با حضور مدیر حوزه‌های علمیه اردبیل صورت گرفت؛

تجلیل از فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی راهیار بنیاد هدایت در زمینه نماز

تجلیل از فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی راهیار بنیاد هدایت در زمینه نماز
مجتبی عظیمی
0
۱۳ اسفند ۱۴۰۱

در نشست تخصصی «نقش نماز در احیای تمدن اسلامی» که در جمع کارکنان تبلیغات اسلامی اردبیل برگزار شد؛ از حجت الاسلام محمد صادق قاسمی راهیار بنیاد هدایت در  استان اردبیل به دلیل فعالیت های فرهنگی و تبلیغی مؤثر در حوزه نماز تجلیل شد.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام مهدی نوروزی مدیر حوزه‌های علمیه اردبیل عصر سه‌شنبه ۹ اسفند ماه در نشست تخصصی «نقش نماز در احیای تمدن اسلامی» در جمع کارکنان تبلیغات اسلامی اردبیل در سخنانی اظهار کرد: دین از عوامل و عناصر تمدن به شمار می‌رود و تأثیر آن در جوامع بشری یک واقعیت غیر قابل انکار است.

وی افزود: در دوران معاصر علیرغم تغییرات اساسی و شکل‌گیری ساختارهای نوین اجتماعی، دین همچنان حضور مؤثر و پررنگی داشته و به عنوان یک نهضت همه جانبه در اصلاح فکر و عقیده و پرورش اصول عالی اخلاق انسانی و حسن روابط افراد جامعه نقش اساسی دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه استان اردبیل تمدن را نشانه تعالی و پیشرفت ملت‌ها عنوان کرد و گفت: دین اسلام یک دین تمدن‌ساز بوده و تمدن فعلی جهان برآیندی از تلاش و کوشش ملل مختلف جهان در طول تاریخ است که در این میان سهم اسلام در به وجود آمدن این تمدن جدید، بسیار برجسته است چرا که اسلام علاوه بر اینکه خود مولد علم و تکنولوژی بوده است، آن را با روش‌های مختلف اعم از ترجمه آثار علمی دانشمندان مسلمان به زبان ملل اروپا، به غرب نیز انتقال داده است.

حجت الاسلام نوروزی در اهمیت پایبندی به اصول و ارزش‌های اسلامی گفت: دین و اصول اعتقادی پشتوانه‌ای برای اصول اخلاق انسانی همچون عدالت، امانت، درستکاری، برادری، مساوات، حق‌شناسی، گذشت، فداکاری، کمک به نیازمندان و دیگر صفات عالی انسان است که بدون آنها زندگی بشریت نظم و آرامش خود را از دست می‌دهد لذا پایبندی به این اصول از ضروریات جامعه اسلامی است.

وی نیاز جامعه بشری به دین را نشأت گرفته از فطرت الهی در وجود انسان برشمرد و افزود: با توجه به اهمیت فراوان اخلاق و حقوق در زندگی مدرن و پیچیده شدن روابط اجتماعی، نیاز به دین نیز بیش از گذشته تشدید شده و این ادعا که دین در جامعه مدرن، کارایی ندارد باطل می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه اردبیل به وظایف فعالان فرهنگی و تبلیغی در احیای تمدن اسلامی در جامعه اشاره کرد و افزود: خدای متعال مسلمانان را بنیانگذار تمدن دینی در جهان قرار داده است زیرا ما در جامعه اسلامی برای حفظ انقلاب و دین تلاش کردیم بنابراین باید پای تکلیف و وظیفه‌ای که بر گردن داریم، بمانیم.

در ادامه این نشست با اهدای لوحی از حجت الاسلام محمد صادق قاسمی راهیار بنیاد هدایت تبلیغات اسلامی استان اردبیل به لحاظ فعالیت فرهنگی و تبلیغی مؤثر در حوزه نماز تجلیل شد.

در دیگر رسانه ها ببینید:
خبرگزاری مهر

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!