مروری بر یک دهه مجاهدت‌ امام محله مرودشتی؛

همه خدمات فرهنگی و اجتماعی این مسجد با عشق امام زمان گره می‌خورد

همه خدمات فرهنگی و اجتماعی این مسجد با عشق امام زمان گره می‌خورد
مجتبی عظیمی
0
۲۵ بهمن ۱۴۰۱

حجت الاسلام آقارضی سال‌هاست که در مرودشت برای تعالی فرهنگ و رونق محله تلاش می‌کند؛ اهتمام ویژه برای ترویج فرهنگ مهدویت و دلدادگی به امام زمان(عج) محور بسیاری از برنامه‌های این امام محله بوده است.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام محمدآقارضی امام محله مسجد امام موسی بن جعفر(ع) شهرستان مرودشت از توابع استان فارس است.

او از سال ۷۸ وارد حوزه علمیه شده و ۲۰ سالی می شود که به تبلیغ دین و ترویج معارف اهل بیت(ع) می پردازد و ۱۰ سال است که این محله را برای خدمت رسانی فرهنگی و اجتماعی به مردم برگزیده است.

در ایام تابستان مسجد با برگزاری کلاس‌های قرآن و معارف، آموزش زبان انگلیسی، کامپیوتر، خوش‌نویسی و موارد دیگر پذیرای تعداد زیادی از دانش آموزان و نوجوانان است. در طبقه فوقانی مسجد محلی برای سرگرمی و پرکردن اوقات فراغت نوجوانان با فوتبال دستی، پینگ پنگ فراهم شده است؛ دو سیستم کامپیوتری نیز به همین منظور خریداری خواهد شد.

البته که برگزاری این برنامه ها منحصر در تابستان نیست و هم اکنون نیز تعداد ۴۰ نفر از براداران پای ثابت برنامه های فرهنگی مسجد هستند؛ در قسمت خواهران نیز به صورت جداگانه این کلاس‌ها در حال برگزاری است.

اجرای طرح شهید بهنام محمدی به صورت خودجوش توسط این امام محله در سطح شهر و چندین روستا انجام گرفته است. در این طرح کتاب هایی با موضوع مهدویت ارائه می شود و مسابقاتی نیز در این زمینه برگزار شده و از افراد برتر در این مسابقات تقدیر می شود.
طرح بین المللی سمینار بقیه الله بیش از ۳۰ سال است که در این شهر برگزار می‌شود؛ بنیان گذار این طرح مسجد موسی بن جعفر(ع) بوده است و حجت الاسلام آقارضی نیز در این سال ها با قوت آن را پیگیری کرده است. در حال حاضر این طرح در بسیاری از شهرها برگزار می‌شود.
چهارشنبه های مهدوی نیز قدم دیگری است که در ترویج فرهنگ مهدویت در این شهر جریان دارد. یکی از اهالی خیّر منطقه نیز سال هاست که خانه اش را برای این کار قرار داده و محفلی برای معرفت افزایی و عرض ارادت مردم نسبت به ساحت مقدس امام زمان(عج) شکل گرفت. در کنار این طرح کتابخانه مهدویت نیز با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی در این عرصه دایر شد.
برنامه «بربال خاطرات» نیز با هدف آشنایی با فرهنگ جهاد و دفاع مقدس چند سالی هست که در این مسجد اجرا می‌شود و از رزمندگان دفاع مقدس دعوت می‌شود تا خاطرات خود را برای عموم مردم بازگو ‌کنند. این طرح به صورت فصلی و سال طی ۴ جلسه برگزاری می‌شود.

حجت الاسلام آقارضی با تأسیس مؤسسه نیکوکاری اقدام به شناسایی افراد نیازمند محله کرده و ۱۰۰ خانواده تحت پوشش مسجد هستند. توزیع بسته های معیشتی و افطاری گرم در ماه مبارک رمضان از اقدامات حمایتی این مرکز است؛ به گفته او در زمان کرونا بیش از یک میلیارد تومان برای تهیه و توزیع بسته های معیشتی برای نیازمندان، هزینه شده است.

تشکیل صندوق قرض‌الحسنه مردمی با هدف اشتغال زایی‌، کمک های درمانی و تأمین جهیزیه و اعطای وام هایی با کارمزد پایین، برکات زیادی داشته که برای نمونه تا به حال، ۱۵ مورد جهیزیه از این طریق اهدا شده است.

جلسات پیشگیری از طلاق و اعتیاد در این مسجد به صورت مستمر و با حضور مشاوران توانمند برگزار می شود. بروشور و جزوه هایی نیز متناسب با مباحث ارائه شده در این جلسه‌ها تهیه و توزیع می‌شود؛ همچنین جلساتی نیز با موضوع جمعیت و فرزندآوری در حال برگزاری است.
وی طی رایزنی با کانون ارشاد طرحی را پیگیری می کند تا در زمینه فرزند آوری برای کسانی که هزینه های درمان و عمل زایمان را ندارند، خدمات رایگان ارائه شود؛ اعطای کمک هزینه درمان و هدیه به خانواده هایی که به تازگی صاحب فرزند شده اند نیز در همین این راستا صورت می گیرد.
جلسات جهاد تبیین نیز هر هفته سه شنبه ها در این مسجد برقرار می شود و از کارشناسان برای ارائه مباحث و پاسخ به پرسش‌ها و شبهات مخاطبان، دعوت به عمل می‌آید.

در دیگر رسانه‌ها ببینید:

وب سایت سازمان تبلیغات اسلامی

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!