کار تربیتی در باشگاه ورزشی/ امام محله‌ای که تهذیب و ورزش را به هم گره می‌زند

کار تربیتی در باشگاه ورزشی/ امام محله‌ای که تهذیب و ورزش را به هم گره می‌زند
مجتبی عظیمی
0
۲۲ اسفند ۱۴۰۱

دوران جوانی دوران بسیار مهم و حساسی است و از آنجائی‌که ذهن جوان در این برهه با مسائل مختلف اعتقادی و… درگیر می‌شود، باید از دریچه‌ میل او پا به دنیای پر هیاهویش گذاشت و باعث رشد باورها و اعتقاداتش شد. حاج آقا سراوکی روحانی دغدغه‌مندی که مربی بوکس و دفاع شخصی است و با استفاده از این هنر خود جوانان را جذب می‌کند و در باشگاه ورزشی هم برای آنان کلاس‌های اخلاق برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام مرتضی سراوکی متولد سال ۱۳۶۴ و امام محله مسجد صاحب‌الزمان (عج) بخش محمدیار شهرستان نقده از توابع استان آذربایجان غربی است. او بیش از ۱۵ سال در عرصه تبلیغ سابقه دارد؛ هم اکنون نیز حدود دو سالی می‌شود که در منطقه فعلی مشغول به فعالیت است.

این امام محله پرتلاش مربی دفاع شخصی نیز می‌باشد که در باشگاه ورزشی علاوه بر آموزش مهارت‌های ورزشی به جوانان، به نکات اخلاقی و اعتقادی و … نیز می‌پردازد و از همین طریق زمینه ساز حضور جوانان به مسجد و نماز جماعت شده است.

او علاوه بر انجام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در مسجد، به کمک یکی از دوستان طلبه‌اش در تابستان کلاس‌های احکام، تفسیر، طب سنتی و … برگزار می‌کند که این دوره‌ها با حضور پرشور جوانان همراه بوده است. به طور مثال دانش آموزان رشته تجربی از کلاس طب سنتی او استقبال خوبی می‌کنند که در این کلاس‌ها علاوه بر مباحث علمی، به مباحث تربیتی و اعتقادی نیز پرداخته می‌شود تا زمینه رشد شخصیتی آنان نیز فراهم شود.

حاج آقا سراوکی افزون بر این به انجام کارهای خیرخواهانه مختلفی می‌پردازد مثلا اینکه به دیدار بیماران می‌رود و امور محرومان را رسیدگی می‌کند و با ارتباط با کمیته امداد به محله‌ها و خانه‌های محرومان سرکشی می‌کند و از نزدیک با مشکلات آنان آشنا شده و برای مرتفع کردن این مشکلات تلاش می‌‌نماید.

او در مدارس هم حضوری فعال دارد و ضمن برپایی مراسمات مختلف مذهبی با مشارکت جوانان و دانش آموزان، سعی در ترویج فرهنگ دینی و تربیت مذهبی آنان دارد.
حاج آقا سراوکی علاوه بر اقدامات مذکور، حدود دو سال به صورت داوطلبانه در مناطق محروم از جمله سیستان و بلوچستان به تبلیغ پرداخت و معتقد است که روحانی باید در هر مکانی که فقر فرهنگی در آن احساس می‌شود حاضر شود و وظیفه جهاد تبیین خود را به سرانجام رساند و در راه اعتلای اسلام و روشنگری مردم و به‌ویژه جوانان گام بردارد.

او هدف از انجام این فعالیت‌ها را کم‌کاری در زمینه انجام کارهای فرهنگی مؤثر عنوان می‌کند و می‌گوید: دشمن برای جوانان ما برنامه دارد و در برخی شهرهای محروم، با ترویج مذاهب انحرافی افکار جوانان ما را تحت تأثیر قرار داده که وظیفه طلبگی ما اقتضاء می‌کند به مقابله با این هجمه‌ها برویم.

 

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!