مطالبه ریش سفیدان و امام محله جواب داد؛

گازرسانی به خانه محرومان؛ جلوه‌ای از گرمای زندگی و امید به آینده

گازرسانی به خانه محرومان؛ جلوه‌ای از گرمای زندگی و امید به آینده
مجتبی عظیمی
0
۱۰ بهمن ۱۴۰۱

برخی اهالی محله جومیان شهرستان خوسف از نبود لوله کشی گاز شهری رنج می‌بردند و علی رغم پیگیری‌های مختلف موفق به حل آن نشده بودند؛ از وقتی که حجت الاسلام خورشیدی امام این محله شد، این موضوع را با همراهی بزرگان محله از مسئولان مطالبه کرد و بالاخره در سرمای زمستان همه خانواده‌های این محله از نعمت گاز  بهره شدند.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام سید مجتبی خورشیدی نزدیک به دو سال است در مسجد علی ابن ابی طالب(ع) محله جومیان شهرستان خوسف از توابع خراسان جنوبی مشغول فعالیت تبلیغی است.
این روحانی که حدود دوازده سال سابقه تبلیغی دارد، توانسته مسجد این محله را رونق دهد؛ مسجدی که فقط هفته ای دو یا سه مرتبه روحانی در آن حضور داشت و جز نماز در آن فعالیت دیگری نبود، از زمان ورود این روحانی علاوه بر برگزاری نماز جماعت، در مناسبات دینی هم مراسمات ویژه به همراه اطعام برگزار می‌شود. افزون بر اینها جلسات تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه هم راه اندازی کرده که موجب استقبال اهالی شده است.

شناسایی نیازمندان محله

بسیاری از نیازمندان واقعی به دلیل حفظ آبرو، هیچ گاه اظهار نیاز نکرده و از سایر افراد جامعه درخواست کمک نمی‌کنند؛ حجت‌الاسلام خورشیدی با کمک بزرگان محله ۱۰ خانواده‌ای که چنین شرایطی را داشتند، شناسایی کرده و با ارائه کارت حمایتی و بسته های غذایی به این خانواده ها تاکنون کمک های بسیاری به آن ها رسانده است.

گازرسانی به منازل اهالی

نداشتن لوله کشی گاز شهری در برخی از مناطق، یکی دیگر از مشکلات این محله بود که با شروع فصل سرما این مشکل مضاعف هم شده بود؛ این امام دغدغه‌مند به همراه بزرگان محله و‌ پیگیری مستمر از مسئولان توانست مشکل این خانواده ها را حل کند و طرح گاز رسانی به این خانه‌ها به اتمام رسید.

معرفی برای دریافت وام اشتغالزایی

تلاش برای اشتغال نیازمندان امری بسیار مهم و ضروری و یکی از مهمترین اهداف مهمی است که بسیاری از امامان محله آن را دنبال می‌کنند؛ حجت‌الاسلام خورشیدی نیز از این امر مستثنی نبوده و در این مسیر گام‌های مؤثری برداشته است از جمله اینکه ۴ نفر از اهالی را برای دریافت وام هدفمند، معرفی مراجع مربوطه مرتبط کرده است.

ارتباط با کودکان و نوجوانان

این امام محله در کنار تمام فعالیت هایش توجه ویژه ای به دانش آموزان، کودکان و نوجوانان دارد. وجود پارک بازی در کنار مسجد هم زمینه خوبی را برای ارتباط بیشتر با کودکان و نوجوانان را فراهم آورده است. ایشان با حضور در پارک و بازی فوتبال توانسته آن‌ها را به مسجد دعوت کند. بدین وسیله رابطه ای گرم و صمیمی بین کودکان و نوجوانان و مسجد و امام محله ایجاد شده است.
او اکنون با دور هم جمع کردن نوجوانان و کودکان در مناسبات مختلف، برنامه و مراسم برگزار می‌کند و در کنار آن در موضوعاتی مانند مکتب شهدا، سیره حاج قاسم و وصیت نامه شهدا مطالعه و فعالیت می‌کنند.
وی با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ شهادت و اهداف آن، در ایام سالگرد شهادت شهید سردار سلیمانی نیز مسابقات نقاشی و داستان گویی بین آن ها برگزار کرده و به افراد برتر جوایزی اهدا شد.

در دیگر رسانه ها ببینید:
خبرگزاری ایکنا

خبرگزاری حوزه

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!