گزارش نخستین روز از نشست آرمان عزیز3؛

جایی که مسجد یک محور فکری قوی دارد، موفق است+فیلم

جایی که مسجد یک محور فکری قوی دارد، موفق است+فیلم
مجتبی عظیمی
0
۰۹ بهمن ۱۴۰۱

نخستین روز از نشست ملی آرمان۳ با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از امامان شاخص کشور در مجتمع فرهنگی نور در شهر  مقدس قم آغاز شد؛ حجت الاسلام و المسلین طائب و حجت الاسلام و المسلمین دسمی سخنرانان مراسم افتتاحیه بودند و امامان محله نوبت عصر را در کارگاه های حل مسأله شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، نخستین روز از نشست ملی آرمان۳ با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از امامان شاخص کشور در مجتمع فرهنگی نور در شهر  مقدس قم آغاز شد و امامان در این دوره ضمن بازدید از نمایشگاه مسجد جامعه پرداز در گعده ها حل مسأله و شبکه سازی شرکت خواهند کرد.

مراسم افتتاحیه نشست با قرائت قرآن کریم و توسل به ساحت مقدس حضرات معصومین آغاز شد و حجت الاسلام جعفری مسئول شبکه راهیاری بنیاد هدایت به خیر مقدم و تبیین برنامه های نشست ۳ روزه آرمان۳ پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار به مواجهه جبهه حق و باطل در طول تاریخ، اشاره کرد و گفت: اینکه می‌گویند «مبارزه حق و باطل» مسامحه در تعبیر است، باید بگوییم مبارزه باطل با حق؛ چراکه جبهه حق با کسی دعوا ندارد و همواره در موضع دفاع است.

وی برای رسیدن به تمدن اسلامی که زمینه سازی برای ظهور است، ابرقدرت شدن در سه محور نظامی، امنیتی و اقتصادی را ضروری خواند و گفت: ما امروز در عرصه نظامی ابرقدرت هستیم و هر کاری که اراده کنیم در منطقه می‌توانیم انجام دهیم. خروج آمریکا از منطقه که رهبر معظم انقلاب فرمودند انتقام سخت ما در برابر ترور شهید سلیمانی است، به ثمر نشست بدون اینکه مواجهه و رویاروی نظامی جدی‌ای داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین دسمی سخنران دیگر این نشست بود که به علل موفقیت برخی از مساجد کشور به عنوان الگو، پرداخت و اظهار داشت: بنا به تجربه ۲۰ ساله‌ای که در عرصه مسجد داشته‌ام، حدود ۱۹ هزار مسجد را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادیم و در ابعاد مختلف، عبادی، فرهنگی، اجتماعی و… مورد ارزیابی قرار دادیم.

وی در خصوص نتایج این تحقیقات گفت: به ۲۹ عامل از جمله عوامل موفقیت رسیدم؛ برخی از این مساجد از صفر کار را شروع کرده بودند. در جایی که مسجد یک محور فکری قوی دارد، موفق است؛ یک مدل محور فکری معلوم و یک مدل نامعلوم و غیرعلنی داریم. در برخی از مساجد این محور فکری امام جماعت بود و در برخی هم شخص دیگری بود. ما جایی را پیدا نکردیم که بدون محور فکری به موفقیت دست یابد.

حجت الاسلام عارفی نسب نیز در پایان موضوع حل مسأله را مطرح کرد و  در نوبت عصر نخستین روز نشست نیز  امامان محله نیز در کارگاه های حل مسأله شرکت کردند و سرگروه ها و راهیاران استانی دوره تمرین روایتگری نمایشگاه را گذراندند.

 

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!