جزئیاتی از نحوه شهادت و زندگی حجت الاسلام شهید زارع مؤیدی؛

امام محله‌ شهیدی که در همه صحنه‌های جهادی حاضر بود+عکس

امام محله‌ شهیدی که در همه صحنه‌های جهادی حاضر بود+عکس
حسین فلاح مراد
0
۲۵ آبان ۱۴۰۱

بعد از اقامه جماعت داشت از مسجد باز می‌گشت که ناگهان مورد هدف کوردلان قرار گرفت؛ کسی که در همه صحنه‌های جهادی و خدمت رسانی به مردم حاضر بود، از زلزله بم و سیل پلدختر گرفته تا دفاع از حرم عقیله بنی هاشم سلام الله علیها.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام شهید محمد زارع مؤیدی امام محله‌ای در شهرک گلستان شیراز و از روحانیون فعال جهادی و مدافع حرم بود، که شب گذشته در مسیر برگشت از مسجد و در راه منزل با پرتاب کوکتل مولوتوف توسط اغتشاشگران به شدت مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان بر اثر شدت جراحات به فیض شهادت نائل آمد.

سید مصطفی بحرینی، دادستان مرکز استان فارس هم درباره جزئیات شهادت حجت الاسلام زارع مؤیدی، اعلام کرد: امروز در جریان اغتشاشات یک طلبه بسیجی در شیراز به دلیل پرتاب کوکتل مولوتوف توسط اغتشاشگران و اصابت به ناحیه سر به بیمارستان منتقل شد که علی‌رغم تلاش کادر درمان به شهادت رسید؛ پرونده قضایی در این رابطه تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: جزئیاتی از زندگی امام محله شهید مسجد مولای متقیان زاهدان

شهید مویدی در همه صحنه‌ها جهادی پایه کار بود

حجت الاسلام قاسم الهی صدر مدیر مدرسه علمیه شهید آیت الله دستغیب شیراز نیز در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه شهید محمد زارع مویدی از طلاب مدرسه علمیه شهید دستغیب بود، اظهار داشت: شهید مویدی مصداق آیه «صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ» بودند، همچنین بر حریم حرم انقلاب و شهدا واقعا استوار بود و در واقع هر جایی که احساس می‌کرد انقلاب، ولایت و خون شهدا احتیاج به حمایت دارد، بدون ترس و هراسی از دشمن حضور پیدا می‌کرد.

مدیر مدرسه علمیه شهید دستغیب شیراز عنوان کرد: شهید مؤیدی در عرصه‌های مختلف، مقابل مخالفین و کسانی که قسم خوردند برای اینکه خون شهدا را حیف کنند، می‌ایستاد و هیچ گونه ترس و واهمه‌ای نداشت و بنابراین کسی بود که در حمایت از ولایت، انقلاب و دین صداقت داشت.

وی خاطرنشان کرد: طلبه شهید مؤیدی مدافع حرم نیز بودند و با وجود داشتن پسر کوچک اما با توجه به اینکه از غیرت دینی بسیار بالایی برخوردار بود، باز هم در سوریه حاضر شد.

حجت الاسلام الهی صدر گفت: شهید مؤیدی پس از اینکه پدرش را از دست داد، شغل پدر که همان کشاورزی بود را ادامه داد و یک تنه در این عرصه فعالیت می‌کرد، اما با این وجود، هیچ‌وقت دست از آرمان‌های مقدس خود بر نداشت.

وی به فعالیت‌های جهادی شهید مؤیدی اشاره کرد و یادآور شد: شهید محمد زارع مؤیدی در پلدختر، بم و در هرجایی که حادثه‌ای رخ می‌داد و مردم نیاز به کمک داشتند، حضور داشت.

در دیگر رسانه‌ها ببینید:

خبرگزاری حوزه

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!