امام محله ای که به فکر مسکن و اشتغال مردم است؛

ایجاد ۴۰۰ فرصت شغلی با کشت زعفران 

ایجاد ۴۰۰ فرصت شغلی با کشت زعفران 
مجتبی عظیمی
0
۱۳ آذر ۱۴۰۱
امام محله تلاشگری که با کمک جهادگران و خیرینی از اصفهان و با اجماع قلوب مهربانشان، پا در مسیر خدمت به مردم مشهد ریزه گذاشتند و با احداث مسجد و اشتغالزایی در زمینه کشت زعفران برای ۴۰۰ خانواده، لبخند بر لب اهالی این شهرستان نشاندند.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام محسن رحمتی باغکی، یکی از بزرگ‌مردان عرصه جهاد و خدمت در شهر مشهد ریزه از توابع شهرستان تایباد استان خراسان رضوی است؛ ۵ سالی می‌شود که در تنها مسجد این شهر یعنی مسجد چهارده معصوم(ع)، به انجام فعالیت‌های جهادی و تبلیغی مشغول است.

او از روزی که برای تبلیغ وارد این شهر شد، روایت می‌کند و می‌گوید: اوایل که از طرف سازمان تبلیغات اسلامی تایباد به اینجا آمدم، با وجود اینکه ۴۰_۵۰ خانواده شیعه در اینجا زندگی می‌کنند، و جمعیت اهل سنت آن نیز حدود ۳ هزار و ۵۰۰ خانواده است اما مسجد که نه، حتی نماز خانه هم در اینجا وجود نداشت؛ از یکی از بزرگان منطقه خواستم خانه‌ای در اختیارم قرار دهند که نماز جماعت و مراسمات را برگزار کنم، اتاق یک خانه را در اختیار ما قرار دادند؛ با جمع آوری کمک‌های خیرین خانه را گچ کاری و سیستم صوتی تهیه کردیم و یک درب هم به داخل کوچه جهت تسهیل در رفت و آمد و عدم مزاحمت برای صاحبخانه باز کردیم؛ یک سال و نیم مرکز فعالیت و تبلیغ ما همان اتاق صورت می‌گرفت.
این روحانی تلاشگر پس از مدتی به یکی از دوستان خیّر و جهادی خود در اصفهان مراجعه می‌کند و این مسئله و این اوضاع شهرستان را برای او توضیح می‌دهد، سپس آن‌ها در قالب یک گروه جهادی، جهت بازدید منطقه به مشهد ریزه آمدند و برای ساخت مسجد اعلام همکاری کردند؛ بنابراین زمینی در سال ۹۸ خریداری شد و نیروهای جهادی شروع به ساخت مسجد کردند و در اواخر سال، کار ساخت و ساز مسجد به پایان رسید. اکنون دو سه سالی است که مراسمات و نماز جماعت و .‌‌.. در مسجد برگزار می‌شود. کلیه مراحل پیگیری تا اتمام کار مسجد بر عهده حاج آقا رحمتی بوده است.
ایجاد وحدت و همدلی بین پیروان شیعه و سنی
این طلبه جهادگر معتقد است با روی خوش و اخلاق خوب می‌توان وحدت و هم‌دلی را در بین مردم شیعه و سنی ایجاد کرد، او با همین دو رویکرد خود توانسته وحدت بین شیعه و سنی منطقه را افزایش دهد؛ بطوری‌که حتی در ساخت مسجد هم برادران اهل سنت در زمینه‌های مختلف کمک‌هایی داشتند و در مراسمات مسجد، حتی در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) نیز حضور پررنگی دارند.
حجت الاسلام رحمتی درباره فعالیت‌های قرآنی خود در مسجد نیز می‌گوید: تا قبل از ساخت مسجد، کلاس‌های قرآنی در همان خانه، یک بار در هفته برگزار می‌شد، با افتتاح مسجد، این کلاس‌ها بسیار پرشورتر از قبل شده و نکته قابل توجه این‌ است که بچه‌های اهل سنت هم در کنار شیعیان در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند؛ در تابستان این کلاس‌ها روزانه برقرار است، اما در حال حاضر با توجه به فعالیت مدارس در آخر هفته‌ها برگزار می‌شود.
حالا مسجد منطقه مأمن و مأوای اهالی شهر گشته و هر کدام از اهالی در هر زمینه‌ای که با مشکلاتی مواجه شوند به آنجا پناه می‌برند و مساعدت می‌طلبند‌ و حاج آقا رحمتی نیز در زمینه‌های مختلفی من جمله در راستای تحکیم خانواده و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی چون طلاق، اقدامات ارزشمندی را انجام داده است.

این روحانی دغدغه‌مند همچنین از ۵۰ خانواده‌ نیازمند در بخش مشهد ریزه و روستاهای اطراف آن حمایت می‌کند و ماهیانه سبد‌های غذایی و مبلغی پول به حسابشان واریز می‌کند که توسط خیرین اصفهان این کمک‌ها تامین می‌شود.

حاج آقا رحمتی البته علاوه بر فعالیت‌های مذکور با کمک همین گروه جهادی اصفهانی توانسته منابعی را برای انجام فعالیت‌های دیگری در سطح شهرستان نیز تأمین کند، یکی از کارهای مشترک او و این گروه جهادی در زمینه درمان بیماران در زمان شیوع کرونا بوده است که در زمان اوج شیوع این ویروس تا سقف ۲۰ میلیون تومان در ماه، و اکنون تا سقف ۵_۶ میلیون تومان در ماه برای درمان بیماران نیازمند هزینه می‌شود.

از دیگر فعالیت‌های این امام جماعت، تعمیر و بازسازی خانه‌های نیازمندان و افراد کم برخوردار بوده است که سالانه برای ۵ سرپناه این اقدام صورت می‌گیرد؛ همچنین در زمینه تأمین جهیزیه نیز سالانه به ۱۰ مورد کمک‌های موردی‌ صورت می‌گیرد.

ایجاد ۴۰۰ فرصت شغلی با کشت زعفران

در حیطه اشتغال‌زایی نیز با پیگیری‌های مجدانه حاج آقا رحمتی از بنیاد برکت اقدامات قابل توجهی انجام گرفته که از مهم‌ترین این اقدامات، ایجاد قراردادی با ستاد فرمان امام و بنیاد برکت است که طبق این قرارداد از سوی آنان آب و ۴۰ هکتار زمین برای کشت زعفران در اختیار اهالی قرار گرفته است که اکنون ۴ سال است که ۴۰۰ خانوار از این طریق به اشتغال و کسب در آمد دست یافتند.
او در زمینه اشتغالزایی همچنین با تهیه وام از بنیاد برکت و کمیته امداد امام خمینی(ره) زمینه ایجاد مشاغل خُرد دیگری را در ۱۵ مورد مختلف ایجاد کرده است.

 

در دیگر رسانه ها ببینید:
خبرگزاری شبستان
نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!