مشارکت ۱۰۰ نوجوان در گعده‌های معرفتی و پاسخ به شبهات

مشارکت ۱۰۰ نوجوان در گعده‌های معرفتی و پاسخ به شبهات
مجتبی عظیمی
0
۰۹ دی ۱۴۰۱

حجت الاسلام حاج هاشمی سال‌هاست که در مسجد محله‌های مختلف حضور پیدا می‌کند و با نوجوان گعده‌های معرفتی برگزار می‌کند؛ بیش از ۱۰۰ نوجوان در این برنامه‌ها مشارکت فعال دارند.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام مصطفی حاج هاشمی امام محله در مسجد سید خوزان در خمینی شهر اصفهان است او طلبه درس خارج حوزه علمیه اصفهان و از سال ۹۰ مشغول به تبلیغ است؛ از ۷ سال پیش در مدارس و بین دانش آموزان به فعالیت های تبلیغی می پردازد و هم زمان امام جماعت مسجد جامع الزهرا(س) در محله منظریه بوده است.

حجت الاسلام حاج هاشمی هرچند ۲ سالی می شود که به خمینی شهر آمده و برای رونق این محله تلاش می کند، اما فعالیت هایش در منظریه نیز ادامه پیدا کرده و در کانون الزهرا(س) به برگزاری گعده و کلاس های معرفتی می پردازد.

او در کنار اقامه نماز و برپایی مراسمات در مناسبت ها، هر شب در مسجد سید به بیان حکمت های نهج البلافه و تفسیر آن می پردازد و مورد استقبال مخاطبان مسجد که اغلب مخاطبان آن گذری هستند، قرار می گیرد.

حجت الاسلام حاج هاشمی در مسجد الزهرا(س) برای ۲ دختر دم بخت تأمین جهیزیه کرده و در مسجد سید نیز هر ۳ ماه یکبار اقدام به تهیه و توزیع بسته های معیشتی می کند که در آخرین با با کمک مردم محله ۲۵ بسته بین نیازمندان تقسیم شده است. در کنار بسته های معیشتی بیماران نیازمند نیز به امام مسجد رجوع می کنند و با دریافت کمک نقدی از مسجد به درمان خود می پردازند.

حجت الاسلام حاج هاشمی با مشاوره و رسیدگی باعث صلح و سازش در چندین پرونده طلاق شده و برای پاسخ گویی به شبهات و مقابله با آسیب های اجتماعی تلاش می کند.

او ۴ شب در هفته در محله های مختلف به برگزاری حلقات صالحین و گعده با نوجوانان می نشیند و معمولاً بیش از ۲۰ نوجوان در هر گعده شرکت می کنند و از سنین ۸ تا ۲۵ سال به صورت مختلف در این برنامه حضور دارند؛ به طور متوسط در هفته ۱۰۰ نفر در این گعده‌ها شرکت می کنند و حاج آقا برای آن ها مباحث معرفتی و برنامه های پاسخ به شبهات ارائه می کند.

حجت الاسلام حاج هاشمی در مورد برنامه‌هایی در دست اقدام دارد نیز می گوید: در حال تعمیر سالن مسجد هستیم و با بنا داریم چرخ خیاطی بخریم و کارگاه دوزندگی راه بیندازیم؛ کاری که می تواند برای ۱۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده و تعدادی از زنان بی سرپرست و بد سرپرست را به درآمدزایی می رساند.

عکس این مطلب آرشیوی است

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!