مسجدی که با همت مردم و امام محله علم خدمت را برافراشت

مسجدی که با همت مردم و امام محله علم خدمت را برافراشت
رضا رفیعی‌مهر
0
۳۰ آبان ۱۴۰۱

حجت الاسلام علویان با کمک اهل مسجد مشغول خدمت به مردم است و این خدمات در حوزه‌های گوناگون، نظیر مبارزه با طلاق و اعتیاد ثمرات خوبی را به دنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام حسین علویان امام محله دهران شهر اهرم از توابع تنگستان استان بوشهر است. او ۱۰ سال است که در این منطقه مشغول کار فرهنگی و جهادی است.
حالا مسجد امام حسین (ع) تبدیل به پایگاهی شده تا در آن خدمات مختلف فرهنگی و اجتماعی به اقشار مختلف مردم ارائه شود.
این امام محله با همکاری سایر اهل مسجد یک هیئت اندیشه ورز را ایجاد کرده تا به رصد به مشکلات و مسائل محله بپردازند و با همفکری نسبت به حل آن ها اقدام کنند.
حاج آقای علویان در این راستا به موضوع آسیب های اجتماعی نیز ورود کرده و به مبارزه با موضوع طلاق و اعتیاد می پردازد؛ کاری که همراهی اهل مسجد هم در آن مشهود است.
و در این خصوص می گوید: افرادی که با مشکلات مختلف نظیر مسائل معیشتی، طلاق و اعتیاد در گیر بودند را شناسایی و سطح بندی کردیم. برخی خانواده ها با آسیب های اجتماعی طلاق مواجه بودند؛ این افراد از طریق مسجد به مشاوران معرفی می شدند و این مشاوره ها به صورت رایگان به خانواده ها ارائه می شود. در ارتباطی که با دادگاه خانواده داریم، تلاش می کنیم حکم پرونده هایی که در خصوص طلاق تشکیل شده است را تا جای ممکن به تأخیر بیندازیم تا بلکه بتوانیم با گفت و گو برای حل مشکل زوجین راه حلی پیدا کنیم.
از ابتدای حضور حاج آقای علویان در این محله نزدیک به ۴۰ نفر از افراد معتاد شناسایی و برای درمان به کمپ ها معرفی شده اند. البته فقط به این موضوع اکتفا نشده و او و البته خیرین پیگیر مشکلات دیگر این افراد بوده اند. از مشکلات معیشتی گرفته تا مشکل مسکن.
او ترک اعتیاد را برای حل مشکل افراد معتاد کافی نمی داند و معتقد است مهمترین کار برای نجات این افراد و جلوگیری از بازگشت آن ها به بیراهه اعتیاد ایجاد شغل برای آن ها است. برای همین است که تلاش می کند با رایزنی با نهادهایی مثل کمیته امداد امام خمینی(ره) برای آن ها وام اشتغالزایی بگیرد بلکه با داشتن شغل مسیر زندگی شان اصلاح شود.
«خانه احسان» هم یک مؤسسه خیریه است که در مسجد محل تأسیس شده و حالا فریاد رس کسانی است که مشکلات اقتصادی دارند و این هم به برکت خیرینی است که یاریگر مسجد هستند.
به این ترتیب مسجد با همت خیرین ۲۰۰ نفر تحت حمایت خود گرفته است و در حد توان خود نیازمندان را یاری می کند. نمونه خدمات مسجد تهیه لوازم التحریر برای دانش آموزان نیازمند است.


طرح «شهید بهنام محمدی» یکی از برنامه هایی است که برای نوجوان برگزار می شود. حاج آقای علویان تلاش کرده تا با طرح و برنامه های مختلف زمینه ساز حضور آن ها در مسجد باشد. ایجاد مدرسه فوتبال یکی از این برنامه ها است.
به گفته این امام محله مسجد امام حسین(ع) از نعمت گروه جهادی هم برخوردار است. گروه جهادی با نام «شهید قاسم زاده» که گره گشای کار مردم در مقاطع مختلف است و ساخت و تعمیر منازل نیازمندان از جمله کارهای این گروه جهادی است.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!