نگاهی به فعالیت‌های جهادی حجت‌الاسلام حسام؛

امام محله‌ای که خود را وقف محرومان کرده است

امام محله‌ای که خود را وقف محرومان کرده است
بنیاد هدایت
0
۲۳ دی ۱۳۹۹

نگاهی به فعالیت‌های جهادی حجت‌الاسلام حسام؛ امام محله‌ای که خود را وقف محرومان کرده است

حجت‌الاسلام یحیی حسام گفت: همه خلق عیال خدا هستند و محبوب‌ترین خلق نزد خدا کسی است که به عیال خدا سودی رساند یا خانواده‌ای را خوشحال کند، یا در پی برآوردن حاجت برادر مسلمانش باشد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت؛ حجت‌الاسلام یحیی حسام، امام جماعت مسجد و مجتمع فرهنگی امام علی (ع) شهرک فرهنگیان آشخانه گفت: مسجد، علاوه بر آن‌که محلی برای ارتباط بندگان با خدا و برگزاری نماز جماعت است، کارکردهای دیگری نظیر آموزشی، فرهنگی، تبلیغی، اخلاقی، اجتماعی، سیاسی، مبارزاتی و رسانه‌ای هم دارد که امام جماعت مسجد لازم است به آن‌ها واقف باشد.

امام جماعت مسجد امام علی (ع) شهر آشخانه افزود: امام جماعت مسجد باید اولین برنامه‌ریز فعالیت‌های مسجد باشد تا بتواند اهل مسجد را همراه و همسو کند که به حمدالله با هماهنگی و تعامل بسیار خوبی که بین امام جماعت، هیئت‌امنا و فعالان جهادی مسجد امام علی (ع) شهرک فرهنگیان آشخانه وجود دارد، توفیق اجرای برنامه‌های موفق و خدمت بیشتر شامل حالمان شده است.

وی خاطرنشان کرد: در ایام شیوع بیماری کرونا که بسیاری از افراد محله با مشکل معیشت مواجه شده‌اند، با همکاری فعالان جهادی مسجد و بهره‌گیری از نذورات خیرین، با چندین نانوایی هماهنگی شده تا نان رایگان در اختیار مردم محله قرار دهند و بسته‌های معیشتی شامل مواد غذایی، مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده به خانواده‌های آسیب‌دیده از بیماری کرونا اهدا شد تا قسمتی از مشکلات آن‌ها مرتفع شود.

یحیی حسام تصریح کرد: در طول ایامی که کرونا کسب‌وکار و معیشت مردم را نشانه گرفته است و بسیاری از نوعروسان با مشکل تهیه جهیزیه دست‌وپنجه نرم می‌کنند، به لطف خداوند متعال و دستان پرمهر خیرین محله، تعداد ۱۰ سری جهیزیه کامل به تازه‌عروسان نیازمند اهدا شد و چندین فقره تسهیلات اشتغال‌زایی، کارگشایی و کار در منزل به مبلغ ۲۰ میلیون ریال و سقف ۵۰ میلیون ریال به‌صورت ماهانه در اختیار محرومان محله شهرک فرهنگیان آشخانه قرار گرفت.

وی افزود: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه، ضمن تهیه بسته‌های معیشتی و اهدا کارت‌های هدیه یک‌میلیون ریالی به نیازمندان محله، به همت خیرین ده رأس گوسفند ذبح شد و گوشت آن بین محرومان توزیع شد.

حجت‌الاسلام حسام اظهار کرد: از دیگر فعالیت‌هایی که در ایام کرونا با همراهی مسئولان شهرستان در محله انجام شد، می‌توان به اجرای کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی و بصیرت افزایی برای زوج‌های جوان، دیدار با خانواده معظم شهدا، دیدار با خانواده‌های مستضعف، دلجویی از خانواده‌های بیماران کرونایی، اجرای جشن تکلیف، برگزاری نشست تخصصی و بصیرتی با برخی از نخبگان دانش‌آموزی پسر و دختر در مسجد، کارگاه آموزشی خانواده انقلابی، آیین همسرداری اسبک زندگی اسلامی، الگوبرداری از زندگی حضرت زینب کبری سلام‌الله علیها اشاره کرد.

امام جماعت مسجد امام علی (ع) شهرک فرهنگیان آشخانه اظهار کرد: شب یلدا با همراهی خیرین و فعالیت نیروهای جوان و مؤمن مسجد، میوه شب یلدای نیازمندان محله تهیه و به همراه ۳۰۰ بسته معیشتی به ارزش تقریبی هر بسته ۲۰۰ هزار تومان در اختیار آن‌ها قرارداده شد.

وی افزود: با توجه به این‌که مجالس مذهبی به‌واسطه بیماری کرونا کم‌فروغ شده است، قسمتی از مکان مسجد به‌عنوان استودیوی پخش زنده مراسم ملی و مذهبی در نظر گرفته شد و با دعوت از کارشناسان مذهبی وقاریان برجسته استانی و شهرستانی و افراد تأثیرگذار جامعه اعم از کارآفرینان و نخبگان علمی هنری ورزشی و… برنامه زنده اینترنتی از طریق صفحه اینستاگرام مسجد پخش شد؛ که تعداد زیادی بازدیدکننده به همراه داشت.

حجت‌الاسلام حسام گفت: پخت اطعام و توزیع درب منازل محلات شهرک فرهنگیان آشخانه در مناسبات مختلف در ۱۰ مرحله و هر مرحله قریب به ۱۵۰۰ پرس غذای گرم، اهدا بیش از ۵۰ بسته معیشتی در هرماه به نیازمندان، تهیه و تقدیم کمک‌هزینه تحصیلی و کتاب دانش آموزان نیازمندان، تهیه هزینه درمان و یا معرفی به مراکز حمایتی و درمانی، تهیه و توزیع بیش از بیست عدد کارت هدیه ۴۵۰ هزارتومانی بین محرومان محله در فواصل زمانی مختلف ازجمله فعالیت‌هایی است که به همت خیرین خداجو و فعالان مسجد امام علی (ع) شهرک فرهنگیان آشخانه در ایام کرونایی اجرا شد.
وی در پایان گفت: یکی از دلایل موفقیت من در فعالیت‌های جهادی مسجد، ارتباط قوی و مستمر با عزیزان اهل سنت و ارتباط صمیمی و نشست با جوانان نوجوانان محله است که از این بابت شکرگزار خداوند متعال هستم.

گفتنی است شهر آشخانه، مرکز شهرستان تلفیقی مانه و سملقان، در ۴۰ کیلومتری غرب بجنورد قرار دارد و دارای ۲۵ هزار نفر جمعیت است.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!