در جلسه تبیین آیین نامه داوری مهرواره بانور مطرح شد؛

توجه ویژه به کار تشکیلاتی در فرآیند داوری مهرواره بانور

توجه ویژه به کار تشکیلاتی در فرآیند داوری مهرواره بانور
مجتبی عظیمی
0
۱۹ آذر ۱۴۰۱

جلسه تبیین آیین نامه داوری مهرواره بانور، ویژه راهیاران و دبیران مهرواره بانور در سراسر کشور با حضور قائم مقام بنیاد هدایت و عوامل برگزاری مهرواره در ستاد مرکزی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، جلسه تبیین آیین نامه داوری مهرواره بانور، صبح امروز به صورت آنلاین ویژه راهیاران و دبیران مهرواره بانور در سراسر کشور با حضور قائم مقام بنیاد هدایت و عوامل برگزاری مهرواره در ستاد مرکزی برگزار شد.

حجت الاسلام رضا غلامی قائم مقام بنیاد هدایت، در این جلسه، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س) و با قدردانی از دست اندرکاران و خادمین مهرواره بانور در سراسر کشور اظهار داشت: در مهرواره بانور با تلاش استان‌های مختلف، اتفاقات مبارکی در حوزه بانوان رقم خورد و ظرفیت جدی آنان برای حل مسائل خانواده شناسایی و خروجی‌های ارزشمندی از مهرواره دریافت شد.

وی افزود: در این طرح بانوان یکبار دیگر ثابت کردند که وجودشان تا چه حد می‌تواند منشأ خیر و برکات باشد، در این مهرواره کنشگران استان‌ها شناسایی شدند و جمع توانمندی شکل گرفت که لازمه این حرکت، تداوم آن و حفظ این یکپارچگی است تا بتوان قدم‌های مؤثرتر و بهتری را برداشت.

حجت الاسلام غلامی با اشاره به اهمیت الگوگیری از حضرت زهرا(س) و افزایش رسالت بزرگ بانوان در این ایام برای پرداختن به جهاد تبیین گفت: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب و با وجود طراحی جنگ شناختی توسط دشمن علیه کشور، لازم است در این ایام با الگو گرفتن از حضرت زهرا(س)، وقت جدی‌تری را برای جهاد تبیین صرف کنیم و این حرکت را بهتر و بیشتر ادامه دهیم.

شیوه نامه داوری مهرواره بانور

معصومه سهرابی مسئول دفتر واحد بانوان بنیاد هدایت نیز در ادامه این وبینار به تبیین شیوه نامه داوری مهرواره بانور پرداخت و از ابلاغ این شیوه نامه به استان‌ها خبر داد و گفت: فرآیند ما در داوری در دو مرحله انجام می‌گیرد که ابتدا یک غربالگری اولیه از طریق آمار موجود در سایت بود که انجام گرفت و پاسخ‌های شرکت کنندگان به سؤالات موجود در فرم حل مسئله مهرواره بررسی و امتیازات لازم به افراد اعطا شد. در این غربالگری اولیه، مجموع امتیازات شرکت کنندگان استان‌ها جمع‌بندی شد و در اختیار دبیران استانی قرار گرفت.

وی همچنین به نحوه داوری در استان‌ها اشاره و عنوان کرد: لازمه داوری اقدامات شرکت کنندگان، تشکیل کمیته انتخاب، هیئت داوری و کمیته نظارت و ارزیابی در سطح شهرستان‌ها و استان‌های مختلف می‌باشد.

سهرابی با اشاره به میزان سهمیه برندگان استان‌ها بیان داشت: به ازای هر ۸۴ گزارش ثبت شده، یک نفر به عنوان برنده اعلام می‌شود و سقف برندگان هر استان حدود ۱۰ نفر است، اما استان‌هایی که بالغ بر هزار مورد ثبت گزارش داشتند، سه سهمیه به سقف سهمیه آن استان‌ها اضافه شده است.

توجه ویژه کار تشکیلاتی در فرآیند داوری

در بخش دیگر این جلسه، مریم زادقاسمی عضو دفتر امور بانوان بنیاد هدایت و دبیر ستاد مرکزی مهرواره بانور با اشاره به شاخصه‌های داوری مهرواره بانور گفت: موضوع انتخابی برای مهرواره بانور یعنی موضوع خانواده، از جمله موضوعاتی است که بانوان می‌توانند در آن گره گشا باشند و از آنجایی‌که مسئله جمعیت یکی از موضوعات اولویت دار و مهم جامعه محسوب می‌شود، برای داوری اقداماتی که در این حوزه انجام گرفته، امتیاز ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

وی به دیگر شاخصه‌های مهمی که در داوری آثار برای آنان امتیازات ویژه در نظر گرفته شده است، اشاره و بیان کرد: سقف امتیاز برای هر شاخصه ۱۰۰ امتیاز است اما کسانی‌که با محوریت مسجد و با استفاده از ظرفیت‌های موجود در آن، اقدام به حل مسئله کرده‌اند، بسته به نوع کار و نحوه بهره برداری از ظرفیت‌‌های موجود در مساجد، تا سقف ۳۰۰ امتیاز می‌توانند دریافت کنند.

زادقاسمی سقف مجموع امتیاز شرکت کنندگان را تا دو هزار امتیاز اعلام کرد و افزود: مشارکت مردمی نیز یکی از مهمترین شاخصه‌‌های ما محسوب می‌شود که برای استفاده از ظرفیت مردم برای حل مسائل محله نیز تا سقف ۲۰۰ امتیاز در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به دیگر شاخصه‌های مهم داوری و میزان امتیازات ویژه در نظر گرفته شده برای آنان خاطرنشان کرد: توجه به مشکل محرومین تا سقف ۲۰۰ امتیاز، حل ریشه‌ای مسائل تا سقف ۲۰۰ امتیاز، انجام کار تشکیلاتی تا سقف ۳۰۰ امتیاز و استفاده از ظرفیت‌های محله تا سقف ۲۰۰ امتیاز خواهد داشت.

دبیر ستاد مرکزی مهرواره بانور همچنین اظهار داشت: زمان حل مسئله و انجام فعالیت‌های شرکت کنندگان، محدود به زمان مهرواره نبوده است؛ چراکه موضوع خانواده از مسائل ریشه‌ای است که حل مسائل این حوزه زمان بسیاری را می‌طلبد، اما برای انجام فعالیت‌ در محدوده زمانی مهرواره و حل مسائل محله ویژه مهرواره بانور، امتیاز ویژه‌ای تا سقف ۲۰۰ امتیاز در نظر گرفته شده است.

وی در پایان سخنان خود، بر برنامه‌ریزی استان‌ها برای بهره گیری از ظرفیت شناسایی شده در مهرواره بانور در نقاط مختلف کشور تأکید کرد و از طراحی برنامه‌ها و مهرواره‌هایی برای این ظرفیت شناسایی شده در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

گفتنی است، در پایان این وبینار، عوامل برگزار کننده مهرواره‌ بانور در ستاد مرکزی، به سؤالات و ابهامات حاضرین در جلسه، پیرامون نحوه داوری مهرواره بانور پاسخ دادند.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!