تلاش‌های امام محله برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی؛

تشکیل شبکه خیرین برای ترک اعتیاد

تشکیل شبکه خیرین برای ترک اعتیاد
مجتبی عظیمی
0
۰۶ آذر ۱۴۰۱

حجت الاسلام هاتف با همراهی شورای محله و تشکیل شبکه خیرین زمینه ترک اعتیاد ۴۰ نفر را فراهم نموده و برنامه‌های پیشگیری و مقابله با اعتیاد و طلاق در مسجد محله برقرار است.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام مرتضی هاتف امام پایگاه فرهنگی اجتماعی محله کاسه گر لنگرود است.

امام جماعت مسجد هاشمیه محله کاسه گر ۱۰ سالی هست که اهل تبلیغ بوده و از دی ماه سال ۹۷ در این محله به خدمت رسانی به مردم می پردازد.

حجت الاسلام هاتف با تشکیل شبکه خیرین و شورای محل برای آسیب زدایی از منطقه همت کرد و در سال ۹۸ تعداد ۴۰ نفر از معتادین را به کمپ های ترک اعتیاد معرفی کردند که تعداد زیادی از این افراد موفق به ترک و بازگشت به زندگی شدند.

کارگاه های پیشگیری از طلاق و اعتیاد با دعوت از اساتید بهزیستی و روحانیون فعال در این عرصه ها صورت می گیرد و در کنار شناسایی معتادین و معرفی به کمپ ها مبارزه با عوامل پخش مواد مخدر و معرفی به کلانتری نیز در کار است.

حجت الاسلام هاتف می گوید: با کمپ ها ارتباط داریم و در کمپ ها هم برنامه مشاوره و مباحث اعتقادی داریم و و افرادی که تمایل به ترک اعتیاد داشته و پول نداشته باشند را کمک می کنیم.

مرکز نیکوکاری مسجد نیز در سال ۹۸ تأسیس شد و بسته های معیشتی به صورت فصلی به ۲۰۰ خانواده تحت پوشش پرداخت می شود.

توزیع لوازم تحریر در مهر ماه نیز بین دانش آموزان انجام شده و هزینه ها از طریق خیرین و کمک های بنیاد علوی و ستاد فرمان امام و کمک های مردمی اهل محله تأمین می شود.

دغدغه ایجاد صلح و آشتی توسط این امام محله نیز منجر به سازش در ۱۰ پرونده اختلاف شده است و حجت الاسلام هاتف ارتباط خوبی با نوجوانان و دانش آموزان دارد و در مدارس شهر کلاس های گفتمان دینی برگزار می کند.

پی‌نوشت: عکس این مطلب آرشیوی است

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!