گزارشی از آخرین روز نشست ملی جهاد تبیین«آرمان عزیز»+فیلم

گزارشی از آخرین روز نشست ملی جهاد تبیین«آرمان عزیز»+فیلم
مجتبی عظیمی
0
۱۴ آذر ۱۴۰۱

آخرین روز از نشست ملی جهاد تبیین«آرمان عزیز» تعدادی از امامان محله نتایج مباحثات شکل گرفته در کارگروه‌های تخصصی جهاد تبیین را ارائه کردند و همچنین تعدادی از امامان محله نیز به بیان تجربیات خود پرداختند.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام مهدی دیانی در آخرین روز نشست ملی جهاد تبیین، یادواره طلبه شهید مدافع امنیت«آرمان عزیز» در جمع امامان محله سراسر کشور، اظهار داشت: جهاد تبیین را مهم‌ترین جهادها در شرایط کنونی دانست و اظهار داشت: پیامبر(ص) می فرماید کسی که در جهاد تا پای جان بایستد تا کلمه حق آشکار شود، در سبیل خدا حرکت کرده است.

وی با بیان اینکه شبکه امامت دارد به بلوغ می رسد، گفت: امیدواریم که این حرکت مقدمه ظهور حضرت حجت(عج) باشد.کسانی که بیشترین درک را نسبت به این جریان ولایت داشتند، شهدا بودند. وقتی وصیت نامه شهدا را می خوانیم تأکید به ولایت پذیری را می بینیم.

این مبلغ برجسته، اجتماع مؤمنین در قرارگاه شهادت را یکی لوازم شکل گیری حکومت مهدوی عنوان کرد و گفت: شهید مهدی زین الدین می فرمود منتظر واقعی ظهور کسی است که منتظر شهادت باشد. حضرت امام(ره) فرمودند مدینه فاضله ای که در جبهه‌ها دفاع مقدس شکل گرفت کافی بود برای اینکه ظهور محقق شود اما متأسفانه عملکرد برخی افراد نگذاشت این حرکت به ثمر بنشیند؛ خودخواهی‌ و رذایل اخلاقی دیگر جلوی این جریان را گرفت.

حجت الاسلام دیانی افزود: فرماندهان دفاع مقدس، حلقه های میانی بودند که جریان عهد اخوت را در جبهه‌ها همه گیر کردند. جایگاه شما در این پازل ظهور به عنوان امام محله مشخص شده است؛ با اخلاص و شور باید در سنگر مساجد خدمت کنیم. این اخلاص است که ما را به قله شهادت می رساند. حضرت فاطمه(س) فرمودند هرکسی خالص ترین عبادت را برای خدا داشته باشد، خداوند نیز بهترین مصلحتش را برای او رقم می زند.

وی به روایت‌هایی از مجاهدت و ایثار شهدا پرداخت و ادامه داد: حاج قاسم فرمود که در مقابل کار فرهنگی باید کار فرهنگی کرد؛ بسیاری از شهدا تا حتی در لحظه جان دادن سعی داشتند پیام فرهنگی و معنویت را منتشر کنند.

حجت الاسلام دیانی با تأکید بر اینکه ما با در مواجهه با جبهه استکبار و آمریکا درگیر جنگ ترکیبی هستیم، گفت: امامان محله و امامان میانی نقش بسیار تعیین کننده ای در بخشی از این جنگ دارند؛ شما بازوان ولایت و عمارهای ولایت هستید که باید با روشنگری و تبیین جامعه را برای استقامت در این جنگ ترکیبی مهیا کنید. خدا فرموده«وَالَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا».

در ابتدای این نشست تعدادی از امامان محله نتایج مباحثات شکل گرفته در کارگروه‌های تخصصی جهاد تبیین را ارائه کردند و همچنین تعدادی از امامان محله نیز تجربیات خود را در عرصه جهاد تبیین، ارتباط مؤثر با اهالی محله و شبکه سازی مردمی برای انجام امور و حل مشکلات محله، پرداختند.

حجت الاسلام رضا غلامی قائم مقام بنیاد هدایت نیز در بخش دیگری از این مراسم به بیان خدمات ارائه شده از سوی این مجموعه در عرصه‌های گفتمان سازی، شبکه سازی، ارتقای نقش آفرینی و توانمندسازی شبکه امامت، پرداخت.

در پایان این مراسم میثاق نامه‌ای قرائت شد و امامان محله با یکدیگرعهد بستند که در گام دوم انقلاب اسلامی برای تحقق الگوی حکمرانی ولایی در محدوده محله خود تلاش کنند؛ همچنین در مسیر«جهاد تبیین» مصداق رسولانی باشند که با رفتار مهربانانه و ایثارگرانه معارف بلند اهل بیت علیهم السلام و محاسن کلام آنها و سبک زندگی و آئین حکمرانی را در عمل و گفتار برای مخاطبان تبیین کنند و مردم را پای کار حل مسائل مختلف در تراز تمدنی بیاورند.

در دیگر رسانه ها ببینید:

خبرگزاری شبستان

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!