مروری بر فعالیت‌های امام و اهالی روستای کردلر؛

راه سازی برای چند روستا/ خروجی کار گروهی مؤدیان زکات و خیّرین مسجدی

راه سازی برای چند روستا/ خروجی کار گروهی مؤدیان زکات و خیّرین مسجدی
مجتبی عظیمی
0
۲۶ آبان ۱۴۰۱

حجت‌الاسلام حسنی قانع امام محله دغدغه مندی است که خدمت در روستا را برگزیده و با انجام کارهای خیر خواهانه با قدرت به اهالی روستا خدمت می‌کند و با جمع آوری کمک‌های مردمی و زکات توانسته بسیاری از مشکلات روستا را حل و فصل کند.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام ابراهیم حسنی قانع روحانی مستقر مسجد جامع روستای کردلر شهرستان اسکو استان آذربایجان شرقی است که زندگی در این روستا و خدمت رسانی به اهالی آن را برگزیده و برای این خدمات تلاش بسیاری داشته است.

حجت‌الاسلام حسنی قانع که به مدت ۵ سال هم در آستان قدس رضوی و حرم مطهر امام رضا علیه السلام فعالیت داشته و با حضور در این کسوت اقدامات خوبی را انجام داد.

او که از سال ۹۶ در این روستا حضور دارد و اقدامات فراوانی مانند رسیدگی به عمران روستا، جلوگیری از مفاسد، ایجاد امنیت در روستا، توزیع بسته‌های معیشتی و رسیدگی به محرومین در فعالیت های او مشهود است.

این روحانی پرتلاش توانسته با کمک های مردمی مسجد نیمه ساخته روستا را با متراژ هزار متری با مبلغی بالغ بر دو و نیم میلیارد تومان بازسازی و نوسازی کند. از اقدامات انجام شده در بازسازی این مسجد، می‌توان به خرید کولر گازی، تجهیز آشپزخانه مسجد برای هزار نفر، نصب آسانسور اشاره کرد.

با توجه به اهمیت احیای زکات و رسیدگی به امور نیازمندان این روحانی دغدغه مند به جمع آوری زکات در این روستا اهتمام ورزید و به عنوان نخبه زکات در شهرستان انتخاب و معرفی شد.

او مؤسسه نیکوکاری را در روستا راه اندازی کرده که حدود ۵۰ خانوار را شناسایی و تحت پوشش این مؤسسه قرار داده و ماهیانه به آن‌ها خدمت رسانی می‌کند. به این ۵۰ خانوار خدمات زیادی از قبیل؛ توزیع بسته های معیشتی تا تأمین نان تا ۶ ماه را رسانده که منبع آن از طریق زکات و کمیته امداد بوده است. علاوه بر این او برای سالمندان بی بضاعت سرویس بهداشتی و منزل مسکونی ساخته است.

این امام محله همچنین گروه جهادی متشکل از خیّرین مسجد، مؤدیان زکات را تشکیل داده و با همکاری این گروه جهادی علاوه بر روستای خود به روستاهای اطراف نیز رسیدگی می‌کند. راه سازی و آسفالت بین روستاها یکی از خدماتی است که به همت اعضای این گروه جهادی به انجام رسانیده است.

این روحانی پرتلاش برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی، مشاوره قبل و بعد از ازدواج، حل اختلاف و… را در مسجد و پایگاه مسجد راه اندازی کرده است و سعی در حل مشکلات داشته است.

حجت‌الاسلام حسنی قانع می‌گوید: برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی در جلسه استانی مسئله را مطرح کرده و با پیگیری های صورت گرفته موضوع مواد مخدر و … را در روستا جمع و حل کرده است.

همچنین در لبیک گویی به فرمایش رهبر معظم انقلاب و هشدارهای ایشان در زمینه تحدید نسل و با توجه به قانون جوانی جمعیت سعی کرده در این راستا تبلیغ کرده و به مزایای این موضوع بپردازد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!