سفره نیازمندان«آخماقیه» به همت امام محله و جوانان در یلدای فاطمی رنگین شد

سفره نیازمندان«آخماقیه» به همت امام محله و جوانان در یلدای فاطمی رنگین شد
مجتبی عظیمی
0
۳۰ آذر ۱۴۰۱

امام محله آخماقیه تبریز با همراهی جوانان نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان کمک مردمی جمع کردند تا در این یلدای فاطمی، سفره نیازمندان رنگین شود.
به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، شب یلدا یادآور خاطرات خوش خانواده های ایرانی در طولانی ترین شب سال است و اعضای خانواده و فامیل از قدیم دور هم جمع می شوند تا آغاز سرمای زمستان را با گرمای محبت و صمیمیت جبران کنند و شبی به یاد ماندنی را به جا بگذارند.
در این سال ها که برخی از این رسومات بیشتر رنگ چشم ‌و هم چشمی گرفته و تجملات جای صمیمیت را پر کرده و شاید برخی از خانواده های نیازمند و افراد کم بضاعت جامعه نتوانند مانند دیگران با خیالی راحت دور سفره شب یلدا بنشینند، یکی از امام محله‌های آخماقیه با همراهی جوانان محله دست به کار شدند و ۲۰۰ بسته معیشتی و یلدایی با ارزش ۵۰۰ هزارتومان را امروز تقدیم نیازمندان کردند.

حجت الاسلام احد محب سردرودی امام پایگاه فرهنگی اجتماعی محله آخماقیه تبریز است این بار این امام محله برای شیرین کامی نیازمندان محله در یلدای فاطمی به سراغ جوانان رفت تا خانواده های نیازمند شب خوبی در کنار یکدیگر داشته باشند و دغدغه تأمین مایحتاج را نداشته باشند.
تقارن ایام فاطمیه با یلدا حجت الاسلام سردرودی را به فکر انداخت تا با یاری بیش از ۲۰ نفر از جوانان محله نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان برای کمک به فقرا جمع آوری کند؛ در این کار ستاد اجرایی فرمان امام نیز بخشی از کمک‌ها را متقبل شد.
برای آماده سازی بسته های یلدایی ۸ نفر از اهل مسجد پای کار بودند و امروز بعد از نماز صبح ۲۰۰ بسته معیشتی برای هدیه به فقرا آماده‌سازی شد؛ این بسته ها شامل ۴ قلم میوه، پرتقال، انار، خیار و سیب به همراه باقلا، یک عدد مرغ سه کیلو برنج، یک رب، ۳ ماکارونی و اقلام دیگر بود که هر کدام به ارزش ۵۰۰ هزار تومان تهیه و برای شب یلدا تقویم نیازمندان شد.

بیشتر بخوانید:  ۲۰۰ خانواده نیازمند زیر چتر حمایتی مسجد

حمایت های این امام پایگاه فرهنگی از نیازمندان منحصر در شب یلدا نیست و به طور متوسط هر ماه یا ۴۰ روز یک بار بین ۱۶۰ تا ۲۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان تقسیم می شود. همچنین تأمین لوازم خانگی مورد نیاز و کمک اجاره منزل به ۱۵ خانواده به صورت ماهانه صورت می گیرد و برای بیماران نیازمند نیز کمک هزینه درمان تقدیم می‌شود.

حجت الاسلام سردرودی هرشب بعد از نماز در دفتر پایگاه فرهنگی اجتماعی می نشیند و مردم نیازمند برای حوائج خود به این دفتر را رجوع می کنند با همت این امام محله علاوه بر کمک هزینه های تحصیلی به دانش آموزان نیازمند هزینه های ایاب و ذهاب نیز برای برخی از دانش آموزان پرداخت می‌شود تا دغدغه ای را در زمینه تحصیل و فراگیری علم نداشته باشند.

برگزاری برنامه‌های فاطمیه و مراسمات آن نیز در این مسجد برقرار بوده و سیاه پوشی محله با پارچه های فاطمیه انجام شده است و معابر نیز در این ایام رنگ فاطمیه گرفته است.
برنامه های مسجد با محوریت فاطمیه و برگزاری عزاداری مادر سادات نیز هر شب برقرار است و در کنار این برنامه ها ۶ مراسم ویژه فاطمیه نیز با دعوت از خطبا و مداحان اهل بیت در ایام فاطمیه تدارک دیده شده است.

در دیگر رسانه ها ببینید:
خبرگزاری حوزه

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!