امام محله‌ای که اعتماد و مشارکت مردم در امور را سرمایه اصلی خود می‌داند؛

از اعطای بیش از ۲ هزار وام قرض الحسنه تا نقش دادن به نوجوانان در مسئولیت‌ها

از اعطای بیش از ۲ هزار وام قرض الحسنه تا نقش دادن به نوجوانان در مسئولیت‌ها
مجتبی عظیمی
0
۰۴ بهمن ۱۴۰۱

حاج آقا ارمغان امام محله ای است که بیش از ۲۵ سال به عنوان طلبه و مبلغ شناخته می‌شود و بالغ بر ۲ سال است که به عنوان امام محله در مسجد مشغول به خدمت است، او توانسته با استفاده از ظرفیت های مردمی حتی نوجوانان و دانش آموزان، خمات خوبی را به محله و اهالی ارائه نماید و با راه اندازی یک صندوق قرض الحسنه، بیش از ۲ هزار وام جهت گره‌گشایی از مشکلات مراجعه کنندگان اعطا نماید.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت،حجت الاسلام عباس ارمغان، امام محله ای تلاش‌گر که خود را یک خادم در مسجد خاتم الانبیاء در شهر درود از توابع شهرستان زبرخان می‌داند، بزرگترین سرمایه ای که ایشان آن را جزئی از رموز موفقیت اش می داند اعتماد مردم و مشارکت آنها در امور است، حامیانی که گره گشای بسیاری از مشکلات هستند و با دل و جان خود را در برگزاری برنامه ها و فعالیت ها سهیم می‌دانند.

او در نقطه ای از دل نیشابور با مردمانی همراه و هم دل در جهت فعالیت های فرهنگی و دینی و مذهبی و محرومیت زدایی گام هایی برداشته و با مشارکت مردم، اقدام به راه اندازی صندوق قرض الحسنه ای کرده که بیش از ۲ هزار وام تا سقف ۳ میلیون تومانی برای رفع مشکلات اقتصادی و حتی کارآفرینی های خُرد پرداخت شده است.

این امام محله با همراهی خیرینی از تهران نیز قدم های خوبی در رفع فقر برداشته و درصدد راه اندازی کارگاه خیاطی در زمینه اشتغال زایی اهالی از طریق همین مشارکت های مردمی است تا با دستانی خالی نشان دهد که می توان ظرفیت های مردمی را به بهترین شکل در جهت رفع مشکلات و دغدغه ها به کار گرفت.

یکی از اقدامات خوب مسجد، توزیع غذا و نذورات در مناسبت های مختلف است از جمله طبخ ۲ هزار غذا در سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) و یا طبخ حلیم برای ۱۷ هزار نفر در ۱۷ شب ماه محرم بود، سنتی زیبا که در طول سال به همت اهالی محله در مناسبت های مذهبی و دینی شکل می گیرد و تعداد کثیری از مردم را مهمان سفره های کریمانه می نماید.

مسجد خاتم الانبیاء محلی است برای مراجعات مردمی به منظور حل اختلافات؛ اخیرا حجت الاسلام ارمغان توانست رضایت اولیاء دم یک مقتول را کسب کند و جوانی را از حکم قصاص و چوبه دار رهایی بخشد.

یکی از زیبایی های این مسجد حضور ثابت نوجوانان برای خدمت رسانی به نمازگزاران است تا در مراسمات علاوه بر اینکه با تعارف چای به میزبانی بپردازند در امور مسجد نیز همگام هیات امنا و خادمین، مشغول خدمت رسانی هستند و با مسئولیت پذیری در فعالیت ها خود را برای پذیرش مسئولیت های بزرگ تری آماده کنند. برگزاری برنامه های تفریحی و اردویی برای دانش آموزان و نوجوانان نیز ظرفیتی مهم در گذران اوقات فراغت به بهترین شکل است.

حاج آقا ارمغان در تعاملات خود با هیات امنا و بسیج، یک پیکره منسجمی را در مسجد به منظور تحقق اهداف و برنامه ها به وجود آورده است تا همه فارغ از دیدگاه‌ها و سلیقه های مختلف در یک مسیر برای خدمت به اهالی و برپایی نماز و برنامه های فرهنگی و اجتماعی گام بردارند.

راه اندازی هیئت با حضور پرشور جوانان در مناسبت ها و شهادت ائمه اطهار (ع) نیز از دیگر فعالیت های این مسجد با تلاش اهالی و امام محله است، همچنین در ایام دهه فجر، برنامه های خوبی در سطح محله ها شکل می گیرد و این مسجد توانسته یکی از مساجد برتر در برگزاری اعیاد دهه فجر باشد.

در دیگر رسانه‌‌ها ببینید:

خبرگزاری فارس

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!