فعالیت‌های امام پایگاه فرهنگی اجتماعی در شهرستان هرسین؛

برنامه تربیتی ویژه نوجوانان با چاشنی جهاد تبیین

برنامه تربیتی ویژه نوجوانان با چاشنی جهاد تبیین
مجتبی عظیمی
0
۱۳ بهمن ۱۴۰۱

حجت الاسلام ازکاب حل مشکلات محله را با جهاد تبیین عجین کرده و جریان خدمت به مردم را در مسجد به راه انداخته است. کار با دانش آموزان یکی از اولویت‌های اوست و افزون‌بر حضور مستمر در مدارس، برنامه‌های مختلفی را ویژه کودکان و نوچوانان در مسجد دارد.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام صابر ازکاب امام پایگاه فرهنگی اجتماعی در شهرستان هرسین استان کرمانشاه است. این روحانی که از ۸ سال قبل وارد حوزه علمیه شده، مدت دو سال است که به امر مقدس تبلیغ مشغول بوده و در این محله به فعالیت می پردازد.
اهمیت جایگاه مسجد بر کسی پوشیده نیست و اگر مسجد از نظر ظاهری و باطنی در نظر مردم محبوب باشد مسلما اثرات مثبت فراوانی را به همراه خواهد داشت. حجت الاسلام ازکاب در بدو ورود به این محله، بازسازی مسجد را با مبلغ ۷ میلیون تومان در دستور کار خود قرار داد، طبیعتا این مبلغ برای بازسازی و مرمت مسجد بسیار کم بود و اطرافیان و هیئت امنا بارها این نکته را متذکر می‌شدند اما این امام با توکل بر خدا و پای کار آوردن مردم و نهادهای مربوطه توانست این طرح را به پایان برساند.
ایشان از کارگری و بنایی در مسجد تا نامه نگاری با مسئولان و هر آنچه برای بازسازی مسجد لازم بود انجام داد تا توانست با کمک های نقدی و غیر نقدی مردم، در نهایت با مبلغ ۱۲۴ میلیون تومان این طرح را به پایان برساند.

اشتغالزایی برای بانوی سرپرست خانوار

داشتن سرپناه و امکانات اولیه زندگی حق هر شخصی در اجتماع است و اگر هر یک از آنها فراهم نباشد ممکن است یک یا چند بخش از زندگی را مختل سازد؛ وقتی بانویی از اهالی محله به همراه دختر خود به دلیل نداشتن حمام در مضیقه بودند حجت الاسلام ازکاب بر حسب وظیفه با همکاری سپاه در صدد ساخت حمام برای این خانواده برآمد و اکنون در مراحل پایانی ساخت آن و بهره برداری هستند.
کمک به آن بانوی سرپرست خانوار به همین جا ختم نشد؛ شرایط اشتغال را برای این خانواده نیازمند فراهم شد؛ با تهیه وسایل و تجهیزات پخت نان و تأمین آرد برای اشتغال و درآمدزایی او زمینه سازی شد تا بتواند امورات زندگی خود را بگذراند.

تحت پوشش قرار دادن ۴۰ خانواده نیازمند

اقدام دیگر این امام دغدغه مند کمک های معیشتی به خانواده های نیازمند است. او با همکاری سپاه بیش از ۴۰ خانواده را شناسایی کرده و با توزیع بسته های معیشتی در مناسبات مختلف تحت پوشش قرار می دهد.

حجت الاسلام ازکاب که از مبلغین طرح امین مدارس است؛ سعی دارد با حضور در مدرسه و برقراری ارتباط با دانش آموزان بین مدرسه و مسجد پیوند ایجاد کند. او در مدرسه به پرسش ها و شبهات دانش آموزان پاسخ می دهد و با توجه به سفارش و تأکید رهبر معظم انقلاب به جهاد تبیین پرداخته و در راستای تحقق آن گام برمی دارد.

برنامه مسجد برای کودکان و نوجوانان

نقش مسجد در تربیت کودکان و نوجوانان و تأثیر آن بر جامعه یکی از دغدغه های این امام پر تلاش است؛ او علاوه بر این که در مدرسه حضور می یابد، با مسئولیت دادن به دانش آموزان و برگزاری کلاس احکام و قرآن سعی در جذب کودکان و نوجوانان به مسجد را دارد.

این امام در زمینه ترک اعتیاد و کاهش آسیب های اجتماعی هم ورود کرده و با همکاری معاونت اجتماعی سپاه زمینه ترک یکی از این افراد را مهیا کرد و این شخص اکنون از دام اعتیاد نجات یافته است.

او در پایان پیرامون نقش پایگاه های اجتماعی در محلات این چنین می گوید: همدلی روحانیون در شهرها و محلات موجب موفقیت است و اگر این همدلی صورت گیرد موجب هم‌افزایی در فعالیت ها می‌شود.

عکس آرشیوی است

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!