با همکاری مردم و امام محله؛

برگزاری جشنواره بازی های محلی 

برگزاری جشنواره بازی های محلی 
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۹ آبان ۱۴۰۱
جشنواره بازی های محلی در روستای لیلمانج با همراهی مردم و امام محله با هدف گسترش شور و نشاط در بین اهالی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام مهدی حشمتیان امام روستای لیلمانج از توابع شهرستان سنقر استان کرمانشاه است. روستایی در فاصله ۱۰ کیلومتری شهرستان سنقر قرار دارد.
لیلمانج به لحاظ مذهبی و سوابق انقلابی یک روستای خوشنام است و با وجود جمعیت کم خود ۲۰ شهید و ۸۰ جانباز را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.
این امام روستا در خصوص آغاز فعالیت خود در این روستا می گوید: یک روز که به روستا رفته بودم با در بسته مسجد روبرو شدم؛ علت را جویا شدم جواب قانع کننده ای برای سؤالم پیدا نکردم. گفتند مردم به مسجد نمی آیند؛ این شد که تصمیم گرفتم بیایم و امامت مسجد را به دست بگیرم.
او ادامه می دهد: کار را با همراهی مردم شروع کردیم. با جوان ها مأنوس شدم و به نوجوانان و جوانان مسئولیت سپردم. همه پای کار آمدند و مسجد رونق گرفت. مردم تمام مجالس و برنامه های مختلف را در مناسبت های ملی و مذهبی شرکت می کنند.
حجت الاسلام حشمتیان به دلیل نبود خانه عالم مجبور است مدام در تردد باشد. اما به دلیل خطرات ناشی از این رفت و آمدها مردم پای کار آمده اند و کار ساخت خانه عالم را آغاز کرده اند. یکی از پدران شهدا یک زمین ۲۰۰ متری را برای این کار هدیه داده است و تاکنون خود مردم نیز مبلغ ۶۰ میلیون تومان را برای ساخت خانه عالم اهدا کرده اند. البته بنیاد برکت نیز قرار است مبلغ ۷۰ میلیون را برای این کار اختصاص دهد.
فعالیت های مختلف دیگری در مسجد حضرت ابوالفضل العباس(ع) انجام است. یکی از این اقدامات توزیع بسته های معیشتی است که با کمک خیرین و نهادهای مربوطه تهیه و بین نیازمندان توزیع می شود.
حاج آقای حشمتیان در رفع اختلافات زن و شوهری هم دستی بر آتش دارد و از وقتی که در روستا حضور پیدا کرده اجازه نداده تا طلاقی اتفاق بیفتد و با ارائه مشاوره به زوجینی که با هم اختلاف داشته اند بین آن ها را اصلاح کرده است.
او در خصوص فعالیت های دانش آموزی خود می گوید: ۴۵ سال از عمرم گذشته است اما عادت به یک جا نشستن ندارم نه تنها به مسجد این روستا سر می زنم بلکه با مدارس روستاهای دیگر ارتباط دارم و هر روز برنامه هایی در این مدارس دارم. که یکی از این برنامه ها موضوع جهاد تبیین است.
شاید ارتباط صمیمی با مردم و با خبر شدن از مشکلات و گرفتاری های آن ها مهمترین ویژگی یک امام محله باشد. حجت الاسلام حشمتیان هم با چنین روحیه ای بین مردم حضور پیدا می کند و از بیماران عیادت و برای تازه متولدین مراسم نامگذاری برگزار می کند.
برنامه های ورزشی و به خصوص برگزاری بازی های بومی از جمله کارهایی است که می تواند روحیه شادی و نشاط را در بین مردم و به خصوص جوانان تقویت کند. در همین راستا کار جالبی با محوریت مسجد و همکاری حاج آقا و اهالی انجام شده و آن برگزاری مسابقات بازی های محلی در روستا است که مورد استقبال خوب مردم هم قرار گرفته است.
نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!