محرومیت زدایی و آبادانی منطقه دغدغه همیشگی این امام محله است؛

سرکشی مداوم به ۱۷ روستا به منظور گره‌گشایی از مشکلات مردم

سرکشی مداوم به ۱۷ روستا به منظور گره‌گشایی از مشکلات مردم
مجتبی عظیمی
0
۲۰ بهمن ۱۴۰۱

حجت الاسلام ناصح، با سرکشی مستمر به ۱۷ روستا و ارتباطات خوب و صمیمانه‌ای که با مردم دارد، در کنار فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی، بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های اقشار و نسل‌های مختلف را احصاء و شناسایی کرده و با کمک خود آنها در صدد رفع آنها برآمده است.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام محسن ناصح، امام محله روستایی کوچک در دهستان پیرکوه از توابع شهرستان سیاهکل است، وی از میان ۳۲ روستایی که در شهرستان وجود دارد، با ۱۷ روستا در ارتباط است و با رصد مشکلات مردم در کنار برنامه های فرهنگی و تبلیغی و در مسجد صاحب الزمان(عج) توانسته بسیاری از جوانان و اهالی روستاها را در فعالیت‌ها مشارکت دهد.

این روحانی مستقر که مدال جانبازی را از دوران جنگ تحمیلی به یادگار دارد، این روزها سنگر مسجد را برای ارتقای آگاهی بخشی به نسل جوان، انتخاب کرده است و دوره های مختلفی را به همین منظور برگزار می کند.

حجت الاسلام ناصح، حضور در این منطقه زیبا و خوش آب و هوا را ظرفیتی مهم در ایجاد همدلی و هم افزایی در میان مردم می داند و بر این باور است که هر خدمتی به مردم شود، وظیفه او در کسوت یک روحانی است.

سرکشی به اغلب روستاهای اطراف برای تبلیغ و فعالیت های فرهنگی سیره همیشگی اوست؛ بسیاری از مردم او را به عنوان شخصی امین برای در میان گذاشتن مشکلات و گرفتاری های‌شان می دانند؛ حضور پرشور مردم منطقه در مناسبت های مختلف نیز نتیجه همین ارتباطات صمیمی است.

این امام محله خود را خادم مردم دانسته و در برنامه های مختلف حمایتی به خصوص از نیازمندان و مستمندان طرح های خوبی را عملیاتی کرده است؛ پشتیبانی های معیشتی خوبی از مستضعفان دارد و ضمن توزیع بسته های معیشتی برای رفع نیازهای فقرا نیز در تلاش است.

همراهی و تعامل او با کمک مردم و به ویژه حضور جوانان در تحقق طرح ها و برنامه ها بسیار قابل تأمل است؛ این همدلی ها، در کنار نهادهایی چون سپاه و بسیج منجر به ارائه خدماتی به مردم شده است که از هیچ کمکی دریغ نکرده اند.

شناسایی افراد برای تأمین نیازها از طریق خیرین یکی از رویکرهای مهم این امام محله است، او در روستاهای پرجمعیت در عرصه محرومیت زدایی و کارآفرینی پر تلاش ظاهر شده است؛ به خصوص اینکه به دلیل کاهش زراعت، امکانات خوبی برای گذران زندگی برای جوانان وجود ندارد. او سعی می کند با شناسایی مردم و معرفی به شرکت های شن و ماسه و کارخانجات و بسترسازی برای اشتغال جوانان فراهم شود.

تاکنون نیز بیش از ۴۰ نفر با معرفی او در مجموعه های مختلف مشغول به کار شدند. تشویق خانواده ها به کارآفرینی و معرفی آنها جهت دریافت وام اشتغال و بیمه، به ویژه برای قالی بافی از دیگر خدمات وی به اهالی است. از جمله دغدغه های این امام محله در جهت اشتغال زایی، مطالبه از مسئولان برای بومی گزینی و استفاده از جوانان تحصیل کرده روستاست.

یکی از موضوعاتی که برخی خانواده‌ها با آن درگیر هستند، گرفتاری به آسیب های اجتماعی است؛ حجت الاسلام ناصح با زوجینی که اختلاف دارند و می خواهند طلاق بگیرند گفت‌وگو می‌کند و سعی دارد آنها را از این کار منصرف کند. همچنین تشویق برای درمان اعتیاد و بسترسازی در این زمینه نیز مورد توجه او بوده است و تاکنون سه تن از معتادان به طور کامل درمان شده اند.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!