گزارش روز اختتامیه نشست ملی آرمان عزیز2؛

هم عهدی امامان محله در مسیر تحقق حکمرانی ولایی مسجد محور+صوت

هم عهدی امامان محله در مسیر تحقق حکمرانی ولایی مسجد محور+صوت
مجتبی عظیمی
0
۰۸ بهمن ۱۴۰۱

آیین اختتامیه دومین نشست ملی آرمان عزیز با سخنرانی حجج اسلام حاج ابوالقاسم، میرمحمدیان و دیانی برگزار شد و آیین هم عهدی امامان پایان بخش مراسم افتتاحیه این نشست بود.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، مراسم اختتامیه نشست ملی آرمان عزیز۲ با قرائت قرآن و ذکر توسل به ساحت مقدس اهل بیت علیهم السلام آغاز شد و تعدادی از امامان نیز به بیان تجربیات تبلیغی خود پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم سخنران ویژه این نشست بود که موضوع امید آفرینی را مورد بحث قرار داد و به برخی از اقدامات انجام شده در دولت جدید اشاره کرد و گفت: متأسفانه ما سنگر اصلی که مسجد باشد را رها کرده ایم و به همین دلیل امروز جامعه دچار آسیب‌هایی شده است.

false حجت الاسلام ابوالقاسم

وی با ابراز تأسف از اینکه بیش از نیمی از ظرفیت مساجد غیر فعال است، اظهار داشت: چرا از ۸۰ هزار مسجد ۵۰ هزار تعطیل است؟! اگر مساجد ما فعال بود خیلی از این مشکلات از جمله اتفاقاتی که در فتنه اخیر افتاد، پیش نمی آمد. از وقتی که این مسئولیت از سوی دولت به بنده سپرده شد، موضوع احیای مساجد را به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی خود قرار دادم.

نقش امامان محله در تحقق تمدن نوین اسلامی جایگزین ندارد

حجت الاسلام میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت نیز در ادامه به نقش و جایگاه امامان در تحقق تمدن نوین اسلامی پرداخت و گفت: بی‌شک تکلیفی که شما در مسیر تحقق نوین اسلامی دارید را هیچ کس دیگری نمی‌تواند ایفا کند و جایگزینی وجود ندارد.

وی ادامه داد: ما معتقدیم که «العلم و سلطان»؛ بنابراین ما که ‌می‌خواهیم تمدن نوین اسلامی را بنا کنیم باید دانش متناسب با آن را طراحی کنیم. در حال حاضر مدل‌های اجرایی ما در عرصه‌های آموزش، اقتصاد و…، همان مدل ارائه شده از سوی تمدن غربی است. در ابتدا باید دانش حکمرانی اسلامی و ولایی تولید شود، که این کار با زحمات امامین انقلاب محقق شد و موفقیت و کارآمدی آن هم در طول این ۴۰ سال به اثبات رسید.

اتصال و هم‌افزایی شبکه امامت؛ گامی مهم در زمینه سازی ظهور

حجت الاسلام مهدی دیانی سخنران بخش پایانی اختتامیه دومین نشست ملی آرمان عزیز بود که با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) اظهار داشت: فردی از حضرت پرسید که کدام جهاد با فضیلت‌تر است، در پاسخ فرمودند مجاهدی که در راه خدا همه چیز خود را فدا کرده است.

مبلغ برجسته حوزه علمیه گفت: امام خمینی(ره) خطاب به شهید عراقی فرمودند ما سه هدف در انقلاب داریم یکی اینکه شاه که نماد طاغوت است کنار برود، دوم اینکه حکومتی شبیه حکومت ائمه معصومین (ع) تشکیل شود و هدف سوم رساندن پرچم انقلاب به دست امام عصر(عج) است.

حجت الاسلام دیانی با اشاره به نظریه نظام اسلامی رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: ایشان فرمودند اسلام خواهی مردم و حرکت در مسیر تمدن سازی، توسط دولت محقق نمی‌شود؛ امامان میانی باید بیایند تا این کار پیش برود تا بتوانیم در مسیر تحقق ظهور حرکت کنیم.

false حجت الاسلام دیانی

وی اتصال و هم افزایی شبکه امامت را برای پیشبرد اهداف بلند انقلاب اسلامی مهم و خواند و گفت: اگر این اتصال شکل بگیرد در جنگ تمدنی پیش از ظهور پیروز خواهیم شد و جامعه برای ظهور حضرت آماده خواهد شد.

مبلغ برجسته حوزه علمیه با ذکر خاطره‌ای اگر این امامان محله جلوتر از همه راهبری نمی‌کردند در دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت(ع)، این همه شهید تربیت نمی‌شدند. امام محله‌ها کاری کردند که این بچه‌های محله مجاهد شهید شدند. مجاهدان، مدیران و دانشمندان متعهد تحت تربیت امامان محله رشد کرده اند. پدر شهید احمدی روشن می‌گفت فرزند من در مسجد تربیت شد؛ به همین دلیل برای دستیابی به فن آوری لازم به منظور غنی سازی انرژی اتمی و تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب، خواب به چشمش نمی‌آمد.

گفتنی است، در پایان این نشست مراسم هم عهدی امامان محله شاخص کشور برگزار شد؛ ضمن قرائت میثاق نامه‌ای، امامان محله برای تحقق حکمرانی ولایی مسجد محور در مسیر تمدن نوین اسلامی، هم عهد شدند.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!