عبور از جاده های پرخطر برای خدمت به مردم

عبور از جاده های پرخطر برای خدمت به مردم
رضا رفیعی‌مهر
0
۳۰ آبان ۱۴۰۱

حجت الاسلام سلطانی مسیر خطرناک و پر پیچ و خم روستای قرنقو را طی می کند تا بتواند به مردم محروم این منطقه خدمت کند.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام محسن سلطانی امام روستای قرنقو از توابع شهرستان چالدران آذربایجان غربی است با ۵۰۰ نفر جمعیت. روستایی که در زمره مناطق هدف بنیاد علوی هم هست.

کار این امام محله در این روستا با دشواری های زیادی روبرو است؛ از سویی روستا خانه عالم ندارد و او مجبور به رفت و آمد است؛ آن هم در مسیری پر پیچ و خم و خطرناک. با این حال سختی کار را به جان خریده و پای کار خدمت به مردم در این روستا مانده است.

او می گوید: این رفتن‌ها و آمدن‌ها علاوه بر خطرات بسیار پرهزینه است و تنها مختصر شهریه ای برای من می ماند و با آن روزگار را سپری می کنم.

مشکلات مردم را رصد کرده و تک تک افراد را می شناسد و از مسائل آن ها آگاه است. از کسانی که دچار بیماری هستند عیادت می کند. افرادی را هم مشکلات معیشتی دارند را به کمیته امداد معرفی کرده است تا از آن ها حمایت شود.

آنچه سبب شده است تا این امام محله از مشکلات مردم آگاه شود روحیه مردمی اوست و به قول خودش مثل خودشان شده و با آن ها نشست و برخاست کرده و مسائل شان مطلع شده است.

در این بین هم دانش آموزانی هستند که نیاز به حمایت دارند تا بتوانند مسیر تحصیل را ادامه دهند برای آن ها هم از آستان قدس رضوی کمک هایی دریافت کرده و از این طریق لوازم التحریر مورد نیازشان را تأمین کرده است.

در کنار برگزاری نماز و سایر مراسمات ملی و مذهبی در مسجد نسبت به برگزاری حلقه صالحین در مسجد اقدام کرده است و جوانان و نوجوانان در این حلقات حضور پیدا می کنند.

رونق زکات از دیگر کارهایی است که حاج آقای سلطانی دنبال کرده و نتایج خوبی نیز به دنبال داشته است و از قبل مبالغ زکات هم به نیازمندان کمک هایی صورت گرفته و هم هزینه ۲۰ میلیونی تعمیرات مسجد تأمین شده است.

 

در دیگر رسانه ها ببینید:

خبرگزاری حوزه

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!