امام محله مسجد پنبه چی منطقه امیریه تهران:

مسجد محل نشر معارف الهی و تبلور امامت است/ مرکز امامت در مسجد است+صوت و فیلم

مسجد محل نشر معارف الهی و تبلور امامت است/ مرکز امامت در مسجد است+صوت و فیلم
مجتبی عظیمی
0
۰۹ فروردین ۱۴۰۲

مسجد پنبه چی مملو  از جوانان و نوجوانانی است که با الگو قرار دادن شهدای مسجد در مناسبت‌های ملی و مذهبی سعی در برگزاری برنامه های متنوع، جذاب و پر نشاط در سطح منطقه دارد، غبار روبی گلزار شهدا توسط نوجوانان و جوانان، اردوهای راهیان نور، برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی و دیگر سرگرمی ها عرصه را برای حضور جوانان فراهم کرده به گونه‌ای که حضور پررنگ جوانان در بخش های مختلف مشهود است. شاخصه ویژه مسجد در بحث مهدویت است توجه این مسجد به بحث مهدویت با همت امام محله فعال و پر دغدغه اش که سالیان طولانی در این باره تحقیق و پژوهش داشته رقم خورده است.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام مرتضی عباسیان امام محله مسجد پنبه چی در منطقه امیریه تهران در ویژه‌برنامه چشمه با موضوع بررسی و واکاوی علل موفقیت مساجد شاخص به فعالیت‌های این مسجد اشاره و عنوان کرد: مسجد پنبه چی مانند دیگر مساجد است با این تفاوت که در برنامه‌ریزی برنامه‌های مسجد جوانان و نوجوانان نقش ویژه ای دارند. در این مسجد تعداد دهه هشتادی ها از دهه هفتاد،چهل و پنجاه بیشتر است.

حجت‌الاسلام عباسیان اضافه کرد: در مسجد در کنار قفسه قرآن و مفاتیح کمد جایزه قرار داده‌ایم و با شرکت در برنامه‌ها و کسب امتیاز به بچه ها جایزه تعلق می‌گیرد. ما در صدد جذب نوجوانان هستیم و برای آن‌ها کارهای جذاب و ویژه ای را انجام داده ایم.

امام جماعت مسجد پنبه چی تهران ادامه داد: برگزاری حلقه های معرفتی و صالحین در رده های سنی مختلف برای بانوان و آقایان از دیگر اقدام و برنامه های این مسجد است.
وی با بیان اینکه این مسجد قریب به صد شهید را تقدیم اسلام کرده است عنوان کرد: مطالعه سیره شهدا دیگر اقدام ما در این مسجد است، که علاوه بر شهدای محله مطالعه زندگینامه شهدای دیگر را نیز در راستای آشنایی بیشتر نوجوانان و جوانان با شهدا را هم داریم.

حجت‌الاسلام عباسیان از برگزاری یادواره شهدای کربلای ۵ در این مسجد خبر داد و افزود: قله برنامه مسجد ما یادواره شهدای کربلای ۵ است که از سال ۶۶ تاکنون بدون وقفه به همت جانبازان و رزمندگان راه اندازی شده است و هرساله در اواخر دی ماه برگزار می‌شود.
وی در ادامه با بیان اینکه بیشتر شهدا از بچه های فعال در مسجد هستند مطرح کرد: مسجد محل پرورش نیروی انقلابی و مجاهد فی سبیل‌الله است. همانطور که در روایات نیز آمده رهبانیت امت من در جهاد است، پس کسی که به مسجد می‌آید اهل جهاد و مجاهده می‌شود.

امام محله
امام محله مسجد پنبه چی تهران اضافه کرد: توصیه من این است اگر می‌خواهید مسجد جوان پسند باشد باید کاری کنید بچه ها از مقطع ابتدایی و کودکی به مسجد بیایند و در مسجد رشد یابند و بزرگ شوند.
وی در بخش دیگر به ارتباط مسجد ومهدویت اشاره و تصریح کرد: مسجد محل نشر معارف الهی و تبلور امامت است. در بدو ورود با اولین کسی که در مسجد روبه‌رو می‌شویم امام جماعت است پس هر جماعتی را امامتی است و مرکز امامت در مسجد است، همانطور که مرکز خلافت ائمه اطهار علیهم السلام نیز در مسجد است. این مسئله نشان‌دهنده ارتباط مسجد با مهدویت است.
حجت‌الاسلام عباسیان اضافه کرد: مدتی در بنیاد حضرت مهدی(عج) دارای مسئولیت بودم و یکی از اقدامات در آن زمان تشکیل قرارگاه فرهنگی انتظار در مساجد بود، به طوری‌که با آموزش افراد در زمینه مهدویت در ۲۰ مسجد از مناطق بیست گانه تهران کلاس‌های مهدویت برگزار شد و از این طریق قرارگاه فرهنگی انتظار را راه اندازی کردیم‌.
گفتنی است؛ مسجد پنبه چی در سال ۱۳۳۶ در منطقه امیریه تهران تأسیس شده، این مسجد شاخص در مبارزات مردمی در جریان انقلاب اسلامی حضوری پر رنگ و فعال داشته به گونه ای که مرکز اصلی فعالیت‌های ضد طاغوتی منطقه امیریه محسوب می شد و در زمان جنگ تحمیلی برای اعزام رزمندگان به جبهه فعال بوده و اکنون قریب به ۱۰۰ شهید از آن جوانان رشید مایه افتخار مسجد می باشد. گروه جهادی این مسجد در حوادث مختلف مانند سیل و زلزله یاری رسان مردم بوده و در ایام کرونا نیز این گروه جهادی با نام شهید حاج قاسم سلیمانی با کمک های مردمی در دو جبهه مردمی و کمک های معیشتی ۱۶ رزمایش همدلی را برگزار کرده است.
شاخصه ویژه مسجد در بحث مهدویت است توجه این مسجد به بحث مهدویت با همت امام جماعت فعال و پر دغدغه اش که سالیان طولانی در این باره تحقیق و پژوهش داشته رقم خورده است.
مسجد پنبه چی مملو  از جوانان و نوجوانانی است که با الگو قرار دادن شهدای مسجد در مناسبت‌های ملی و مذهبی سعی در برگزاری برنامه های متنوع، جذاب و پر نشاط در سطح منطقه دارد، غبار روبی گلزار شهدا توسط نوجوانان و جوانان، اردوهای راهیان نور، برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی و دیگر سرگرمی ها عرصه را برای حضور جوانان فراهم کرده به گونه‌ای که حضور پررنگ جوانان در بخش های مختلف مشهود است.

false حجت الاسلام عباسیان

 

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!