امام محله شهر کارزین درگذشت؛

مدیرعامل بنیاد هدایت: مرحوم جهانگیری غم‌خوار و دلسوز محله خود بود

مدیرعامل بنیاد هدایت: مرحوم جهانگیری غم‌خوار و دلسوز محله خود بود
بنیاد هدایت
0
۲۱ آبان ۱۳۹۹

تأسیس مرکز نیکوکاری و شناسایی نیازمندان و فقرا،‌ دسته‌بندی آنان و معرفی به کمیته، رساندن بسته‌های معیشتی و کمک‌های مردمی به آنان با استفاده از شبکه‌ای که ایجاد کرده بودند، بخشی از فعالیت‌های مرحوم حجت‌الاسلام جهانگیری بود.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت؛ امیر همتی دشتکی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس،‌ گفت: مرحوم حجت‌الاسلام جهانگیری، نمونه‌ای ایده آل از طرح امام محله بود که رشد و تعالی را در میدان عمل می‌دید.

وی در ادامه افزود: برخی از طلاب و روحانیان، رشد و تعالی و تهذیب را در نزدیکی به کلاس‌های درس و بزرگان می‌بینند، اما برخی دیگر همچون مرحوم جهانگیری به خوبی دریافته بود که باید در میدان عمل رشد کند.

همتی دشتکی اظهار کرد: ازاین‌رو ایشان همواره در میدان عمل بود و از مردم گره‌گشایی می‌کرد و در بالاترین مرتبه روحانیت یعنی امامت در شهرستان، محله و مسجد خود نائل شده بودند.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مبنایی که به طور جدی در سازمان تبلیغات اسلامی دنبال می‌شود این است که فعالیت فرهنگی بدون پیوست اجتماعی به نتیجه مطلوبی نخواهد رسید.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس ابراز داشت: طرح‌هایی در سازمان طراحی شده است، بر پایه همین مبنای تئوریک، به دنبال آن هستیم که در کنار فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی،‌ فعالیت‌ها و پیوست‌های اجتماعی نیز دنبال شود.

وی ادامه داد: اگرچه فلسفه تشکیل گروه‌های جهادی همین بوده است که در کنار کار تبلیغی و فرهنگی، در قالب خدمات اجتماعی در محلات حضور پیدا کنند و به مردم خدمت کنند.

همتی دشتکی خاطرنشان کرد: طرح امام محله این دو هدف بزرگ را دنبال می‌کند و به دنبال احیای تصویر اصیل روحانیت شیعه است و ما با استفاده از همین فرهنگ و همین روابط اجتماعی موفق شدیم انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانیم.

وی ادامه داد: روحانیتی که مصداق بارز(طبیب دوار بطبه) بود، هم مردم را هدایت می‌کرد و هم گره‌گشای مشکلات و گرفتاری‌ها و هم‌ دلسوز و غمخوار مردم بود.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس یادآور شد: در زمان جنگ نیز این تجربه وجود داشت و روحانیت دوشادوش رزمندگان در جبهه‌های جنگ حضور داشت و هم می‌جنگید و هم وعظ می‌کرد.

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی به دنبال احیای این تجربه است، ازاین‌رو طرح امام محله دو سال پیگیری شده و مطالعات آن انجام شده است؛ در حقیقت ما امام نمی‌سازیم ما امام را کشف می‌کنیم.

همتی دشتکی بیان داشت: مرحوم جهانگیری در زمره همین روحانیان بود، قبل از این‌که ما به سراغ ایشان برویم، ایشان در محله و شهر خود تأثیرگذار بودند و به رفع مشکلات و گرفتاری‌های مردم می‌پرداختند.

وی ادامه داد: ما در قالب این طرح خود را به ایشان معرفی کردیم و اعلام آمادگی کردیم تا به این طرح که مفصل و مدون است بپیوندند تا در قالب برنامه‌هایی که دارند به این محله کمک کنیم، تا الگوسازی در دیگر محلات صورت گیرد و هدف دیگر یعنی توسعه شبکه امامت محقق شود.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ابراز داشت: خدمات اجتماعی که ایشان انجام می‌دادند بسیار برجسته بود و لازم است ایشان به عنوان یک نمونه و الگو به طلاب و روحانیان معرفی شوند.

وی ادامه داد: ایشان با تلاش‌ها و پیگیری‌های خود مسجدی را که در آن حضور داشتند با مشارکت و کمک‌های مردمی احداث کرده و به اتمام رساندند، در حیاط مسجد هم نخلی کاشته بود که این نخل به ثمر نشسته و درآمد آن صرف هزینه‌های فرهنگی مسجد می‌شد.

همتی دشتکی خاطرنشان کرد: تأسیس مرکز نیکوکاری و شناسایی نیازمندان و فقرا،‌ دسته‌بندی آنان و معرفی به کمیته، رساندن بسته‌های معیشتی و کمک‌های مردمی به آنان با استفاده از شبکه‌ای که ایجاد کرده بودند، بخشی از فعالیت‌های ایشان بود.

وی با اشاره به ارتباط قوی میان مرحوم جهانگیری و جوانان ادامه داد: این مرحوم در بحث کمک به بهداشت مردم نیز فعالیت می‌کردند، در دوران کرونا جوانان را که ارتباط خوبی با آنان داشت، سازمان‌دهی کرده و برنامه‌های مختلفی را ساماندهی کردند.

همتی دشتکی در پایان گفت: ایشان دغدغه‌مند و دلسوز مردم بودند، در کنار فعالیت‌های فرهنگی،‌ تبلیغی،‌ آموزشی و اجتماعی که داشتند از هر موقعیتی برای کمک به دیگران استفاده می‌کردند.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!