رئیس دستگاه قضا تأکید کرد؛

استفاده بیش از پیش از ظرفیت امامان محله در راستای گسترش فرهنگ صلح و سازش

استفاده بیش از پیش از ظرفیت امامان محله در راستای گسترش فرهنگ صلح و سازش
رضا رفیعی‌مهر
0
۲۱ آبان ۱۴۰۱

حجت الاسلام محسنی اژه ای بر تدوین سازوکارهای مشخص و سیاست گذاری لازم با هدف استفاده بیش از پیش از ظرفیت‌های امامان محله و صاحبان نفوس، قلم و کلام در راستای گسترش فرهنگ صلح و سازش و ایجاد مصالحه میان مردم تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، همایش شوراهای حل اختلاف و  مراکز داوری با حضور حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه برگزار شد.

در این جلسه که در ( ۱٨آبان) سالروز تشکیل شوراهای حل اختلاف ( ۱٨آبان) در ساختمان مرکزی قوه انجام شد حجت الاسلام والمسلمین البرزی مدیرعامل سازمان داوری هدایت نیز طی گزارشی به بیان سطح توانمندی و چگونگی توسعه  شبکه امامان فعال در موضوع حل اختلاف دعاوی خانواده پرداخت.

مدیرعامل سازمان داوری هدایت بر نقش تسهیل گری قوه در جهت حمایت قضایی و بهره گیری از ظرفیت روحانیون شاخص با محوریت مساجد در راستای توسعه فرهنگ صلح و سازش و کاهش اختلافات بویژه در حوزه خانواده تاکید کرد.

 رئیس دستگاه قضا نیز در بخش دیگر این همایش به مسئولان مرکز توسعه حل اختلاف تاکید کرد تا با تدوین سازوکارهای مشخص و سیاست گذاری لازم بیش از پیش از ظرفیت‌های امامان مساجد و صاحبان نفوس، قلم و کلام در راستای گسترش فرهنگ صلح و سازش و ایجاد مصالحه میان مردم بهره بگیرند.

لازم بذکر هست که  سازمان داوری هدایت با رویکرد رسیدگی به دعاوی خانواده پیش از مراجعه به دادگاه و با هدف ارتقاء سطح مهارتهای زوجین و کاهش طلاق فعالیت خود را در سال جاری آغاز و در گام اول که بصورت طرح آزمایشی سه ماهه می باشد  اقدام به راه‌اندازی  ۳۰ دفتر داوری خانواده در مساجد شاخص کشور نموده است که بتدریج در  سراسر کشور  توسعه خواهد یافت.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!