عضو هیئت امنای بنیاد هدایت مطرح کرد؛

نمایشگاه مسجد جامعه پرداز؛ گام روبه‌جلو در تبیین مسجد تمدن‌ساز و ارائه حکمرانی نرم مردمی

نمایشگاه مسجد جامعه پرداز؛ گام روبه‌جلو در تبیین مسجد تمدن‌ساز و ارائه حکمرانی نرم مردمی
مجتبی عظیمی
0
۱۰ آذر ۱۴۰۱

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرباقری، با بیان اینکه نمایشگاه مسجد جامعه پرداز یک حرکت جدید و مفید است، گفت: اگر بتوانیم زنجیره این نمایشگاه را در رسیدن به هدف اصلی تکمیل و حلقه‌های میانی را تا حلقات نمایشگاه پیش ببریم، قطعا به نتایج مطلوبی دست پیدا خواهیم کرد.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد مهدی میرباقری، عضو هیئت امنای بنیاد هدایت و رئیس فرهنگستان علوم اسلامی، در جریان بازدید از سومین نمایشگاه مسجد جامعه پرداز، اظهارداشت: راه اندزی این نمایشگاه، اقدامی بزرگ و جسورانه بود که اجرای آن، پیش از اینها لازم بود.

وی، ورود به مسئله و شناسایی آن در ابعاد کلان و دنبال راه حل بودن برای حل مسئله را ازجمله محاسن نمایشگاه مسجد جامعه پرداز، عنوان کرد و گفت: اصل اقدام در این حوزه قابل تقدیر بوده و این مسیر به دلیل اینکه راه نرفته است، باید حساسیت های لازم را در نظر گرفت.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی، در ادامه با بیان اینکه امام جماعت باید تولی روحی در سیانت داشته باشد، مطرح کرد: تمام این قوانین، عدالت و عالم بودن باید در یک سلسله تولی توضیح داده شود تا بتوانیم ذیل آن ولایت را تعریف کنیم، یعنی سلسله امامت سلسله تولی و ولایت است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرباقری با تأکید بر ضرورت هم‌افزایی ظرفیت‌ها، تصریح کرد: علمای بسیاری در این عرصه وقت گذشته و مطالعاتی انجام داده‌اند که باید از ظرفیت آن‌ها به‌عنوان حلقه‌های اصلی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه ربط فلسفه تاریخ با تمدن اسلامی را باید با منطق توضیح داد، بیان کرد: باید زنجیره قبل و بعد نمایشگاه تعریف شود؛ چراکه نمایشگاه یک حلقه از زنجیره اقدام است تا اتفاق نهایی حاصل شود درنتیجه باید این اتفاق نهایی در نمایشگاه به‌خوبی تبیین شود.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان اینکه در تمدن غرب کمک به هم‌نوع تنها در قالب منفعت‌طلبی است، مطرح کرد: اما در تمدن اسلامی دغدغه حل مسئله در حرکت در مسیر آن وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه روابط اخوت در جامعه سلطه و بازار تحقق پیدا نخواهد کرد، عنوان کرد: اگر نظریه‌های اجتماعی و نظریه پیشرفت نیز در نمایشگاه دیده شود، حرکت خوبی خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرباقری، با بیان اینکه نمایشگاه مسجد جامعه پرداز یک حرکت جدید و مفید است، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم زنجیره این نمایشگاه را در رسیدن به هدف اصلی تکمیل و حلقه‌های میانی را تا حلقات نمایشگاه پیش ببریم، قطعاً به نتایج مطلوبی دست پیدا خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌هایی مانند کتاب آقای شاه‌آبادی در این نمایشگاه گسترده شده است، تصریح کرد: باید ظرفیت‌های دیگری نیز در این راستا مورد استفاده قرار بگیرد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: از نگاه من، نمایشگاه مسجد جامعه پرداز، یک گام روبه‌جلو و مؤثر هم برای تبیین مسجد تمدن‌ساز و هم برای ارائه حکمرانی نرم مردمی به حوزویان است.

وب سایت نمایشگاه مسجد جامعه پرداز

 

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!