برنامه‌هایی که پای ۴۰ نوجوان را به مسجد باز کرد/ کمک ۱۰۰ میلیونی خیرین به نیازمندان

برنامه‌هایی که پای ۴۰ نوجوان را به مسجد باز کرد/ کمک ۱۰۰ میلیونی خیرین به نیازمندان
مجتبی عظیمی
0
۱۸ آبان ۱۴۰۱

حجت الاسلام رئیسی دغدغه اش اصلاح جوانان و نوجوانان است و برای ارتباط مؤثر با نوجوانان تلاش می‌کند؛ پای کار آوردن خیرین برای گره گشایی از مشکلات نیازمندان وحل اختلافات بخش دیگری از فعالیت‌های این امام روستاست.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام سعید رئیسی امام روستای کوهانی از توابع شهرستان نهاوند استان همدان است.

روستای کوهانی نهاوند ۳ مسجد دارد و این امام روستا در هر وعده ای را در یک مسجد نماز برگزار می کند و شب ها در مسجد و حسینیه ابلاغ برنامه دارد.

حجت الاسلام رئیسی از سال ۸۱ طلبه شده و بیش از ۱۰ سال است که اهل تبلیغ دین است و ۶ سالی می شود که در کوهانی به مردم خدمت رسانی می کند.

حجت الاسلام رئیسی دغدغه جوانان و نوجوانان دارد و می گوید: وقتی به روستا آمدم، رفت و آمد نوجوانان به مسجد زیاد نبود و این مرا ناراحت می کرد؛ بیشتر درگیری ذهنی ام در جذب نوجوانان است و با حضور در روستا ارتباط خوبی با جوانان و نوجوانان دارم.

با تلاش های این امام روستا، ۳۰-۴۰ نوجوان به طور میانگین مسجد می آیند و او برای آن ها برنامه های ورزشی و کلاس های اعتقادی و آموزش احکام و برنامه های تربیتی و سیاسی و آشنایی با فضای مجازی برگزار می کند.

حجت الاسلام رئیسی به مدارس نیز رفت و آمد دارد و علاوه بر ارتباط با دانش آموزان به نیازهای مدرسه و امور عمرانی مدارس نیز پرداخته و از طریق خیرین منابعی را برای تعمیر و تکمیل سرویس های بهداشتی مدرسه و خرید شیرآلات و به‌سازی باغچه و… جذب کرده است.

کمک به فقرا بخش دیگری از فعالیت های خیرخواهانه این امام روستاست و حدود ۴۰-۵۰ خانواده نیازمند مورد حمایت ایشان هستند و از طریق ارتباط با خیرین که همه آن ها نیز از اهالی کوهانی و ساکن در تهران یا شهرهای دیگر هستند به نیازهای فقرا رسیدگی می کند به گونه ای که در سال گذشته بالای ۱۰۰ میلیون تومان خیرین برای حمایت از نیازمندان کمک کرده اند. تهیه و تأمین لباس نو برای نیازمندان با همت حجت الاسلام رئیسی انجام شده است.

حجت الاسلام رئیسی با همراهی شورا، به اختلافات خانوادگی و سایر اختلافات اهالی روستا رسیدگی می کنند و تعدادی از پرونده های طلاق منجر به صلح و آشتی شده و اغلب اختلافات قبل از دادگاه در این شورا حل و فصل می شوند.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!