مسئول نظارت و بازرسی بنیاد هدایت:

مسجد محل تجمع اندیشه ها و توزیع مسئولیت هاست

مسجد محل تجمع اندیشه ها و توزیع مسئولیت هاست
بنیاد هدایت
0
۰۹ دی ۱۳۹۹

مسئول نظارت و بازرسی بنیاد هدایت: از کارکردهای اصیل و عمیق مسجد، حضور مردم و اجتماع مردم محلات در مسجد است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت؛ حجت الاسلام رفیعی، مدیر دفتر نظارت و بازرسی بنیاد هدایت با اشاره به جمله مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب که فرمودند: « اینک وارد دومین مرحله از خودسازی و جامعه پردازی شده ایم» اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم به منویات مقام معظم رهبری که در راستای اهداف بزرگ انقلاب اسلامی است، جامه عمل بپوشانیم باید به دنبال این باشیم که بتوانیم مرحله جامعه پردازی و فعال سازی جامعه اسلامی و دولت اسلامی را ساری و جاری نماییم.
مسئول نظارت و بازرسی بنیاد هدایت با بیان این مطلب که سه رکن اصلی در تشکیل جامعه نبوی وجود دارد عنوان کرد: در رکن اول ؛ جامعه اسلامی نیاز به امام و رهبر دارد که اهدافی که خداوند برای جامعه اسلامی ترسیم کرده است و آرزوهای بزرگی که اسلام برای یک جامعه داشته است بتواند محقق کند. لذا ما در محلات نیاز داریم به کسی که مبانی و نظریات اسلام را با همان نگاهی که نبی اسلام(ص) داشته است پیاده کند.
حجت الاسلام رفیعی تصریح کرد: رکن دوم؛ مکان پایه بودن و محورپایه قراردادن مکانی به عنوان مسجد است.
وی با تأکید بر فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت مساجد در محلات افزود: طبق فرمایش مقام عظمای ولایت، مساجد ما با معابد مسیحیان، یهودیان و دیگر ادیان بسیار متفاوت است . در معابد برای عبادت می روند اما مسجد فقط محل عبادت نیست، محل تجمع اندیشه ها و توزیع مسئولیت هاست.
مسئول نظارت و بازرسی بنیاد هدایت، در ادامه به کارکردهای اصیل مساجد اشاره کرد و گفت: از کارکردهای اصیل و عمیق مسجد، حضور مردم و اجتماع مردم محلات در مسجد است و مسجد باید محل دریافت خدمات باشد.لذا امام جماعت به معنی امام جمعی از مردم است.
حجت الاسلام رفیعی در توضیح رکن سوم جامعه نبوی یاد آور شد: رکن سوم که در جامعه مدنی محسوس و ملموس است، حضور مردم در مساجد می باشد. بر همین اساس برای پیاده سازی جامعه اسلامی علاوه بر نظام اسلامی و انقلاب اسلامی که گام اول در رسیدن به تمدن اسلامی است، نیاز به جامعه اسلامی و دولت اسلامی داریم.
وی اذعان داشت: امام مسجد، روحانی دلسوزی است که قرار است با کمک و ظرفیت مردم به شکل جامع، آسیب ها، مشکلات، تهدیدها و فرصت ها را شناسایی و برای رسیدن به نقطه مطلوب، تمام تلاش خود را داشته باشد.
مسئول نظارت و بازرسی بنیاد هدایت، در حاشیه این گفتگو به توضیحاتی در خصوص فعالیتهای بنیاد هدایت پرداخت و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی، بنیاد هدایت را جهت پیاده سازی طرح امامان محله طراحی کرده است.
حجت الاسلام رفیعی به تشریح اقدامات انجام شده از سوی این بنیاد اشاره کرد و افزود: در بنیاد هدایت، ۳۷۰۰ طلبه در روستاها، ۳۵۰ طلبه در حاشیه شهرها و ۹۰۰ طلبه به عنوان امام محله، امام پایگاه فرهنگی و اجتماعی و امام روستا در حال فعالیت هستند که در این راستا، نگاه بنیاد هدایت مسئله ارتقاء امام و تعالی شبکه امامت است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: شعار بنیاد هدایت رشد و تعالی شبکه امامت است که در این زمینه تمام تلاش خود را انجام داده تابتواند طلبه های توانمند مردمی و دغدغه مند را تربیت کند .
نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!