نگاهی به سوابق و کارنامه عملکرد دو ماهه امام محله‌ مسکن مهر شهر دامغان؛

تشکیل حلقه‌های میانی در مسجد سیدالشهدا برای حل مشکلات محله

تشکیل حلقه‌های میانی در مسجد سیدالشهدا برای حل مشکلات محله
مجتبی عظیمی
0
۲۷ بهمن ۱۴۰۱

حجت الاسلام داود الموسوی حدود ۵ سال در جزیره کیش به فعالیت‌های مختلف فرهنگی و قرآنی پرداخت و نتیجه این مجاهدت‌ها تربیت ۶۰۰ قرآن آموز جوان و نوجوان بود؛ حالا مدتی است که امام محله یکی از محله‌های دامغان شده است. نخستین کاری که او با همراهی یک گروه ۱۲ نفره در دست اجرا دارد، تهیه شناسنامه محله و شناسایی مشکلات و معضلات است.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام سید علی داود الموسوی هم اکنون امام محله مسکن مهر شهر دامغان در مسجد سید الشهدا(ع) است. او حدود ۱۴ سال سابقه تبلیغی دارد که مدت ۳ سال آن، در شهر پرند استان تهران و ۵ سال هم در جزیره کیش بوده و هم اکنون مدت دو ماه است که در شهر دامغان به فعالیت های تبلیغی مشغول است.
این روحانی فعال در مدت حضورش در جزیره کیش، علی رغم نداشتن مراکز فرهنگی و قرآنی همچون دفتر تبلیغات و اوقاف و… در این جزیره فعالیت‌های تبلیغی اثر گذاری را انجام داد.
او توانست در کانون فرهنگی مسجد امام حسن(ع) این جزیره، ده‌ها کلاس در زمینه‌های مختلف هنری، فرهنگی، اخلاقی و… برای نوجوانان برگزار کند و سعی بسیاری برای ارائه مسائل تربیتی و اخلاقی به آنان داشت. او همچنین مسئول فعالیت‌های قرآنی این منطقه بود و با تلاش‌های قابل تحسینش توانست تعداد ۶۰۰ قرآن آموز را در این منطقه تربیت کند.
حجت الاسلام داودالموسوی علاوه بر این در مسجد امام سجاد(ع) و مسجد جامع منطقه اصلی شهر هم به اقامه نماز جماعت و فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی می‌پرداخت و در مدت ۵ ساله حضورش در این جزیره سعی در تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی و تربیتی برای جوانان داشت.
آغاز فعالیت‌های تبلیغی این طلبه دغدغه‌مند در مسجد امام حسن مجتبی(ع) شهر پرند استان تهران بود که مدت سه سال در آنجا حضور داشت و علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی که در کانون مسجد و توسط جوانان انجام می‌گرفت، زمینه ساز تشکیل کارگروه فعالی شد که اقدامات ارزشمندی برای منطقه انجام دادند.
در روزهای چهارشنبه هر هفته در این مسجد به یکی از مشکلات اهالی که قبلا توسط این گروه در منطقه شناسایی شده بود، می‌پرداختند؛ به این صورت که حجت الاسلام داود الموسوی در بین دو نماز به بیان مشکل اشخاصی که به او مراجعه کرده بودند پرداخته و مقدار هزینه مورد نیاز ایشان را اعلام می‌کرد؛ از این طریق مشکل توسط اعضای کارگروه تشکیلاتی و کمک‌های مردمی حل می‌شد.
این روحانی پر تلاش هم اکنون دو ماه است که در شهر دامغان و در مسجد سید الشهدا(ع) منطقه مسکن مهر مشغول فعالیت تبلیغی است. او با کمک هیئت امنا و خیریه این مسجد که ۹۰ عضو دارد و حدود یک سال از تأسیس آن می‌گذرد، در حال شناسایی مشکلات و معضلات این محله است تا به زودی بتواند اقدامات قابل توجهی را انجام دهد.
از جمله این مشکلات شناسایی شده، فقدان مهد کودک و مکان تفریحی در این محله است که با توجه به سن جوان جمعیت این منطقه و نبود مکان های مناسب تفریحی ـ تربیتی برای کودکان، احداث چنین مکانی ضروری به نظر می‌رسد. در این راستا این طلبه پویا، سالن فوتبالی را برای تفریح نوجوانان محله رزرو کرده و سعی در جذب آنان به مسجد دارد.
حضور این روحانی دلسوز در مدارس این منطقه هم بسیار مؤثر و قابل تحسین است؛ او در کلاس‌هایی که با دانش آموزان دارد به بیان نکات تربیتی و اخلاقی می‌پردازد که باعث آگاه سازی آنان در مسائلی پیرامون معارف دینی شده است.
این امام محله با تحقیق و بررسی به عمل آمده از محله سعی در ایجاد اشتغال خانگی برای بانوان محله دارد که به زودی ان شاءالله شاهد رونق و آبادانی این محل به همت این روحانی دغدغه‌مند خواهیم بود.
او معتقد است که کار باید تشکیلاتی انجام شود و با استفاده از ظرفیت خود اعضای مسجد باید به حل مشکلات محله اقدام کرد که قطعا چنین فعالیتی نتیجه بخش خواهد بود.

در دیگر رسانه ها ببینید:
خبرگزاری رسا

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!