با همت امام محله صورت گرفت؛

رسیدگی به نیازمندان با تشکیل صندوق خیریه

رسیدگی به نیازمندان با تشکیل صندوق خیریه
مجتبی عظیمی
0
۱۰ بهمن ۱۴۰۱

طبق سنت الهی و نبوی بر وام نیکو و صدقه دادن تاکید بسیاری شده و اجر و پاداش بی‌نظیری هم برای اینکار در نظر گرفته شده است از این رو، امام جماعت مسجد امام حسین (ع) روستای گلان، تصمیم به افتتاح حساب خیریه‌ای جهت رسیدگی و کمک به محرومین و نیازمندان روستا گرفته و با کمک به آن‌ها و برداشتن باری از دوششان باعث التیام دردهایشان شده است.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام یاسر محمدی متولد سال ۱۳۶۲ و امام محله مسجد امام حسین(ع) روستای گلان شهرستان مهران استان ایلام است که از سال ۹۳ مشغول فعالیت در عرصه‌های تبلیغی است.

تلاش برای زدودن فقر

حاج آقا محمدی در مسجد محل تبلیغ خود با افتتاح حساب خیریه‌، کمک‌هایی از مردم و خیرین جمع آوری می‌کند و این مبالغ را برای رفع نیاز محرومین و افراد کم برخوردار روستا صرف می‌نماید.
از طریق این صندوق کارهای خداپسندانه زیادی در جهت محرومیت‌زدایی از این منطقه انجام گرفته است، از جمله اینکه نیازمندانی که قدرت پرداخت بدهی‌هایشان را ندارند، توسط این صندوق بدهی آنان پرداخت می‌شود و همچنین بسته‌های معیشتی نیز از محل اعتبارات این صندوق تهیه و بین خانواده‌های نیازمند روستا توزیع می‌شود.
این روحانی دغدغه‌مند همچنین با معرفی افراد کم برخوردار که توانایی تأمین جهیزیه ندارند به قرارگاه امام رضا(ع)، کمک شایانی به رفع مشکلات آنان کرده است.

اهم فعالیت‌های حجت الاسلام‌ محمدی

از جمله فعالیت‌های قابل توجهی که توسط این روحانی فعال در مسجد منطقه انجام می‌شود، برپایی کلاس‌های قرآن و تفسیر و برگزاری اردوهای سیاحتی_زیارتی به صورت خانوادگی است.
این روحانی پرتلاش علاوه بر این، با برگزاری برنامه سه شنبه‌های مهدوی در مسجد و پخت غذای نذری و طراحی روزنامه دیواری به دست نوجوانان مسجدی، تلاش کرده یاد و نام امام عصر (ارواحنافداه) را در دل‌های مؤمنان زنده نگه دارد.
او همچنین در راستای ترویج ورزش زورخانه‌ای که با یاد کردن از مرام مولای متقیان حضرت علی علیه السلام انجام می‌شود، تلاش کرده و با کمک یکی از اعضای مسجد که مربی ورزش زورخانه‌ایست یک مکان ورزشی را افتتاح کرده و حدود ۴۰_۵۰ نفر از اعضای مسجد را وارد انجام ورزش زورخانه‌ای کرده است.

برگزاری مسابقات قرآنی

به اهتمام این امام روستا، مرحله اول مسابقات قرآن در رده‌های سنی مختلف از دبستان تا دانشگاه در سه رشته احکام نماز، اذان و تجوید قرآن برای دختران و پسران برگزار شده است و مرحله بعدی آن نیز به زودی در حوزه علمیه شهرستان مهران، با مساعدت سپاه و حوزه علمیه برگزار خواهد شد.

خدمت‌رسانی به زوار اباعبدالله

منطقه تبلیغی حجت الاسلام محمدی نزدیک به مرز عراق قرار دارد و بر سر راه زوار اربعین است که برپایی موکب‌های اربعین در جهت خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله نیز توسط اهالی منطقه و به صورت خودجوش و با عشقی سرشار انجام می‌گیرد.
آنان با عشق و علاقه به خدمت در موکب‌ها می‌پردازند و علاوه بر اینکه اجر و ثوابی ابدی را برای خود می‌خرند، غبار خستگی را نیز از تن عاشقان سیدالشهدا (ع) می‌زدایند.
این روحانی تلاشگر هدف خود از فعالیت‌های خود را طبق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، زمینه سازی ظهور اعلام می‌کند و معتقد است تبلیغ باید علم محور و عالمانه باشد تا نتیجه مطلوب حاصل شود و امیدوار است که بتواند زمینه ساز تربیت نسلی مهدوی و قرآنی باشد.
او افزون بر این با شناخت استعداد و روحیات نوجوانان و جوانان، به آگاهی دادن به آنان در جهت بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت‌هایشان برای آینده می‌پردازد تا برای قرار گرفتن آنان در مسیری درست و متناسب با توانمندی‌هایشان نقشی ایفا کرده باشد.

در دیگر رسانه ها ببینید:
وب سایت مهرواره محله همدل

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!