برنامه‌های جذاب یک مسجد در عرصه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و ورزشی/ تربیت ۳۰ حافظ قرآن و ۱۷۰ مؤذن

برنامه‌های جذاب یک مسجد در عرصه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و ورزشی/ تربیت ۳۰ حافظ قرآن و ۱۷۰ مؤذن
مجتبی عظیمی
0
۱۳ دی ۱۴۰۱
حجت الاسلام میر امام محله دغدغه‌مندی است که پا را از عرصه علوم دینی فراتر گذاشت و با کسب علوم تربیتی، ورزشی، علمی، طبی و … خدمات جهادی بی‌شماری انجام داد، دور کردن جوانان از آسیب‌های اجتماعی موجود با آموزش ورزش‌های رزمی به آنان و پرکردن اوقات فراغت‌شان، برگزاری کلاس‌هاس زبان انگلیسی و عربی برای کودکان و نوجوانان و تربیت ۳۰ شاگرد حافظ قرآن بخشی از خدمات او می‌باشد.
به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام ایوب میر، امام محله دغدغه مندی است از شهر خوزی استان فارس که دارای ۱۴ سال سابقه تبلیغ در نقاط مختلف کشور است و در کنار فعالیت‌های تبلیغی خود سعی داشته علوم و فنون دیگری از جمله زبان انگلیسی و عربی و ورزش‌های رزمی و …. را فرا گیرد.
آغاز فعالیت‌های این طلبه جهادی در شهر گراش استان فارس بود که در سال‌های ۹۳ تا ۹۷ انجام شد، او تمام تلاشش را در جهت آبادانی و پیشرفت مسجدی که برای تبلیغ به آنجا رفته بود به کار بست و به همت و تلاش‌های بی دریغ حجت الاسلام میر این مسجد به عنوان یکی از مساجد شاخص شهر شناخته شد.
از جمله اقداماتی که توسط این طلبه دغدغه‌مند در این مسجد انجام گرفت، جذب کودکان و نوجوانان به مسجد و راه اندازی صندوق قرض الحسنه با نگاه تربیتی بود، که روزانه مبلغ ۱۰۰۰ یا ۲۰۰۰ تومان به صندوق واریز و در انتهای ماه به صورت وام به اعضا تعلق می‌گرفت.
او با انجام کارهایی چون افتتاح دفتر مشاوره در مسجد جهت ارائه خدمات مشاوره‌ای به خانواده‌ها، باعث حل مشکلات بسیاری از خانواده‌ها شد و با فراگیری علم طب اسلامی و حجامت، خدمتی دیگر را هم در این راستا در مسجد برای هم‌نوعان رقم زد.
دومین مکانی که حاج آقا میر بعد از ۵ سال فعالیت جهادی‌اش، برای ادامه رسالت تبلیغی خود برگزید روستای کم برخوردار احشام از توابع لامرد بود.
این طلبه جهادی علاوه بر برگزاری مراسمات و نماز جماعت مسجد، با توجه به تخصصی که داشت اقدام به برگزاری کلاس‌های زبان انگلیسی در مقاطع مختلف کرد.
او همچنین در ایام کرونا با توجه‌ به‌ مجازی بودن مدارس و پایین آمدن سطح علمی دانش آموزان، کلاس‌های رفع اشکال و آموزش در زمینه‌های مختلف اعم از زبان انگلیسی، عربی، قرآن و… برگزار کرد که کلیه این کلاس‌‌ها توسط خودش تدریس می‌شد.
او با جذب جوانانی که در معرض آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد قرار داشتند، آن‌ها را به رشته‌های ورزشی مورد علاقه‌شان وارد کرد و به آموزش آنان پرداخت و لوازم ورزشی مورد نیاز همچون کیسه بوکس و… نیز تهیه کرد تا اوقات‌شان را بدین شکل پر کند.
این طلبه جهادی هم اکنون مشغول فعالیت در مسجد صاحب‌الزمان(عج) شهر خوزی است که به مدت یک سال و نیم از شروع فعالیتش در این مسجد می‌گذرد و یکی از فعالیت‌های شاخص او، تربیت ۳۰ شاگرد حافظ در اینجا بوده است.
یکی دیگر از فعالیت‌های قابل توجه این روحانی پرتلاش در ایام محرم این بوده که بعد از اتمام دهه اول در جمعه شب‌ها مراسماتی برگزار می‌کرد که برای بهره بردن بهتر خانواده‌ها از این مراسمات به سرگرم کردن کودکان با انجام بازی‌های هدفمند اقدام می‌کرد که اینکار موجب استقبال خانواده‌ها و کودکان از مراسم‌های عزاداری‌ این ماه شد.
حجت الاسلام میر، معتقد است در عرصه تبلیغ باید با تمام قوا و با بهره گیری علوم و فنون مختلف وارد مدارس شد، یک کار قابل توجهی که او در جهت استفاده از ظرفیت کودکان دبستانی انجام داده است این بوده که ۱۷۰ دانش آموز یک دبستان را با شیوه‌های تبلیغی به انجام کار مؤذنی علاقه‌مند کرد و طبق برنامه‌ریزی انجام شده هر شب یکی از این کودکان آموزش دیده، اذان مسجد را می‌گویند.
او در زمینه دو آسیب‌اجتماعی طلاق و اعتیاد نیز موفق عمل کرده و با مشاوره‌های خود باعث نجات زندگی بسیاری از افراد شده است.
حجت الاسلام میر می‌گوید: هر کس در هر زمینه‌ای تخصص دارد بدون امهال باید پا در مسیر خدمت و جهاد به هم‌نوعان بگذارد و به جهت تخصصی که در آن کار دارد قطعا فعالیت‌های او برای مردم مؤثر و مفید خواهد بود.
در دیگر رسانه ها ببینید:
خبرگزاری ایکنا
نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!