گزارشی از روز اول نشست ملی «آرمان عزیز 2»؛

غفلت از روایت مجاهدت‌های امامان و فعالان مسجدی+فیلم و صوت

غفلت از روایت مجاهدت‌های امامان و فعالان مسجدی+فیلم و صوت
مجتبی عظیمی
0
۰۶ بهمن ۱۴۰۱

نشست ملی «آرمان عزیز ۲» صبح امروز با سخنرانی قائم سازمان تبلیغات اسلامی و قائم مقام بنیاد هدایت  آغاز به کارکرد و در نوبت عصر نیز گروه اول از امامان به بازدید از نمایشگاه مسجد جامعه پرداز پرداختند و گروه دوم نیز در گعده‌های تجربه نگار ی و شبکه سازی شرکت کردند.
به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، نشست ملی امامان شاخص کشور با نام «آرمان عزیز ۲» با حضور ۳۰۰ نفر از امامان محله سراسر کشور در مجتمع نور شهر مقدس قم آغاز به کار کرد.
جلسه راهیاران استانی و منطقه‌ای صبح امروز برگزار شد؛ در این جلسه حجت الاسلام محلاتی معاونت راهبری بنیاد هدایت به تبیین برنامه های نشست ملی«آرمان عزیز ۲ و ۳» پرداخت و راهیاران در جریان مباحث و برنامه های نشست قرار گرفتند.
پس از آن افتتاحیه نشست با قرائت آیاتی از قرآن و ذکر توسل به حضرات معصومین آغاز شد و حجت الاسلام جعفری مسئول شبکه راهیاری بنیاد هدایت ضمن خیر مقدم گویی، برنامه‌های این نشست را برای امامان حاضر در جلسه تشریح کرد.


حجت الاسلام غلامی قائم مقام بنیاد هدایت اولین سخنران این نشست بود که جایگاه مسجد را مورد توجه قرار داد و گفت: مرداد سال ۹۵ رهبر معظم انقلاب در دیدار ائمه جماعت تهران، فصل جدیدی از مسجد را تبیین کردند و فرمودند«مسجد می‌تواند پایگاه همه‌ کارهای نیک باشد؛ پایگاه خودسازی، انسان‌سازی، تعمیر دل و تعمیر دنیا و مقابله‌ با دشمن و زمینه‌سازی برای ایجاد تمدّن اسلامی باشد».
حجت الاسلام غلامی ادامه داد: دغدغه ای که زمانی به وجود می آمد این بود که چراغ مسجدی را روشن کنیم، ولی رهبری معظم انقلاب نگاه ها را تغییر داد و هدف زمینه سازی تمدن اسلامی را با محوریت مسجد را برای ما ترسیم کرد.

false حجت الاسلام غلامی

وی با بیان اینکه تلاقی دین و دنیا در مسجد اتفاق می‌افتد ابراز داشت: روایت مجاهدت مجاهدان عرصه مسجد و امامت بر مسجد مغفول مانده است؛ در حال حاضر مسجد با وضع موجودش خدماتی که به مردم ارائه می کند بسیار ارزشمند و گران‌بهاست ولی ما این خدمات را درست روایت نکرده ایم.
حجت الاسلام غلامی گوشه ای از خدمات رسانی مساجد را متذکر شد و افزود: شهید حجت الاسلام دارایی در حاشیه مشهد با این که یک جوان دهه هفتادی بود، خیریه ای درست کرده بود که گردش مالی سال آخر قبل از شهادت ایشان بیش از ۱۵ میلیارد تومان بود و ایشان این همه خدمت را در بستر مسجد رقم زده بود.
وی محوریت مسجد در رزمایش مواسات دوران پیک کرونا را یادآور شد و گفت: رهبر معظم انقلاب در میانه فراگیری کرونا فرمودند این نهضت خدمت رسانی باید اوج بگیرد و محوریت و مرکزیت این رزمایش باید مسجد باشد.


در ادامه نشست حجت الاسلام حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی شکل گیری جامعه ولایی بر محور ولی خدا را مطرح و بر نقش روحانیون و امامان در عرصه جهاد تبیین تأکید کرد و گفت: در ادبیات اسلامی جهاد در جایی معنا پیدا می‌کند که یک حالت رویارویی وجود داشته باشد؛ یعنی جنگ است و یک تقابل دو طرفه که طرف مقابل نیز دشمن است. بنابراین وقتی می بینیم رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین تأکید می کنند معلوم می شود که وظیفه ما فراتر از تبیین صرف است و باید در برابر فعالیت های دشمن به جهاد بپردازیم.
وی ادامه داد: کسانی که می خواهند در جهاد تبیین نقش آفرینی کنند لازم است تا در حوزه تاریخ معاصر مطالعه کنند و پس از شناخت جریان های معاصر و جریان های معارض، بتوانند عملکرد آنها را تحلیل کنند. مباحثی چون مسئله نفوذ، استعمار نو و فرانو و جنگ ترکیبی، از ملزومات جهاد تبیین است.
این نشست در نوبت بعد از ظهر نیز با تشکیل گعده های حل مسئله ادامه پیدا کرد؛ یک گروه از امامان در گعده های تجربه نگاری و شبکه سازی مشغول مباحثه شدند و گروه دوم از امامان شاخص نیز میهمان نمایشگاه مسجد جامعه پرداز بودند و ضمن بازدید از این نمایشگاه، به مباحثه محتوای نمایشگاه و تکمیل بوم حل مسئله در این زمینه پرداخت.

در دیگر رسانه ها ببینید:

خبرگزاری حوزه

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!