدایت با خانواده شهید شهرکی/ شهیدی که نمونه حقیقی «امام محله» بود
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۸ آبان ۱۴۰۱

مدیرعامل بنیاد هدایت با بیان اینکه مساجد قرارگاه مهم تمدن‌سازی و امامان محله مهم‌ترین عناصر این گام مهم در انقلاب اسلامی هستند، گفت: روحانی شهید «سجاد شهرکی» نمونه بارزی در این زمینه و نماد و نمونه واقعی از یک امام محله بود.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام سیدناصر میرمحمدیان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه مساجد قرارگاه مهم تمدن‌سازی و امامان محله مهم‌ترین عناصر این گام مهم در انقلاب اسلامی هستند، اظهار داشت: روحانی شهید حجت‌الاسلام سجاد شهرکی امام جماعت مسجد مولای متقیان زاهدان که در روزهای اخیر به شهادت رسید نمونه بارزی در این زمینه و نماد و نمونه واقعی از یک امام محله بود.

قائم‌مقام تبلیغ و امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و مدیرعامل بنیاد “هدایت” افزود: امام محله نقطه اتصال مردم محله با یکدیگر و با نایب صاحب الزمان(عج) است و با استفاده مناسب از سه پیوند “ایمانی، خانوادگی و همسایگی” خدمت و محبت را بین اهالی محله گسترش می‌دهد، که شهید شهرکی تلاش زیادی در این زمینه داشت.

وی با تاکید بر اینکه مسجد محل نشر افکار و ایده‌ها و تقسیم مسئولیت‌های اجتماعی بین مردم است، ادامه داد: مسجد سنگر تبیین و مهمترین رکن خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی در گام دوم انقلاب اسلامی است. شبکه امامت یکی از زیرساخت‌های مهم و مؤثر در جامعه محسوب می‌شود و همه دغدغه ما این است که شبکه امامت در سطح محلی حل مسئله کند و همه ظرفیت‌ها را از حاکمیتی تا مردمی و حلقه‌های میانی تجمیع کرده و بتواند مسائل مردم از طریق مشارکت خود مردم حل کند تا جامعه‌ای عدالت‌محور و عدالت‌پرور در کشور شکل گیرد.

مصاحبه صداوسیمای سیستان و بلوچستان با حجت الاسلام میرمحمدیان

میرمحمدیان گفت: فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی و دینی مبلغان و امامان محله در مناطق آسیب‌پذیر و کم‌برخوردار بسیار ارزنده است؛ حتی در این شرایط حساس کشور این خدمات ادامه دارد و بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی در بخش‌های مختلف هم به این خدمات دینی اضافه شده است.

مدیرعامل بنیاد هدایت اظهار داشت: این بنیاد ماموریت دارد با تمرکز بر رشد امام مسجد، موجبات ارتقا مسجد و محله آن را برای نشر خدمت و محبت در جامعه فراهم آورد و امام را به مرور زمان از امام مسجد به امام محله تبدیل کند.

حجت الاسلام میرمحمدیان در بخش دیگری از سفر خود به استان سیستان و بلوچستان به همراه جمعی از مدیران سازمان تبلیغات اسلامی استان به دیدار خانواده امام محله شهید حجت الاسلام «سجاد شهرکی» رفت و از خانواده این شهید سرافراز تجلیل کرد. وی در پایان بر مزار این شهید بزرگوار حاضر و به قرائت فاتحه پرداخت.

 

گفتنی است شهید شهرکی امام مسجد مولای متقیان شهرستان زاهدان بود که در غروب روز ۱۲ آبان ماه در هنگام عزیمت به مسجد برای اقامه نماز مورد حمله تروریستی افراد ناشناس قرار گرفت و به شهادت رسید.

در دیگر رسانه‌ها ببینید:

خبرگزاری صداوسیما

خبرگزاری ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان

خبرگزاری مهر 

خبرگزاری تسنیم

خبرگزاری شبستان

وب سایت سازمان تبلیغات اسلامی

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!