امام روستایی که برای مردم همه کار می کند؛

از برق کشی منازل نیازمندان تا تشکیل گروه جهادی متخصص

از برق کشی منازل نیازمندان تا تشکیل گروه جهادی متخصص
مجتبی عظیمی
0
۰۴ بهمن ۱۴۰۱

امام روستایی که علاوه بر خدمات خیرخواهانه زیادی که در جهت محرومیت زدایی و کمک به نیازمندان منطقه انجام می‌دهد، با تخصصی که در زمینه برق کشی ساختمان دارد، زکات علم و تخصصش را با انجام خدمات برق کشی رایگان و جهادی برای منازل افراد کم برخوردار پرداخت می‌کند.
حاج آقای قومنجانی از جمله افرادیست که با دستان یاریگرش در راه خدمت به محرومین، باعث برطرف شدن مشکلات اهالی روستای تبلیغی خود شده است.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام حبیب الله قومنجانی متولد سال ۱۳۶۲ و روحانی مستقر در مسجد جامع دهستان جزین شهرستان بجستان از توابع استان خراسان رضوی است.
این روحانی فعال حدود ۴ سال است که در این روستا ساکن و مشغول به فعالیت و انجام کارهای جهادی است.
روستای جزین جمعیتی حدود ۳ هزار و ۶۰۰ نفر دارد و دارای ۴ مسجد است و یک حسینیه نیز در مرکز روستا قرار گرفته، یکی دیگر از پایگاه‌های مذهبی این روستا، وجود مقبره یکی از امام زادگان است که مأمن و مأوایی برای اهالی آنجاست.
حاج آقا نمازهای جماعت روستا را طبق برنامه ریزی منظم و دقیق طوری تنظیم کرده که در همه این مراکز عبادی، بتواند اجتماع مؤمنین را در قالب برپایی نماز جماعت داشته باشد.

برق کشی و جوش کاری منازل نیازمندان

او که دغدغه یاری رساندن به همنوعان و نیازمندان را دارد، بدون هیچ چشم داشتی و صرفا برای رضای خدا و شادی دل این مردم رنج کشیده و نیازمند، از ظرفیت تخصصی که دارد، استفاده می‌کند و برق کشی خانه‌های افراد کم برخوردار و تحت پوشش کمیته امداد را به صورت رایگان انجام می‌دهد و با این کار دل دردمند این افراد را شاد و دعای خیر آنان را توشه آخرتش می‌سازد.
این روحانی دلسوز یکی از فعالین طرح ۳۱۳ نیز می‌باشد؛ طرحی که از طرف سازمان تبلیغات اسلامی ارائه شد و در آن می‌بایست در طی ۶ ماه به ۵ خانواده‌ای که تحت پوشش‌ کمیته امداد هستند سرکشی می‌شد و مشکلات آنان شناسایی و در جهت رفع این مشکلات اقداماتی انجام می‌گرفت که توسط او این کار انجام شد که غالبا مشکل نیازمندان تعمیر منازلشان بود که به دستان یاری‌گر این امام روستا مرتفع شد.

تشکیل گروه جهادی متخصص

روستای جزین افتخار میزبانی ۱۰ شهید را دارد که به برکت آن‌ها، یک گروه جهادی متشکل از ظرفیت خود اهالی با نام گروه جهادی شهدای جزین با تلاش حاج آقا قومنجانی تشکیل شده که اعضای این گروه در زمینه‌های مختلف دارای تخصص هستند که در جهت خدمت رسانی و رفع مشکلات اهالی روستا گام‌های مؤثری برداشته و مشغول فعالیت هستند.
این گروه که در آن بنا، گچ کار، برق کش و افرادی از تخصص‌های گوناگون وجود دارد به طور تخصصی و جهادی به کمک رسانی به محرومین مشغولند و تاکنون توانسته‌اند چندین مورد از منازل افراد نیازمند را بازسازی و تعمیر کنند.
یکی از موارد بازسازی که توسط این گروه جهادی انجام گرفت، منزل یکی از افراد کم برخورداری بود که زندگی آنان در شرف جدایی و طلاق بود، منزلی که به دلیل بافت فرسوده، نم کشیده بود و دارای مشکلات زیادی بود، که توسط این گروه تخریب و بازسازی شد و با ساخت این سر پناه و سقف امن، کانون این خانواده دوباره گرم و جلوی فروپاشی یک زندگی گرفته شد.

ندبه انتظار در دمای منفی ۱۲ درجه

این روحانی دغدغه‌مند همچنین در جهت جذب نوجوانان به مسجد، برنامه‌های مختلفی همچون بازی و کوهنوردی و کلاس‌های قرآن و احکام را برگزار می‌کند که با استقبال خوبی از جانب آنان روبرو شده و حالا با اهتمام این طلبه فعال صفوف پر شور نماز جماعت مزین به وجود و حضور نوجوانان شده است.
حجت الاسلام قومنجانی گاهی اوقات به برگزاری دعای ندبه یا دعای کمیل در جوار قبور مطهر شهدای منطقه اقدام می‌کند که علی‌رغم برودت و سرمای جانسوز هوا که گاهی دمای هوا به منفی ۱۲ درجه هم می‌رسد، اما با این وجود، زمزمه‌های دعای ندبه انتظار این منطقه همواره شاهد حضور نوجوانان و کودکان و مادران دارای فرزند خردسال بوده است.
این روحانی پرتلاش معتقد است که همه این فعالیت‌ها و خدمات وظیفه سربازان آقا امام زمان(عج) است و امیدوار است که با اقدامات خود بتواند موجب خشنودی امام زمان و رضایت خداوند شود.

در دیگر رسانه ها ببینید:
مهرواره محله همدل

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!