امام محله و بسیج دست در دست هم برای آبادانی محله

امام محله و بسیج دست در دست هم برای آبادانی محله
رضا رفیعی‌مهر
0
۰۷ آذر ۱۴۰۱

حجت الاسلام آقایی با کمک جوانان و بسیج علاوه بر زمینه سازی تدارک برنامه‌های ورزشی برای جوانان با همت خیرین ۵۰ نفر تحت پوشش مرکز نیکوکاری مسجد قرار داده است؛ همچنین برخی فعالیت‌های عمرانی را انجام داده اند.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام سید طیب آقایی امام محله شهریار شهرستان گرمی از توابع استان اردبیل است که از سال ۹۲ قدم در راه مقدس تبلیغ گذاشته است و ۸ سال است در این محله به مردم خدمتم می کند.

فعالیت هایش را در مسجد فاطمه الزهرا(س) این محله متمرکز کرده است. دانش آموزان محله هم پای ثابت برنامه های آموزشی او هستند و در کلاس های قرآن، اخلاق و احکام این مسجد حضور دارند. حلقه های صالحین هم در این مسجد برقرار است.
حجت الاسلام آقایی از برنامه های ورزشی مسجد هم خبر می دهد. با هماهنگی های صورت گرفته و همکاری سپاه، سالن فوتسال هماهنگ شده؛ علاوه بر آن مسابقات مختلف ورزشی نظیر تیراندازی و دارت هم برای بچه های مسجد برگزار می شود.
کانون وصال مرکزی است که در مسجد محله شکل گرفته و بیشتر کارها در آن توسط بانوان محله انجام انجام می شود. در این مرکز که با همکاری بنیاد علوی شکل گرفته است به کسانی که قصد ازدواج دارند مشاوره پیش از ازدواج داده می شود. افراد دیگری هم که نیاز به مشاوره دارند می توانند از این مرکز کمک بگیرند. حجت الاسلام آقایی نیز یکی از مشاوران این مرکز است و به پیشبرد اهداف آن کمک می کند.
او در خصوص مبارزه با اعتیاد هم فعال است. این کار مستلزم هزینه هایی است که برای آن خیرین را به کمک آمده اند. به این ترتیب ۵ نفر از افرادی که درگیر بیماری اعتیاد بودند با کمک افراد خیر به کمپ معرفی شده اند. البته بسیج هم در این کار همراهی خوبی با این امام محله داشته است.
طرح محله اسلامی با همکاری این امام محله و بسیج در حال اجرا است و در قالب این طرح مشکلات مختلف محله نظیر مسائل عمرانی پیگیری و در رفع آن ها تلاش می شود. نمونه اخیر این اقدامات آسفالت یکی از کوچه ها است که به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز مزین شده است.
به گفته حجت الاسلام آقایی مسجد محله یک مرکز نیکوکاری هم دارد که تاکنون توانسته است بیش از ۵۰ خانواده نیازمند را شناسایی کند و با کمک خیرین و نهادهای مربوطه مشکلات این خانواده ها پیگیری می شود.
او به معضل بیکاری در منطقه اشاره می کند و می گوید: در محله کارگاه جوراب بافی بود که متأسفانه تعطیل شده با پیگیری ها قرار است تا شهرداری کمک کند تا این کارگاه احیا شود.
با کمک بچه های جهادی محله مشکلات خانواده های نیازمند نیز پیگیری می شود و خانواده هایی که منازلشان نیاز به تعمیرات دارد با کمک این جوانان انجام می شود.

 

در دیگر رسانه ها ببینید:

خبرگزاری حوزه

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!