حاصل تلاش و همراهی خیرین و امام روستا برای دستگیری از مردم؛

کمک مستمر به ۸۰ خانواده کم بضاعت و اشتغالزایی برای ۳۰ بانو

کمک مستمر به ۸۰ خانواده کم بضاعت و اشتغالزایی برای ۳۰ بانو
مجتبی عظیمی
0
۲۲ آبان ۱۴۰۱

حجت الاسلام رفیعی با کمک مردم و خیرین به گره گشایی از مردم نیازمند می‌پردازد؛ از تأمین جهیزیه تا حمایت‌های معیشتی و اشتغال زایی از فعالیت‌های اوست.
به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام علی رفیعی امام روستای فیض آباد از توابع شهرستان فامنین استان همدان است. ۱۵ سالی هست که مشغول تبلیغ دین و معارف اهل بیت(ع) بوده و ۱۰ سال است که در این روستا به خدمت گزاری فرهنگی و اجتماعی به مردم فیض آباد می پردازد.

امام جماعت مسجد ۱۴ معصوم(ع) در کنار نماز جماعت و برنامه های فرهنگی برای جوانان و نوجوانان آموزش قرآن و احکام و حلقات طرح صالحین نیز برگزار می کند. حضور در مدارس و فعالیت های فرهنگی بین دانش آموزان نیز بخش دیگری از فعالیت های این امام روستا بوده و برنامه های ورزشی برای دانش آموزان و برگزاری اردو را هم داشته اند.

کمک به نیازمندان و گره گشایی از محرومین از دیگر خدمات اجتماعی این امام روستا به مردم است و تأمین ۶ جهیزیه برای دختران دم بخت با همراهی مردم انجام شده است.

کمک های معیشتی برای نزدیک ۸۰ خانواده کم بضاعت هر سه ماه یک بار با همت امام مسجد و کمک هایی که از طریق جمعی از خیرین اهل روستا که در تهران و شهرهای دیگر ساکن هستند صورت می پذیرد و سالانه نزدیک ۱۰۰ میلیون تومان از خیرین جمع آوری و هزینه می شود. تعمیرات منازل نیازمندان و ساخت سرویس بهداشتی نیز در این روستا انجام شده و به بیمارانی که هزینه درمان ندارند هم کمک می‌کنند.

راهنمایی و مشاوره ازدواج بخش دیگری از فعالیت های این امام روستاست. او در شورای حل اختلاف منطقه فامنین نیز موفق به حل و فصل پرونده های اختلاف و طلاق زیادی شده است.

او می گوید: چند نفر از معتادین را به کمپ فرستادیم که برخی ترک کردند و حتی اهل مسجد شده و فعال فرهنگی هستند. تأسیس کارگاه خیاطی و قالیبافی در روستا نیزدر زمینه اشتغالزایی برای بانوان باعث شده تا نزدیک به ۳۰ نفر به درآمدزایی برسند.

 

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!