گزارش اختتامیه نشست ملی آرمان3؛

هم عهدی امامان در استفاده از همه ظرفیت ها برای تشکیل تمدن اسلامی

هم عهدی امامان در استفاده از همه ظرفیت ها برای تشکیل تمدن اسلامی
مجتبی عظیمی
0
۱۳ بهمن ۱۴۰۱

مراسم اختتامیه سومین نشست ملی آرمان عزیز با سخنرانی حجج اسلام  حاج ابوالقاسم، غلامی و میرمحمدیان و هم عهدی امامان محله به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت؛ مراسم اختتامیه سومین نشست ملی آرمان عزیز با قرائت قرآن و مدیحه سرایی به مناسبت ولادت با سعادت امام جواد علیه السلام آغاز شد و پس از آن حجج اسلام  حاج ابوالقاسم، غلامی و میرمحمدیان به ارائه مطالب خویش پرداختند و هم عهدی امامان پیایان بخش این مراسم بود.

حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم رابط دولت و حوزه های علمیه اولین سخنران این نشست بود که جایگاه مسجد و کارکردهای آن را مطرح کرد و با تشکر از اقدامات بنیاد هدایت در این زمینه به بیان تلاش های دولت جدید در حل مشکلات مردم و رونق اقتصادی کشور پرداخت و پس از آن به تعدادی از سؤالات امامان حاضر در نشست پاسخ گفت.

حجت الاسلام رضا غلامی قائم مقام بنیاد هدایت سخنران دیگر افتتاحیه نشست بود که جوانان و بانوان را بزرگترین سرمایه های ما در تشکیل تمدن اسلامی دانست و تأکید کرد: دشمن همانطور که برای نابودی جوانان تلاش می کند، سعی دارد بانوان را نیز به انحراف بکشاند تا زن نتواند در جایگاه تربیتی خود موفق عمل کند و تمام تلاشش این است این سرمایه های تمدنی را از ما بگیرد.

وی با تبیین کارکرد های شبکه شریکه الامام گفت: با توجه هشدار های مکرر رهبر معظم انقلاب، مسئله خانواده و مسئله جمعیت از تهدیدهای جدی نظام است؛ همچنین مسئله عفاف و حجاب نیز در صورتی که به درستی مدیریت نشود تهدید دیگری است. بهترین کسی که می تواند در این مسائل کمک کند بانوان مسجد و محله هستند و مهم‌ترین حلقه اتصال شریکه الامام است که می تواند نقش آفرینی موفقی در پای کار آوردن بانوان داشته باشد.

حجت الاسلام میرمحمدیان آخرین سخنران مراسم اختتامیه نشست ملی آرمان ۳ بود که به حوادث آخرالزمان اشاره کرد و گفت: انسان وقتی رویدادها را می‌بیند دیگر دچار موج‌های کوچک نمی‌شود و بسیار مهم است که در گرداب حوادث پیش آمده به خصوص حوادث آخرالزمانی که طبق فرموده امام صادق(علیه السلام) در آن غربال ها سنگین می‌شود، مسیر مهم و کلان را گم نکند.
مدیر عامل بنیاد هدایت با بیان اهمیت وظایف امامان محله مطرح کرد: امام محله باید در کنار مردم باشد و عَزِیزٌ عَلَیْهِ ما عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُمْ باشد، درد مردم درد او باشد و درکنار مردم به مردم خدمت کند.

گفتنی است در پایان این نشست برنامه هم عهدی امامان برگزار شد و شبکه امامان محله دست در دست یکدیگر برای پیشبرد گفتمان امامت و استفاده از ظرفیت های شبکه شریکه الامام برای پای کار آوردن بانوان و حل مشکلات مردم عهد شدند.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!