مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس از ویژگی‌های شهید حجت الاسلام زارع مؤیدی می‌گوید؛

امام محله شهیدی که از مال و جان خود برای دفاع از ارزش‌ها گذشت

امام محله شهیدی که از مال و جان خود برای دفاع از ارزش‌ها گذشت
حسین فلاح مراد
0
۲۶ آبان ۱۴۰۱

مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به مجاهدت‌های حجت‌الاسلام محمد زارع‌مؤیدی در عرصه‌های مبارزه با داعش، خدمت رسانی ویژه به مردم در زلزله، سیل، روزهای کرونایی و دست گیری او از نیازمندان، گفت: او از واقفان مطرح شهرستان بیضاء به حساب می‌آمد که زمین بزرگ و وسیعی را در آنجا وقف کرده بود. زمین دیگری را هم برای ساخت مسجد و حسینیه وقف کرده بود که در حال ساخت است.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، شامگاه گذشته سه‌شنبه ۲۴ آبان‌ماه حجت‌الاسلام محمد زارع مویدی امام محله یکی از مساجد شهرک گلستان شیراز توسط اغتشاشگران با کوکتل مولوتوف به‌شدت مجروح و در بیمارستان بر اثر شدت جراحات به شهادت رسید.

شهید مویدی، روحیات اخلاقی و عرفانی ویژه‌ای داشت

حجت‌الاسلام حسن قانع، مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی فارس در خصوص جزییاتی از زندگی این طلبه شهید اظهار داشت: این طلبه عزیز از طلاب حوزه‌های علمیه شیراز بود که نزد اساتیدی همچون آیت‌الله حائری شیرازی و برخی دیگر از علمای اخلاق تحصیل کرده بود. او از روحیات اخلاقی و عرفانی ویژه‌ای برخوردار بود.

بیشتر بخوانید: پیام تسلیت مدیرعامل بنیاد هدایت در پی شهادت حجت الاسلام زارع مویدی

شهید مویدی هم مدافع حرم بود و هم کمک‌رسان نیازمندان

وی افزود: در زمان نبرد داعش و دفاع از حرم اهل بیت (ع)، این شهید در سوریه به عنوان رزمنده حضور یافت و از مبارزان و مدافعان حرم مشهور در شیراز بود. بعد از این دوران نیز به عنوان یک طلبه در خط مقدم جهادگری و خدمات‌رسانی به منطاق محروم بود.

قانع گفت: در زمان وقوع بلایای طبیعی مانند سیل‌، زلزله و بعد هم کرونا در سال‌های اخیر او بسیار فعالیت داشت و کمک‌رسان خانواده‌های نیازمند بود.

زمینی را وقف ساخت حسینیه و مسجد کرده بود

مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی فارس تصریح کرد: این شهید در عرصه وقف هم بسیار تلاش داشت و از واقفان مطرح شهرستان بیضاء در استان فارس به حساب می‌آمد که زمین بزرگ و وسیعی را در این شهرستان وقف کرده بود. زمین دیگری را هم برای ساخت مسجد و حسینیه وقف کرده بود که در حال ساخت است.

وصیت شهید برای محل دفنش

وی گفت: شهید بارها به صورت زبانی به همسرش وصیت کرده بود که مرا بعد از شهادت در همین زمین دفن کنید. او همیشه به همسرش می‌گفت که شهید می‌شود و این آرزویش بود.

قانع با اشاره به اینکه او عضو گردان بسیج طلاب در شیراز بود، افزود: شب گذشته بعد از آن که نماز را در مسجدش اقامه کرد، به اعضای گردان پیوست تا در برابر آشوبگران و اغتشاشگران از سومین حرم اهل بیت (ع) و مردم شیراز دفاع کند که توسط اغتشاشگران مجروح شد و در نهایت به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید: امام محله‌ شهیدی که در همه صحنه‌های جهادی حاضر بود+عکس

از شهید دو فرزند به یادگار مانده است

مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه برادر این شهید معاون تبلیغات حوزه علمیه شیراز است، گفت: شهید همیشه آرزوی شهادت داشت و برادرش تعریف می‌کرد که این اواخر حال عجیبی داشت و زیاد از شهادت می‌گفت. از او دو فرزند ۵ـ۶ ساله و ۱۲ـ۱۳ ساله به یادگار مانده است.

وی با اشاره به اینکه شهید مویدی دومین شهید طلبه شیراز در اغتشاشات اخیر است که شهید اول حجت‌الاسلام عرفان‌نیا بود که جالب است هردو در اربعین امسال موکب زدند و کاروان به کربلا بردند، گفت: مراسم تشییع این شهید روز شنبه ۲۸ آبان‌ماه از ساعت ۹ صبح در شیراز برگزار می‌شود و عصر نیز در همان مکانی که شهید وصیت کرده بود، پیکرش به خاک سپرده می‌شود.

 او از مدافعان حرم و از کنشگران فضای مجازی بود

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز در در پی شهادت طلبه بسیجی محمد زارع مویدی نیز پیام تهنیت و تسلیت صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا»

خبر شهادت مبلغ ارجمند حجت‌الاسلام محمد زارع مؤیدی در راه دفاع از امنیت و به دست اغتشاشگران باعث تأسف و تأثر شد.این طلبه بسیجی سال‌ها در عرصه فعالیت های جهادی و امورخیرخواهانه تلاش بی‌وقفه داشت و از مبلغان فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی و از کنشگران این عرصه بود که در سوابق خدمت خود توفیق حضور در جمع مدافعان حرم را داشت که به پاداش زحمات مخلصانه خود به آرزویش رسید و به فیض شهادت در راه خدا نائل آمد.

بدون شک خون پاک شهدا مثل همیشه پشتیبان و حافظ نظام اسلامی و کیان کشور بوده و روسیاهی دشمنان را افزون‌تر می‌سازد.

دفتر تبلیغات اسلامی ضمن محکوم کردن اغتشاشات و ایجاد هر گونه ناامنی و آسیب به جان و مال مردم شریف ایران، شهادت این فرزند برومند ایران اسلامی را به رهبر محضر معظم انقلاب اسلامی، حوزه های علمیه و خانواده محترم آن عزیز، تسلیت عرض کرده و از درگاه خداوند متعال، علو درجات و هم‌نشینی با اولیاء الهی برای روح آسمانی آن شهید عزیز و صبر و اجر مضاعف برای بازماندگان خواستار است.

در دیگر رسانه‌ها ببینید:

خبرگزاری فارس

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!