با اهتمام حجت الاسلام فتحی صورت گرفت؛

از اهدای سه جهیزیه در سال تا راه اندازی چندین مرکز نیکوکاری

از اهدای سه جهیزیه در سال تا راه اندازی چندین مرکز نیکوکاری
مجتبی عظیمی
0
۲۱ فروردین ۱۴۰۲

گاهی با یک حساب سرانگشتی و با تماشای افرادی که انسانیت را از یاد برده‌اند، دنیا را به دنیای بی‌مهری تعبیر می‌کنیم، غافل از اینکه هنوز افراد بسیاری در گوشه و کنار همین دنیا وجود دارند که سایه مهرشان را بر سر مردم و جامعه و به‌ویژه اقشار نیازمند است و به هر طریقی در تلاش هستند تا لذّت شیرین گره گشایی از کار مردم را بچشند و اوج سعادت و خوشبختی خود را در توفیق خدمت‌رسانی به هم‌نوعان می‌بینند؛ کسانی‌که شمیم مهر و عطوفت‌شان ابعاد مختلف زندگی مردم را عطرآگین کرده است.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام محمد فتحی متولد سال ۱۳۶۵ و از امامان فعال در بخش سلفچگان استان قم می‌باشد. طلبه‌ای که سعی کرده در تعامل با دیگر روحانیون منطقه و همکاری با ارگان‌ها و نهادهای فرهنگی سلفچگان، یک کمیته فرهنگی تشکیل دهد و ذیل آن مشکلات مردم را در زمینه‌های مختلف پیگیری و برطرف نماید.
حجت الاسلام فتحی همچنین با آموزش و پرورش منطقه ارتباط برقرار کرده و با کمک سمن‌هایی که در سازمان ورزش و جوانان وجود دارد سعی کرده در مورد آسیب‌های اجتماعی با مدارس همکاری کند و در این راستا تاکنون اقدامات خوبی را پیش برده است.
آن‌ها دوره‌های مختلفی را در جهت توانمندسازی و آگاه سازی برای کادر آموزش و پرورش، روحانیون مستقر، معتمدین و هیئت امناها و ادارات بخش برگزار کرده‌اند و خروجی‌های خوبی را دریافت کرده‌اند.
حاج آقا فتحی همچنین در راستای حمایت از نیازمندان با کمیته امداد تعامل و همکاری خوبی برقرار کرده و چندین مرکز نیکوکاری در سلفچگان و روستاهای اطراف آن راه اندازی کرده تا بدین شیوه از مستمندان حمایت کند.
او می‌گوید: در روستاهایی با حدود ۳۰۰ نفر جمعیت حداقل در ماه به ۲۰ خانواده نیازمند، بسته‌های حمایتی اهدا می‌کنیم و در طول سال برای سه خانواده جهیزیه فراهم می‌کنیم.
این امام محله همچنین موفق به ترک اعتیاد ۶۰ درصد معتادین منطقه شده که در این راستا برخی را به کمپ معرفی کرده و برخی نیز به صورت‌ خود ترکی در منازل خودشان موفق به ترک شده‌اند و با کمک خیرین از خانواده‌های این افراد نیز حمایت شده است.
حجت الاسلام فتحی با شورای زکات نیز همکاری دارد و همایش‌هایی برای کسانی که قصد دارند مُبلغ زکات شوند برگزار می‌کند و از طرفی از چنین افرادی حمایت می‌کند.
او اکنون بنا دارد پیرامون مسئله پراهمیت و مورد تأکید رهبری یعنی جهاد تبیین به صورت تخصصی برای روحانیون منطقه کار کند و در تلاش است تا نقش خود را در زمینه‌های مختلف و در جهت اهداف جامعه به خوبی ایفا نماید.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!