گزارش دومین روز نشست ملی «آرمان عزیز 2»؛

امامان محله سفیران مهرواره محله همدل/ استفاده از ظرفیت جوانان دهه هشتادی در روایت «لبخند بسازیم»+فیلم

امامان محله سفیران مهرواره محله همدل/ استفاده از ظرفیت جوانان دهه هشتادی در روایت «لبخند بسازیم»+فیلم
مجتبی عظیمی
0
۰۷ بهمن ۱۴۰۱

دومین روز نشست ملی آرمان عزیز۲ با حضور ۳۰۰ نفر از امامان شاخص کشور  با  بازدید ۱۵۰ نفر از امامان از نمایشگاه مسجد جامعه پرداز آغاز شد و ۱۵۰ نفر از امامان که در روز نخست از این نمایشگاه بازدید کرده بودند، در گعده هایی که با موضوع تجربه نگاری و شبکه سازی تدارک دیده شده بود شرکت کردند و به بحث و گفت و گو پرداختند؛ این نشست در نوبت عصر و شب نیز با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسینی اراکی و ارائه حجت الاسلام پشم فروش ادامه پیدا کرد و سخنرانی حجت الاسلام عزت زمانی معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی پایان بخش برنامه های روز دوم نشست بود.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، دومین روز نشست ملی آرمان عزیز۲ با حضور ۳۰۰ نفر از امامان شاخص کشور در حالی آغاز به کار کرد که گروه اول امامان که روز نخست  از نمایشگاه مسجد جامعه پرداز بازدید کرده بودند، در گعده هایی که با موضوع تجربه نگاری و شبکه سازی تدارک دیده شده بود شرکت کردند و به بحث و گفت و گو پرداختند و گروه دوم امامان نیز مهمان نمایشگاه مسجد جامعه پرداز شدند و محتوای نمایشگاه و حل مسئله را مباحثه کردند.

برنامه نشست در نوبت عصر با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسینی اراکی عضو هیئت امناء بنیاد هدایت آغاز شد و ایشان ضمن بررسی برخی علل کم توجهی به مسجد از سوی طلاب و عموم مردم، گفت: مسجد پایگاه معنویت و محلی برای هدایت انسان‌ها است؛ اگر مردم بر این باور برسند که در هیچ جای دیگر نمی توانند به چنین آثار و برکاتی دست پیدا کنند، حتما به سوی مسجد می‌شتابند.

وی با بیان اینکه بسیاری از طلبه‌های ما زمینه، علمیت و توانایی لازم برای پذیرش مسئولیت امام جماعت را دارند اما حاضر نیستند این کار را انجام بدهند، گفت: متأسفانه گاهی مشاهده می‌شود به کسانی که در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی و سایر زمینه‌های پیش روی حوزویان موفق نیستند، می‌گویند بروید و یک مسجد را تحویل بگیرید.

عضو هیئت امنای بنیاد هدایت خاطرنشان کرد: در بسیاری از عرصه‌های مختلف تولید دانش داریم اما در عرصه مسجد این خلأ حس می‌شد؛ خوشبختانه جمعی از اساتید گرد هم آمده اند و در حال تولید دانش مورد نیاز امامت و شئون مختلف هستند.

حجت الاسلام محمد پشم فروش مسئول دفتر عملیات های بنیاد هدایت نیز در این نشست  به ارائه برنامه های مهرواره محله همدل پرداخت و گفت: این مهرواره دو کارکرد دارد؛ حل مسئله و روایت حل مسئله. حل مشکلات و مسائل مردم باعث شادی مردم می شود و لبخند سازی می کند و ما به دنبال این هستیم مردم را پای کار حل مسأله بیاوریم و در ایام اعتکاف نیز فرصت خوبی است که بر آن تأکید کنیم.

دبیر مهرواره محله همدل۲، روایت حل مسئله را دومین کار مهم این مهرواره عنوان کرد و افزود: جوانان دهه هشتادی ظرفیت بسیار بالایی برای این روایت گری و رسانه ای کردن این حل مسئله ها دارند و امامان می توانند از این ظرفیت به خوبی بهره ببرند.

حجت الاسلام پشم فروش با بیان این که این مهرواره شعارش «لبخند بسازیم» است اظهار داشت: ما به دنبال این هستیم که رزمایش بزرگی یکصد هزار لبخند سازی در این عرصه رقم بخورد و این اتفاق باعث می شود تا لبخند رضایت بر لب های مبارک  ولی جامعه بنشیند.

وی خطاب به امامان محله گفت: شما امامان علاوه بر امامت محله با شبکه ای از امامان محله در ارتباط هستید و یا می توانید در ارتباط باشید؛ با استفاده از این ظرفیت می توانید زمینه ساز برگزاری رزمایش بزرگ حل مسئله و ساخت لبخند شادی و گره گشایی از مردم باشید.

حجت الاسلام پشم فروش ادامه داد: این مهرواره در ماه ها مبارک شعبان و رمضان ادامه پیدا می کند و امامان محله می توانند سفیران این مهرواره و رزمایش بزرگ لبخند بسازیم در کشور باشند.

در ادامه نشست دو تن از امامان محله حجت الاسلام هاشمی چمگردانی و حجت الاسلام مداحی نیز به بیان تجربیات تبلیغی خویش پرداختند.

سخنرانی حجت الاسلام رضا عزت زمانی معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی نیز پایان بخش دومین روز از نشست آرمان ۲ بود که با موضوع احساس مسئولیت نسبت به دیگر مساجد برگزار شد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!