عهد جمعی شبکه امامان محله کشور/ تلاش برای هم‌افزایی ظرفیت‌های موجود در عرصه جهاد تبیین

عهد جمعی شبکه امامان محله کشور/ تلاش برای هم‌افزایی ظرفیت‌های موجود در عرصه جهاد تبیین
مجتبی عظیمی
0
۱۴ آذر ۱۴۰۱

شبکه امامان محله کشور در پایان نشست ملی جهاد تبیین(آرمان عزیز) با یکدیگر هم عهد شدند که معارف بلند اهل بیت علیهم السلام و آئین حکمرانی را در عمل و گفتار برای مخاطبان تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، نشست ملی جهاد تبیین که به نام شهید مدافع امنیت «آرمان عزیز» مزین بود، به کار خود پایان داد. حُسن ختام این نشست سه روزه، عهد جمعی امامان محله کشور به منظور اعتلای شبکه امامت و دستیابی به اهداف نورانی پیش رو بود.

در این میثاق نامه‌ای که قرائت شد، امامان محله با یکدیگرعهد بستند که در گام دوم انقلاب اسلامی برای تحقق الگوی حکمرانی ولایی در محدوده محله خود تلاش کنند.

همچنین هم عهد شدند که در مسیر«جهاد تبیین» مصداق رسولانی باشند که با رفتار مهربانانه و ایثارگرانه معارف بلند اهل بیت علیهم السلام و محاسن کلام آنها و سبک زندگی و آئین حکمرانی را در عمل و گفتار برای مخاطبان تبیین کنند و مردم را پای کار حل مسائل مختلف در تراز تمدنی بیاورند.

متن این میثاق نامه را در ادامه می‌خوانید:

وظیفه سنگین «جامعه‌پردازی ولایی با محوریت مسجد» در طول تاریخ بر دوش عالمان دین بوده است و اکنون در گام دوم انقلاب این مأموریت مهم بر عهده ما امامان محله قرار گرفته است.

از این‌رو در محضر مولایمان امام زمان علیه السلام و ارواحنا فداه و عجل الله تعالی فرجه عهد می‌بندیم که با عزمی راسخ و اراده‌ای استوار، برای تحقق الگوی حکمرانی ولایی در ساحت محله خودمان همتی مضاعف به کار بندیم و تلاش کنیم به عنوان امام، مصداق بارز این روایت شویم که فرموده‌اند: «وَاَمّا مَنْ کانَ مِنَ الفُقَهاءِ صَائِنا لِنَفْسِهِ حافِظاً لِدینِهِ مُخالِفاً لِهَواهُ مُطیعاً لِاَمرِ مَولاهُ فَلِلْعَوامِ اَنْ یُقَلِّدُوهُ».

به امید آنکه مانند نبی مکرم اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله «…عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُمْ بِالْمُؤْمِنِینَ رَءُوفٌ رَحِیمٌ» باشیم و به لطف خدا به جایگاهی برسیم که مصداقی هر چند کوچک برای این آیه باشیم که می‌فرماید: «قَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ إِذْ بَعَثَ فِیهِمْ رَسُولًا مِّنْ أَنفُسِهِمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَهَ وَإِن کَانُوا مِن قَبْلُ لَفِی ضَلَالٍ مُّبِینٍ».

باشد که این آیات نصب‌العین ما باشند و چراغ راه ما که فرموده است: «فَبِمَا رَحْمَهٍ مِّنَ اللَّهِ لِنتَ لَهُمْ وَلَوْ کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ الْقَلْبِ لَانفَضُّوا مِنْ حَوْلِکَ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَشَاوِرْهُمْ فِی الْأَمْر فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُتَوَکِّلِینَ».

بر این اساس، عهد می‌بندیم برای بسط و گسترش جریان ولایت عرضی در جامعه با تقویت پیوندهای اجتماعی میان مردم از جمله پیوند خانوادگی و صله رحم، پیوند همسایگی و پیوند برادری تلاشی روزافزون داشته باشیم.

عهد می‌بندیم بر اساس این آیه نورانی که فرمود: « لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَیِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْکِتَابَ وَالْمِیزَانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ» تلاش کنیم در مسیر «جهاد تبیین» سرباز سرسپرده‌ی ولایت باشیم و مصداق رسولانی باشیم که با رفتار مهربانانه و ایثارگرانه معارف بلند اهل بیت علیهم‌السلام و محاسن کلام آنها و سبک زندگی و آئین حکمرانی را با تبیین عملی و گفتاری به مخاطبان برسانیم تا هدف بزرگ خداوند برای جامعه بشری که «قیام به قسط» است را محقق نماییم و مردم را پای کار حل مسائل مختلف محله و جامعه در تراز تمدنی بیاوریم.

عهد می‌بندیم به عنوان یک عضو از شبکه امامان محله در قبال دیگر همسنگران‌مان در شبکه امامت، حق برادری را بجای آوریم و نسبت به این موارد اهتمام جدی داشته باشیم:

ـ تجربه های موفق خود را به صورت دقیق و از طریق زیر ساخت‌های موجود در اختیار دیگر همسنگران قرار دهیم و از تجارب آنها استفاده کنیم.

ـ از فرصت‌های آموزشی بوجود آمده در مسیر ارتقای خود و همسنگران‌مان بهتر ببریم تا آماده‌تر از گذشته در خدمت مردم باشیم.

ـ دانش و مهارتی که داریم را در اختیار دیگر امامان قرار بدهیم و از دانش و مهارت ایشان بهره ببریم

ـ در فضای مجازی و حقیقی، راوی اقدامات خوب و ارزشمند دیگر امامان باشیم، از طریق همه امکانات و زیرساخت‌ها، خدمات نهاد امامت محله را به گوش مردم برسانیم و سرباز این جهاد عظیم، جهاد تبیین باشیم.

ـ ظرفیت‌های بانوان، نوجوانان و جوانان محله خود را برای تحقق امر امام جامعه، در مسیر اعتلای پرچم اسلام و خدمت به مردم کشف و سازماندهی نماییم.

ـ تا پای بذل جان، مال و آبرو، فرامین و فرمایشات ولی امر مسلمین جهان و نایب امام زمان ارواحنافداه بویژه جهاد تبیین را محقق نماییم.

در پایان به منظور ترویج عملی ولایت عرضی و تحکیم روحیه اخوت در شبکه امامان، با یکی از امامان محله عهد و عقد برادری می‌بندیم و سعی می‌کنیم در شئون مختلف زندگی معین یکدیگر باشیم.

عاجزانه از امام عزیز غایب از نظرمان می‌خواهیم که نظر مهر خود را لحظه ای از این سربازان خود بر ندارد و ما را در این مسیر یاری نماید و حسن ختام امامت ما را، شهادت قرار دهد.

به امید آنکه به لطف خدا این دعای امام سجاد علیه السلام در حق ما نیز مستجاب شود که فرمود: «اللَّهُمَّ اشْتَرِ مِنِّی نَفْسِیَ الْمَوْقُوفَهَ عَلَیْکَ الْمَحْبُوسَهَ لِأَمْرِکَ بِالْجَنَّهِ مَعَ مَعْصُومٍ مِنْ عِتْرَهِ نَبِیِّکَ ص … بِوِلَادَتِهِ تَمْلَأُ بِهِ الْأَرْضَ عَدْلًا وَ قِسْطاً کَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْماً وَ لَا تَجْعَلْنِی مِمَّنْ تَقَدَّمَ فَمَرَقَ أَوْ تَأَخَّرَ فَمَحَقَ وَ اجْعَلْنِی مِمَّنْ لَزِمَ فَلَحِقَ وَ اجْعَلْنِی شَهِیداً سَعِیداً فِی قَبْضَتِکَ‏».

در دیگر رسانه‌ها ببینید:

خبرگزاری صداوسیما

خبرگزاری حوزه

خبرگزاری شبستان

 

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!