در سایه پر مهر مسجد حضرت زهرا صورت می‌گیرد؛

حمایت از ۲۰۰ خانواده نیازمند و تلاش برای احیای کارگاه اشتغالزایی

حمایت از ۲۰۰ خانواده نیازمند و تلاش برای احیای کارگاه اشتغالزایی
مجتبی عظیمی
0
۰۹ فروردین ۱۴۰۲

حجت الاسلام سعادتمند با استفاده از ظرفیت‌های مسجد ۲۰۰ خانواده نیازمند را تحت حمایت قرار داده و با اعطای وام‌های خُرد زمینه گره گشایی و اشتغالزایی برای تعدادی از جوانان محله را به وجود آورده است. او به می‌خواهد با احیای کارگاهی که در روزهای کرونا فعال بود، زمینه اشتغال و درآمدزایی جمعی از نیازمندان را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام هدایت الله سعادتمند امام محله مسجد حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها شهرستان کازرون از توابع استان فارس است. این مسجد در کمربندی شهر قرار گرفته و مسیر مسافرین و زائرین کربلاست؛ در همین زمینه خیریه مسجد حضرت زهرا(س) برای خدمت به مردم و مسافرین کربلا کارگروهی تشکیل داده تا امکاناتی برای رسیدگی به مردم فراهم کنند.

با هماهنگی پایگاه مسجد، کانون فرهنگی نیز در مسجد راه اندازی شده و هیأتی هم در این محله تأسیس شده که قریب به ۲ ماه است علاوه بر مناسبت ها به صورت هفتگی در روزهای دوشنبه‌ها با سخنرانی و قرائت زیارت عاشورا در حال برگزاری است.

حجت الاسلام سعادتمند با توجه به دغدغه ای که در زمینه رسیدگی به فقرا دارند، ۲۰۰ خانواده نیازمند را از طریق خیریه تحت پوشش قرار داده اند و در مناسبت های مختلف از این افراد با اهدای بسته های معیشتی و رسیدگی به نیازهای آن ها حمایت می کنند. افزون‌بر این در عرصه های عمرانی و سایر نیازها نیز مسجد به این خانواده ها خدمت رسانی می کند.

او در مدارس نیز حضور پیدا می کند و در بین دانش آموزان حضور دارد؛ برگزاری کلاس های انس با مسجد نیز باعث جذب بیشتر نوجوانان به مسجد شده است. همچنین در این مسجد فرصت علم آموزی برای برخی از افراد که از تحصیل باز مانده بودند، فراهم شده است.

این مسجد صندوق قرض الحسنه ای دارد که سابقه آن به حدود ۱۵ سال پیش باز می گردد و با همت این امام محله اخیرا رونق خوبی پیدا کرده و بر اساس موجودی صندوق به افراد نیازمند و جوانان وام های خُرد پرداخت می شود. این وام ها زمینه گره گشایی و حتی اشتغالزایی برای تعدادی از جوانان را فراهم کرده و سرمایه صندوق بیش از ۵ میلیارد تومان است.

این مسجد در زمان کرونا محلی برای تولید محصولات ماسک و دستکش برای مقابله با این ویروس بود و ۱۵۰ نیرو از اهالی مسجد به صورت خودجودش در زمینه تولید فعالیت داشتند؛ حجت الاسلام سعادتمند در حال رایزنی برای احیای این کارگاه است؛ مکان آماده شده است و در حال تلاش برای تهیه لوازم و وسایل کارگاه هستند که با ایجاد این کارگاه زمینه اشتعال برای تعدادی از افراد نیازمند محله و درآمدزایی مسجد حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها فراهم شود.

 

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!